Khamis, 9 Januari 2014

HOT ~ Mukhriz Tampar Marina..!!!



Kan..dah kena..! balik belajar agama la woii betina..! Sikap tak ubah macam penganut kristian..! Rasakan penampar dari adik kamu sendiri!!! kalau ada perasaan ler..! ada ke???

ALOR SETAR: Kerajaan negeri Kedah hari ini mengulangi pendiriannya bahawa penggunaan kalimah 'Allah' adalah khusus untuk orang Islam sahaja.
Menteri Besar, Datuk Mukhriz Mahathir berkata pendirian itu selaras dengan fatwa Kebangsaan dan keputusan Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober lepas yang memutuskan kalimah 'Allah' adalah eksklusif untuk umat Islam.
"Kerajaan negeri menganggap penting untuk menyatakan pendirian ini secara jelas bagi menghindari daripada sebarang perkara tidak diingini walau sekecil mana pun.
"Hubungan harmonis antara agama di Kedah sejak sekian lama meyakinkan kita bahawa pendirian ini langsung tidak akan menimbulkan masalah kepada mana-mana pihak," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini, Rabu.
Perbuatan betina ni hanya menggalakkan puak bangsat ni semakin biadap dan kurang ajar..! soalnya sampai bila??? Tegas la kerajaan..!!!

Bangsat ni boleh didakwa atas dakwaan menghina mahkamah dan boleh didakwa atas cubaan menghasut yang boleh menggugat keamanan rakyat dalam negara..!

Apa tunggu lagi???

Lu Fikir La Sendiri!!!

Pengarang The Herald, Paderi Lawrence Andrew (gambar) enggan tunduk terhadap desakan pihak yang mahukan beliau menarik balik serta memohon maaf berhubung kenyataannya sebelum ini supaya gereja Katolik terus menggunakan kalimah Allah dalam perhimpunan mingguan di Selangor.

Sebaliknya, beliau mempertahankan kenyataan itu dan meminta semua pihak tidak salah faham terhadap apa yang dinyatakannya sebelum ini.

Beliau memberikan alasan kenyataan itu dibuat berasaskan Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan bahawa setiap orang berhak menganuti serta mengamalkan agama masing-masing selain berhak menguruskan urusan agama sendiri seperti mana yang termaktub di bawah Perkara 11(3) perlembagaan yang sama.

"Kenyataan saya sebelum ini adalah berkaitan dengan Perkara 11 tersebut. Begitu juga dengan hak kumpulan mana-mana agama untuk menguruskan hal ehwal agamanya sendiri, ini yang saya sebut.

11 ulasan:

  1. TUN Dr MAHATHIR DAN TUN SITI HASMAH `PENING KEPALA’ DAN MALU DENGAN KEGEMARAN BARU ANAKNYA, MARINA.

    Penulis amat sempati dengan ayahanda Tun Dr Mahathir dan bonda Tun Siti Hasmah di atas pendirian anak perempuannya, Marina Tun Dr Mahathir. Terkini Marina, penyokong kuat Sister In Islam (SIS), hadir di perhimpunan Kristian dan mempamerkan pendirian beliau iaitu (lebih kurang) `GOD IS ALLAH IS GOD' dan ALLAH IS FOR ALL’. Dari segi bahasa, ayat tersebut meng`confirm’kan yang ALLAH mencipta manusia dan wajid di sembah oleh manusia sejagat.

    Pada hemat penulis, penganut agama Kristian khasnya, mengiktiraf bahawa Allah adalah `creator’ dan telah mengcipta dan menghidupkan mereka dan manusia tetapi mereka tidak menyembah `the creator’. Jika mereka mahu menggunakan Kallimah Allah, anutilah agama Islam. Anda boleh menggunakannya setiap saat.

    Setahu penulis Tun Dr Mahathir berpendirian Allah adalah Tuhan untuk orang Islam sahaja selari dengan keputusan Mahkamah Rayuan juga berpendapat penggunaan Kalimah Allah adalah mendasari (integral part) dalam agama Islam dan TIDAK mendasari agama Kristian. Tambah Tun, tiada penggunaan Kalimah Allah tidak mencederaan atau mencatatkan agama Kristian.



    Sebagai selingan, Penulis suka dengan penulisan Datuk Zainul Rijal Abu Bakar di dalam rencananya `Hentikan polemik sakiti umat Islam’ di Mingguan Malaysia pada Ahad 5 Januari 2014. Contoh yang diberikan memahamkan lagi maksud mendasari atau `integral part’ sesuatu agama.

