Isnin, 20 Januari 2014

Menteri Rasis..!


Kalau ada Menteri yang paling dibenci puak komunis hari ni ialah Menteri Pertanian & Industri Asas Tani..! Kalau ada Menteri yang paling puak komunis marah hari ini tentunya Dato Seri Ismail Sabri..! Semua orang boleh faham kenapa..! 

Disebabkan kerakusan puak komunis mencekik darah selama ini Pak Menteri terpanggil mengungkapkan perkataan JIHAD..! Jihad bermaksud menentang penindasan dan segala ketidakadilan yang dipaksa keatas para petani dan nelayan kita selama ini..! Majoriti petani dan nelayan orang Melayu..! orang Islam..! Yang jadi orang tengah pulak komunis..! jelas..!!!

Maka kalau hari ini Menteri ni bangkit bangun melawan puak haram jadah yang menjadi parasit menelan hasil perit jerih dan keringat para petani dan nelayan kita tentu la puak komunis yang kekenyangan memukat keuntungan sebagai orang tengah akan bertindak balas..!

Macam macam tuduhan dilontarkan kepada Ismail Sabri..! hingga timbul la perkataan rasis dan Menteri yang tebal dengan semangat Melayu..! Apa masaalah? Memang Menteri ni rasis..! Memang Menteri ni tebal dengan semangat Melayu..! 

Jangan marah Tok Mail..! Beliau hanya bertindak sebagai respond dari kekejaman yang dipaksakan keatas para petani dan nelayan..! kebetulan para petani dan nelayan tu majoritinya Melayu..! dan secara kebetulan majoriti lintah darat dan orang tengah yang mengaut keuntungan itu bangsa lain..! 

Persoalannya..!!! Tapi kenapa apabila ada usaha murni yang dijalankan oleh pihak kerajaan terutama dalam membantu dan menolong golongan yang perlu terutama orang Melayu akan dipanggil rasis? siapa sebenarnya yang rasis? 

Usaha Kementerian Pertanian dan Industri
Asas Tani memerangi orang tengah bukan bersifat rasis tetapi bermatlamat
membela nasib golongan petani, penternak dan nelayan, kata menterinya Datuk Seri
Ismail Sabri Yaakob.
Beliau berkata penghapusan orang tengah ini bukan ditujukan kepada mana-mana
bangsa tetapi kepada golongan yang mengambil kesempatan membuat keuntungan
dengan menindas masyarakat petani.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai tindakan kementerian yang
mahu menghapuskan kewujudan orang tengah dalam industri pertanian yang telah
dilabel sebagai ''rasis'' oleh sesetengah pihak.
"Orang tengah ini bukan hanya ditujukan kepada sesuatu kaum bahkan jika
orang tengah itu ialah orang Melayu, mereka juga akan kita hapuskan," katanya.

Menteri dan pihak kerajaan mungkin boleh menilai cadangan yang diutarakan di blog gerakan-anti-pkr.disini. Rasanya masa dan keperluan nya telah tiba…!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan