Jumaat, 24 Januari 2014

HOT ~ Rahsia Sultan Johor Menang Bida W1N Didedah..!


Syabas dan Tahniah diucapkan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor..!

Sekali lagi DYMM Sultan Johor telah berjaya mengenepikan mereka yang selama ini membolot segala kelebihan dengan wang ringgit yang mereka miliki..!

Apa masaalah..! Apa yang nak dikecohkan..! Yang marah dan bising sebenarnya ialah para konglomerat dan para koporat @ keparat cina komunis yang memang dah paisei dan angin apabila cubaan mereka membida plat WWW1 dahulu gagal..! Kali ini mereka sekali lagi gagal..!

Yang menjadi isu ialah kegagalan mereka ditangan seorang insan beragama Islam dan berbangsa Melayu..! Itu yang cuba disensasikan..! 

Selama ini berapa ramai cina komunis membida sesama mereka untuk mendapatkan nombor nombor yang bertaraf VVIP..? dan bukan semua yang membida itu menang..! kerana hanya yang membida tertinggi sahaja yang akan mendapat nombor pilihan mereka..! Tapi kerana cina komunis yang menang maka tidak la menjadi isu..! tidak la dibesar besarkan cerita..!

Orang Melayu dan Umat Islam seharusnya berbangga kerana adanya Umat Islam yang berbangsa Melayu berjaya mematahkan usaha untuk mengHAK milikkan semua nombor VVIP atas kuasa duit yang mereka miliki..! 

Kalau ini tergolong dalam perkara sunat..! tentu Baginda Sultan telah melakukan kebaikan dengan menyelamatkan maruah umat Islam dan Bangsa Melayu bagi mewakilkan dirinya didalam bidang ini…! Kalau ler..! 

Apapun berbangga la kita kerana nombor sebegini tidak duduk didalam kereta yang dibawa oleh tuannya bersama sama anjing peliharaan mereka..! waktu itu lagi besar ternganga mulut..!!!

Akai ada kaa..!!! Lu Fikir La Sendiri!!!

Daulat Tuanku…!

Berita yang tersebar mengenai nombor plat W1N bernilai RM748,000.00 yang dibida oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ternyata benar.

Memetik laporan News Straits Time, Sultan Ibrahim bertitah baginda tidak keberatan membayar sejumlah wang tersebut untuk nombor plat yang diingininya.

Menurut Sultan Ibrahim, wang yang dibelanjakan tersebut akhirnya akan dikembalikan kepada rakyat.

"Rakyat akan mendapat manfaat daripadanya. Jadi, jumlah yang dibayar adalah kecil berbanding dengan faedah yang rakyat akan terima," katanya dalam laporan itu.

Tambahnya, proses pembidaan yang dilakukan itu adalah mengikut prosedur yang betul.

"Saya bukan jenis yang suka melangkau prosedur untuk mendapatkan sesuatu. Ini adalah 'cara Johor' untuk membayar apa yang kita mahukan kerana semua perlu mendapat peluang yang adil dan seperti kata pepatah, 'the best man win'," katanya.

Daulat Tuanku..!

6 ulasan:

  1. Kalaulah itu alasan Tuanku, biarkan apek2 yg totok cinanya memdapat apa nombor sekali pun, biar duit cina itu balik kepada keperluan rakyat, Tuanku sepatutnya hanya kacau daun supaya bidak tokey kafir itu meningkat ningkat tingginya... apa ada pada nama?? nombor loangsung tak ada apa apa faedah pun, tak hilang bisa bila ular menyusul akar!!!

    BalasPadam
  2. 748,000 bukannya sikit. Buat apa nak lawan tokey-tokey atau sesiapa saja yang ada duit nak memilikinya? Kalau disedekahkan duit sebanyak itu kepada magsa banjir atau fakir miskin di Johor alangkah bersyukurnya mereka? Ada duit banyak tapi digunakan untuk yang x berfaeah x guna juga. Rakyat biasa mengeluh sana sini dek kenaikan kos hidup. Tidakkah prihatin?

    BalasPadam
  3. Benda ni kira pelaburan la bro. Hari ni dia beli 700 ribu lebih. 5 tahun akan dtg harganya boleh jd 3 juta, sapa yg tahu? Benda ni satu cabang bisness la. Sbb tu org berebut nk beli nombor yg unik, sbb diorg tahu harganya akan naik pd masa depan. Bagus juga la Sultan Johor yg dpt. Nak harap kita, alamat terlepas la pd tokey2 lain.

    BalasPadam
  4. 'Daulat Tuanku' - Aku bangga sesangat dgn Sultan negeriku tercinta Johor. Mana ada Sultan2 lain sanggup membida Plat keta semahal2 tidak hanya utk kesejahteraan rakyatnya walaupun masih ramai lagi rakyat2 baginda yg hanya memberi air sejuk utk bayi2 mereka kerana tidak mampu membeli susu bayi utk disusukan. Belum lagi anak2 kecil yg nak makan dgn kicap pun masih ibubapa tidak mampu beli sebotol kicap.

    BalasPadam
  5. Bila orang Islam atau Melayu membida bukan main pihak lawan kata membazir dan mengutuk tapi bila tokey-tokey bukan Islam seperti Cina bukan main kagum dan puji melambung langit. Inilah sikap Melayu Islam, lebih suka mengutuk bangsa seagama sendiri sedangkan tidak sedar yang mereka sendiri sedang diperbodoh-bodohkan oleh orang bukan Islam.

    BalasPadam
  6. Yelah, kalau ada org susah, yg kita nampak org kaya tak tolong. Tp tahu ke kita berapa byk yg dah dia hulur? Yg paling best, kita tahu ramai bayi minum air sejuk, tp kita sendiri kedekut nak hulur bantuan. Harap pd org kaya je. Bila org kaya tu nk buat benda yg untungkan dia masa depan, kita marah plak. Huhuhu. Manusia, manusia...

    BalasPadam