    Di dalam kes In The State of West Bengal v Ashutosh Lahiri AIR 1996, SC 464, Mahkamah India memutuskan bahawa penyembelihan semasa Aidiladha adalah suatu yang mendasar kepada umat Islam namum menyembelih lembu bukanlah suatu yang mendasar kerana lembu tersebut boleh diganti dengan kambing atau unta. Oleh hal yang demikian melarang orang Islam menyembelih lembu di India sempena Aidiladha tidak menafikan hak beragama orang Islam.

    Satu lagi contoh yang baik ialah kes Meor Atiqurrahman bin Ishak v Fatimah Sihi (2006) 4AMR 577 di mana Mahkamah Persekutuan Malaysia pula memutuskan memakai serban bukanlah suatu yang dasar di dalam Islam kerana ia tidak diwajibkan.

    Ini lah antara dugaan besar yang dihadapi oleh Tun Dr Mahathir. Selain dugaan anak perempuan beliau, Datin Paduka Marina, dugaan terbesar yang lain ialah masalah ekonomi dan kewangan yang dihadapi oleh negara Malaysia sehinggakan Ringgit Malaysia ditambat nilainya.

    Dugaan ketiga ialah rancangan DS Anwar Ibrahim dan geng memporak perandakan Malaysia dan hasrat menumbangkan BN serta mempromosi aktiviti yang bercanggah dengan Islam.

    Dugaan keempat ialah kesihatan jantung yang kebelakangan ini sering melanda Tun Dr Mahathir. Tahun lepas, tidak silap 2 kali dimasukkan dan dirujuk di IJN kerana jangkitan kuman. Beliau melepaskan jawatan Penasihat Petronas.

    Seterusnya dugaan yang lebih sulit ialah mengenai anak anak. Datuk Mukhriz telah dilantik ke jawatan Menteri Besar Kedah dan tanggongjawabnya amat berat. Expectation rakyat Kedah adalah tinggi memandangkan Datuk Mukhriz adalah anak kepada Bapa Perindustrian Malaysia. Walaupun tidak mencampuri urusan pentadbiran Kerajaan Kedah, letih juga memerhatikan dari jauh supaya Datuk Mukhriz berada di landasan yang betul.


    Kesimpulannya, Datin Paduka Marina Tun Dr Mahathir, lebih memeningkan Tun Dr Mahathir dan Tun Dr Siti Hasmah. Anak perempuan ini semakin `too liberal’ dan jika tidak di kekang, beliau boleh tersesat. Sekarang ini beliau dilihat aktif bersama kumpulan BERSIH dan aktiviti Pakatan Rakyat

    BalasPadam
  2. Anak Derhaka......Kepada Pemberita atau media jangan letak nama Tun Dr Mahathir kat hujung namanya dan jangan kaitkan anak derhaka dengan mantan PM...Beri nama Marina John atau Lim....Anak sial....!

    BalasPadam
  3. Dan itulah juga memberi gambaran bahawasanya tiada nepotisma dalam dinasti Tun Mahathir, anak-anak beliau semua boleh jadi apa sahaja tanpa dicucuk hidung atau ditentukan jaminan masa depan dengan kekayaaan yang diambil dari hasil Negara. Cuma terkilan kenapalah anak perempuan negarawan ini tidak mahu memahami agama Islam ini secara inklusif seperti bapanya.

    Aanak buluh rebung

    BalasPadam
  4. dia kena ugut kot sbb macbook dia kena curi mesti data dia ada orang ambil buat ugutan, hu hu hu

    BalasPadam
  5. Marina tu tadak tujuan hidup.. jarang bergaul dengan masyarakat melayu waktu dia membesar.. kesian..

    BalasPadam
  6. Ramai melayu kenamaan, terutama berlatar-belakangkan pendidikan sekular, hidup ala-inggeris atau eropah. Lebih "versatile' dan kedepan kata mereka.

    Begitu juga cina dan india. Majoriti cina menukar nama dengan gelaran nama inggeris, hakikat nya masih buddha atau tiada agama TETAPI mereka masih berpegang kuat kepada "roots" dan akan tetap bersama apabila susah dan senang. Sedikit berbeza dengan kaum india di mana kebanyakkan nya apabila menukar nama inggeris, mereka menjadi penhanut kristian sepenuh nya. Mereka serao ajaran tersebut sebagaimana patuh nya mereka dalam hinduisma.

