Rabu, 8 Januari 2014

Menteri Ada Buah..!

Ismail Sabri Yaakob (tengah) dan Pengerusi FAMA,Datuk Badruddin Amiruldin meninjau Pasar Tani Putrajaya, semalam. Turut hadir Ketua Pengarah FAMA, Datuk Ahmad Ishak. - UTUSAN/Zaki Amiruddin
Syukur kerana masaih ada Menteri yang perihatin akan masaalah yang membelenggu rakyat. Dengan sikap bertanggungjawab, memerah otak mencari jalan keluar serta bertindak segera bagi membantu rakyat.

Kalau Ismail Sabri Masih Menteri KPDNKK tentu beliau menyinsing lengan mendepani puak puak komunis yang sedang melakukan tindakan subversif mencengkam hidup rakyat agar rakyat terus bangkit menentang dan menjatuhkan kerajaan secara jalanan.

Namun sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani beliau juga masih tetap konsisten dalam memapastikan keharmonian hidup rakyat terus terpelihara dan terbela.

Menteri bukan sahaja perlu ada buah..! malah perlu mempunyai buah fikir yang cekap dan tepat supaya mampu mencari jalan keluar dalam mendepani apa jua masaalah..!

Cuba tanya Menteri ayam..apa dia buat? buat bodoh ajer laa…!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Tahniah untuk Ismail Sabri.Semoga konsisten.

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaflah, Ismail Sabri semasa menjadi menteri KPDNKK pun sama juga dgn menteri ayam, ada ke dia kata bahawa bank tak berminat buat personal loan semasa simposium tranformasi koperasi kredit anjuran angkasa, sedangkan keuntungan besar bank rakyat datangnya dari personal loan.... menteri haprak juga.

      Padam