Sabtu, 19 Disember 2009

Kempen Pulaukan Barangan Komunis Cina DAPig!!! Kenapa Dan Mengapa?




Penulis mengambil peluang untuk menjawab disini lontaran dan pandangan sahabat-sahabat bloggers yang memberikan komen dalam posting penulis sebelum ini mengenai isu yang sama. Ini kerana nak menjawab dan berhujah balas penulis rasa sesuai dibuat posting yang baru...panjang beb..

Ada pro dan kontra tak kurang juga yang mengambil peluang menyindir dan membelasah..biasa la tu. Namun ianya memberikan satu gambaran baru kepada penulis bahawa isu ini 'relevan' untuk dibahaskan.

Penulis setuju bahawa kita sebagai bangsa melayu/islam tidak harus terburu-buru dalam mendepani 'kerenah' cina-cina komunis DAP ini, dan langkah memulau barangan mereka juga bukan satu-satunya langkah dan cara untuk berdepan dengan puak biadap ini.

Namun apa yang penulis maksudkan ialah faktor ilmu dan kesedaran yang perlu dipupuk di kalangan bangsa kita bahawa pertamanya kita mempunyai kuasa beli yang amat besar dalam negara dan bagaimana pula kita menggunakan 'kuasa' yang ada untuk menjaga kepentingan kita.

Isu boikot ini mungkin boleh dibuat secara berpilih, ini kerana memboikot secara membuta tuli hanya akan menyebabkan struktur ekonomi yang sedia ada menjadi pincang dan yang lebih memberikan kesan ialah nasib saudara mara sebangsa kita yang mencari rezeki didalam industri terutama peruncitan tentunya akan terjejas.

Bukan semua cina dan india itu bermazhab komunis dan hindraf, itu kita rasional! Malah ada dikalangan mereka terdiri daripada rakan-rakan dalam komponen yang menjaga kepentingan kita bersama. Mereka ini tentunya tetap memerlukan kuasa beli kita dan tentunya mengembalikannya semula kepada kita dalam pelbagai bentuk dan cara.

Cuma sebagai bangsa yang 'mudah lupa' dan terkadang kita pula lebih cina dari cina atau lebih india dari india, contohnya apabila kita berjumpa dengan kaum cina kita sendiri yang akan menuturkan kata-kata mengikut 'loghat' tong san dan chennai mereka.

Ilmu dan kesedaran yang penulis tuntut ialah bangsa melayu boleh memilih dan menentukan sama ada akan terus selesa dengan sikap 'takpe' yang ada atau cuba untuk menahan sabar, berpenat lelah dan menjaga maruah bagi menentukan hak yang diberikan kepada mereka yang benar-benar berhak menerimanya. Orang memberi kita merasa, orang berbudi kita berbahasa, memberi kepada mereka yang tahu berterima kasih dan bukannya kepada cina komunis dan india hindraf yang bukan sahaja menggigit tangan malah mahu memotongnya secebis demi secebis. Kaduk naik junjung!

Kita seharusnya lebih berhati-hati bahawa yahudi, amerika melalui pedagang-pedagang yang bermazhabkan mereka didalam negara bukan sahaja mengaut duit yang didalam kantung kita malah ada dikalangan mereka yang terang-terang menabur yang HARAM didalam makanan dan keperluan kita saban hari. Sumber makanan yang subahat jauh sekali haram bukan sahaja membawa penyakit kepada umat malah mampu mengeraskan hati bangsa kita seperti lahirnya lebih ramai pengkhianat, petualang dan pedagang agama, bangsa dan negara hari ini.

Pihak Kerajaan perlu mencari jalan dalam mempastikan bahawa sumber makanan dan keperluan harian yang kita gunakan HALAL dan bukannya hanya beretorik dengan Halal Hub yang setakat hari ini masih tebal diatas kertas dan juga mengurangkan kebergantungan kepada peruncit, pembekal dan pengilang cina dan india dengan meningkatkan penguasaan melayu/bumiputera/islam dengan lebih terancang dan berjaya!