    Berbalik melayu, cara nya suka mensyirikkan Allah SWT. Kadangkala yang fanatik selalu tergelincir akidah tanpa di sedari kerana bangga diri dengan ramai nya pengikut. Belum apa lagi riak besar / kecil dan lagho sudah bersemarak di hati. Kerana apa ? Ceramah dan pengajaran yang di cakap, tidak pula menjadi amalan sang guru ini, hanya berasaskan teori dan pembacaan. Beginilah juga hidup melayu atasa. Kita tak nafi ada yang soleh / solehan. Ketentuan Allah SWT. Paling malang melayu pertenghahan dan golongan bawah. Mereka tidak pula memilih syurga. Sentiasa mengarah neraka - memilih keburukan kerana tidak pandai buat pilihan. Lantas berguru pun tidak, menambah nahu agama pun tidak. Tidak ingin berusaha lebih dalam bidang- bidang keperluan fizikal dan rohaniah. Di beri RM 100, dengan mudah maruah tergadai, ganjaran ciput melakukan onar. Ganjaran besar Allah yang besar, tidak nampak terus di abaikan.....

    Kini kalimah tersuci Allah mula di gadaikan... Bangun lah ! Setiap individu berlafaz syahadah, wajib bangun dan mati mempertahankan Akidah dan Keimanan. Dua pentanda ini di hati, tergolong lah kita sebagai Mukmin dan Mukminat yang dekat dengan NYA.

    Nama Islam itu mesti di bela dan di jaga.

    BalasPadam
  7. SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN JAIS! Tapi hari ni dilapurkan di berita, seolah k'jaan negeri MENGGERTAK JAIS - yg. JAIS harus TUNDUK mcm. KULI -si-KAPIR SAMSENG pd. k'jaan negeri PEMBANGKANG LIBERAL JAHANAM, terutamanya si KAPIR HARBI musuh ISLAM/Melayu dr. DAPBANGKAI, tentang hal-ehwal Islam/umatnya di masa hadapan, sedgkan Islam adalah agama Persekutuan dan Tanah Melayu kita ni NEGARA ISLAM!

    Inilah akibat kita terlalu bagi NAIK MUKA bangsa si PENDATANG KAPIR JAHANAM MUSUH ISLAM, yg. makin KURANG AJAQ kat Tanah Melayu PUSAKA nenek/moyang kita ni, dan tak pernah berterima kasih kita bagi depa MENUMPANG!

    Tapi kat Barat, si pendatang KAPIR HARBI dr. Malaysia ni, tahu pula jadi PENGECUT; tak pula nak paksa kaum Kristian bangsa Barat guna KALIMAH ALLAH utk nama Jesus, tuhan triniti si Kristian, termasuk dlm. injil-injil Barat! Dan NGO-NGO serta mana-mana rejim Barat-Zionis, terutamanya dr. kembar-kembar Israel JAHANAM, si rejim-rejim Jerman-Amerika-British-Peranchis, bukan main berani nak masuk campur [disyaki MENAJA PAP (S'pura)/DAP], asyik MELALAK mcm. ANJING KURAP kat Tanah Melayu dan seluruh dunia Islam, utk. menjatuhkan Islam serta umatnya serta menjajah Dunia Islam yg melimpah minyak-gas kurniaan ALLAH SWT kita, menggunakan falsafah Barat-Zionis “demokrasi/hak asasi kesamaan (dsbnya)” - cuba rejim-rejim Barat ni paksa rakyat Barat mereka menggantikan nama Jesus dgn. Kalimah ALLAH, pasti ramai MENGAMUK mcm. si Nazi! Baru mereka tau! Dasar si Barat HIPOKRIT laknat - yg. mana kuasa politik dan ekonomi telah dikuasai Yahudi Zionis!
    Si Yahudi-Kristian Zionis (bukan Yahudi-Kristian tradisional/asal), sebenarnya adalah pengikut agama Syaitan melalui “Meja Bulat Illuminati-Freemason”, yg. ingin menubuhkan k’jaan Syaitan “New World Order” di muka bumi ini, termasuk berpusat di Israel, negara dajal yg. ditubuhkan melalui pembunuhan beramai amat kejam (GENOCIDE) Bumiputera (Indigenous) Islam Palestin.

    Malangnya, tengok cara mereka juga MENGHASUT anak muda Islam/Melayu utk. menerima (di”brainwash”) idea Zionis Illuminati-Freemason ini, termasuk mengagungkan ejen –ejen KAPIR GANAS Mossad/CIA-MI6 dan pemimpin terkemuka Freemason cthnya Thomas Jefferson (terang-terangan di siri baru Sleepy Hollow), di Fox TV di Astro, melalui siri-siri NCIS, The Shield, Sleepy Hollow (bukan yg. filem, tapi siri baru) dsbnya!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  8. Anak Nabi Noh pun engkar enggan beriman dan enggan menaiki bahtera.walaupun sudah di pujuk oleh Nabi Noh.

    BalasPadam
  9. Poyolah korang ni..Pung pang pung pang cakap hal islam. Pertahankan nama Allah macam lanciau. Tutup dulu kedai judi, genting dan rumah pelacuran barulah pertahankan Allah tu. Aku pun islam gak. Tak bodo macam korang..mabukkk..

    BalasPadam
  10. People often argue or fought each other for worthless issues or reasons. There are plenty "worthless" reason in the country now to spark any riot. To name a few issues like kalimah Allah and the stupid kangkong news etc. Issues that spark the UMNO road show. Personally I think nobody in the right of mind would need any war in the country, hell no. But some people aka wannabe political leaders really needed an issues otherwise nobody would not knows them.

    It is relatively easy to become famous in Malaysia nowadays.UMNO party grass root members do a rally because of those reasons. Let me show some wortless issues highlighted yesterday by Malaysian Insider news stating that Catholic priest Rev Father Lawrence Andrew's life is at risk . In reality The Church Priest is trying to protect the specific religious title given by the Holy Bible for people like him. If you wish to know what titles that Holy Bible meant for people like him simply read on ...
    Things would not be has been such a mess if the Christian Catholic Church can consistently be worshiping their usual The Father The Son The Holy Ghost kind of name. What happen to that name now? What have made the Malaysian Catholic priest to change or to edit their holy scriptures? Did any God angel came down to advised them to change it ? You should ask your Catholic priest what had happened to that deity name? Has it already expiring or have expired and no longer suitable to be used? And asked them WHY? Don't you people think you people should deserved an answer? Because only an unimportant people don't deserved any answer or is it? Didn't the church regard their followers as sheep? Did you people think sheep can afford to reason out sensibly about this important issues? Personally I didn't know any sheep that can think. Please don't be such a sheep becoz if they (the Church priest) cannot provide a logical answer what do that litteraly means?

    And we the Malaysian Muslim wants to know further. So is the Christian "religion" is undergoing refurbishment or being evolutionized or rather being modified? Wow can't you see that only imperfect "thing" need to be modified from time to time. Is the Christian religion is like microsoft Windows 98 products that needed to be upgraded to Window 7 and had to be updated from time to time? That was why I asked, are you people doing experiment or fabricating new religion? I mean can you called that a true or experimenting religion?

    Don't you feel it strange if you all can afford to accept this kind of madness blindly? Father Lawrence Andrew should not have changed any words or text in the Holy Bible unless if he think the book is not perfect and requires Malaysian priest edits. Wow did you people realizes that this man think his God is not perfect like him after all. Did this man know that even the Holy Bible had given dire warnings to any wannabe "creative" biblical scribes?

    Deutronomy 4:2.
    Ye shall not add unto the word which I command you, neither shall ye diminish aught from it, that ye may keep the commandments of the Lord your God which I command you
    OR
    "...Every word of God is flawless; he is a shield to those who take refuge in him.
    Do not add to his words, or he will rebuke you and prove you a LIAR. " ................. Revelation 22:18.
    OR
    Don't add to his words, or he will rebuke you, and you will be shown to be a LIAR…….Proverbs 30:5
    You all can see that the Holy Bible have gave him a LIAR title. Perhaps you all should ask Father Lawrence Andrew of why he and the rest of the Malaysian church priest have ignored their own Holy Scriptures warnings? Kami Muslim Malaysia lebih berminat untuk dengar jawapan dari Father Lawrence Andrew daripada mencederakan orang seperti dia ...

    We don't need a riot if we can asked these people to answer some very important and critical facts.

    BalasPadam
  11. PAS sendiri pun tak mampu nak tegakkan Negeri Islam. Dah bagi lampu hijau kenapa masih memberi pelbagai alasan. Takut dengan bengali OKU.

    Cakap serupa tin sardin cap ayam. Harapkan Spenda saja besar tapi telur kecik.

    BalasPadam