Itu kewajipan kerajaan! Kerajaan melayu/Islam! Jangan hanya menjaga hati dan perasaan orang bukan melayu/islam dengan menghapuskan kementerian yang menjaga hak melayu selama ini kerana kita bangsa melayu/islam boleh berkompromi dengan nya selagi hak dan kepentingan bangsa/agama terjaga dan terbela!

Sendiri Mau Ingat!!!

4 ulasan:

  1. YEZZEKK!..KITA MEMPUNYAI KUASA BELI YG CUKUP BESAR KERANA MAJORITI ORG MELAYU. SBB TU TUN M PNH MENGINGATKAN KITA SUPAYA BERSATU DEMI MEMPERKUKUHKAN BANGSA MELAYU ITU SENDIRI. YG KAYA BANTU YG MISKIN..YG KURANG UPAYA DI BANTU SEHINGGA BLH BERDIKARI DAN SETERUSNYA

    SEBENARNYA ORG CINA PANDAI BERSANDIWARA. MEREKA TAU MEREKA ADALAH WARGA MINORITI. JD MEREKA PERLU BERPECAH!. MAKSUD BERPECAH DI SINI BKN BERMAKNA MEREKA X SEKATA TP BERMAKSUD
    MENGWUJUDKAN SATU ENTITI PENDESAK KPD PIHAK KERAJAAN. MAKA LAHIRLAH DAP DI BUMI MELAYU

    TENGOK LAH DR DULU SAMPAI SKRG DAP MASIH MENENTANG DASAR KERAJAAN DI SEBABKAN MEREKA DH BERJAYA MENGUASAI EKONOMI DAN POLITIK ORG MELAYU MCM PAS DAN PKR. DI TAMBAH PLAK DGN PENYERTAAN ORG MELAYU MURTAD MCM SI ANUWAR DAN MELAYU2 YG MENYERTAI DAP

    SBB TU SELAGI ORG MELAYU TAK SEDAR DAN MASIH TERBUAI2 DGN KESENANGAN DAN MEMENTINGKAN AGENDA SENDIRI, JGN HARAP LA ORG MELAYU DPT BERSATU.

    MANAKALA SI SAYTONIRRAJIM PUN SUKE TENGOK KITA BERKELAHI..HARKK PTUIHH

    BalasPadam
  2. Salam,
    Saya setuju, kita tidak boleh memboikot dgn membuta tuli, tetapi kita memboikot dgn bijaksana. cthnya antara oldtown Vs restaurant ali, kita g rest.ali, antara ubatgigi mukmin VS darlee, kita pakai mukmin. antara pasaraya chong VS munah, kita g Munah. itu contohnya.

    Kalu kita perati kaum tuut...tu dah lama amalkan cara nie utk menekan business melayu/islam. kalu g pasaraya nak cari produk mukmin, halalgel bkn main payah. adapun kat ceruk2 dan berhabuk. mcm dah expired, nak beli pun x jadi. Mcm giant tulah yg dikuasai puak kiasu.

    Selain dapat membantu membangunkan ekonomi dan perniagaan melayu islam. hayati semangat Maal Hijrah.

    Percayalah, puak PAS pun akan menyokong usaha nie. Serampang 2 mata.

    BalasPadam
  3. salam bro Jeffry,
    melayu tak sedar diri telah berjaya diwujudkan oleh anwar sejak beliau disepak masuk ke sg buloh dulu, maka puak inilah yang paling kurang ajar dan wajar ditentang habis-habisan serta cina dan india biadap dan besar kepala yang semakin berani kerana adanya si kitol2 melayu ini...
    perjuangan tetap diteruskan bro dengan lebih cermat dan teliti serta kesedaran perlulah digembeleng terutama oleh UMNO kepada orang melayu dan rakyat.
    terima kasih bro

    BalasPadam
  4. salam anon 2007,
    cadangan dan saranan sdr amat-amat menarik untuk diberikan perhatian oleh umat melayu agar kepentingan bangsa yang mendaulatkan agama ini kekal dan bermaruah
    terima kasih sdr

    BalasPadam