Ahad, 20 Disember 2009

Pengerusi BN Pulau Pinang! Sama Ada UMNO Atau Gerakan Yang...???


Menyalak la si Sukun bertegas mengatakan bahawa Kerusi Pengerusi BN Negeri Pulau Pinang adalah merupakan hak mutlak mereka yang telah diturun temurunkan sejak lebih 35 tahun yang lalu, maka dengan alasan itu kerusi Pengerusi BN di Negeri yang sedang dimamah dan diratah oleh cina komunis DAP itu perlu dan wajib dikekalkan kepada partinya Gerakan.

'Kedunguan' Sukun juga tentunya lebih menonjol-nonjol kerana beliau bukan sahaja bangga dengan tempoh lebih 35 tahun itu malah kehilangan sokongan rakyat kepada diri dan partinya yang mengakibatkan beliau terlentang tersembam ke tanah dan tiada satu pun kerusi DUN berjaya Gerakan kekalkan merupakan satu taruhan besar yang mesti dipertahankan.

Malah 'KPI' Gerakan yang terhoyong hayang mabuk ditolak rakyat saban hari seolah-olah satu bonus besar kepada Sukun untuk mendabik dada bahawa prestasi beliau dan partinya telah pulih dan semakin diterima rakyat terutama di Pulau Pinang.

Modal untuk menolak Ketuanan Melayu semakin kerap dilagukan kepada ahli parti hingga memaksa bekas Presiden Jahanamnya di Ipoh minggu lalu sempena ulangtahun ke 41 parti bangsat yang pernah menjadi pembangkang ini untuk membawakan shark fin soup setiap hari kepada siapa jua ahlinya yang ditangkap dan disumbat kedalam penjara kerana berani menentang Ketuanan Melayu yang dibawa oleh UMNO.

Hati perut komunis yang sedia ada tetap akan melahirkan wajah yang sama walaupun dipendam dan dilakonkan dengan baik selama ini, tak heran kerana Gerakan merupakan parti yang disifatkan anti melayu kalau dibaca akan setiap patah ucapan dan ungkapan pemimpin-pemimpin mereka selama ini.

Persoalannya disini sama ada DS Najib akan menggunakan jurus kepimpinan yang ada pada beliau dengan Bijaksana dan Berani? Bijaksana kerana mengenal mana gunting dalam lipatan? mana api dalam sekam? mana intan dan permata? mana perjuangan tulen dan pura-pura?

Berani kerana menyatakan kebenaran walau pun pahit dan sukar diterima justeru tidak popular, Meletakkan UMNO sebagai Pengerusi BN juga merupakan langkah 'cerdik' untuk memantapkan Jentera BN yang tetap menjadi nadi dan suara rakyat terutama di dalam DUN PP, UMNO yang tetap Istikamah memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara sama ada susah atau senang, tenang atau bergelora jauh sekali bacul dan dayus serta khianat seperti Gerakan yang pernah bersuara untuk keluar dari Komponen Barisan Nasional.

UMNO bertanggungjawab! Malah atas rasa tanggungjawab itulah UMNO mahu memikul Amanah untuk merampas semula kuasa yang sedang dilacurkan oleh komunis-komunis cina DAP. Bukan sahaja DAP malah siapa jua yang mempunyai sikap dan tindakan, pandangan dan fahaman, hati dan perasaan komunis perlu di 'nyah' kan dari Tanah Melayu Berdaulat, Merdeka lagi Bermaruah ini!!!

Hidup Melayu!

6 ulasan:

  1. SUKUN RISAU SB PERATUS ORG MELAYU DH MULA SDAR MEREKA DI PERMAINKAN OLEH DAP DAN GERAKAN. SUKUN TAU RAKYAT AKAN BERIKAN SOKONGAN 100%!! KPD UMNO SETELAH APA YG MEREKA LALUI SEMASA DI BWH GERAKAN DAN DAP. DH SAMPAI MASANYA UMNO HARUS DI BERI PELUANG UTK MENGUKUHKAN BN DI PENANG BERDASARKAN SENARIO POLITIK WAKTU NI

    BalasPadam
  2. Salam Ziarah......

    Sememangnya UMNO mempunyai hak untuk menuntut kembali jawatan Pengerusi BN negeri kerana GERAKAN jelas tidak berusaha untuk menarik sokongan rakyat selepas PRU 12 yang lalu yang memainkan peranan sekarang ialah UMNO......

    BalasPadam
  3. Gerakan = dap sama je, takde lebih takde kurang dua2 mati2 nak hapuskan keistimewaan melayu.
    gerakan ni bila melayu kuat dia sokong le bila melayu lemah dia cuba le nak mintak mcm2.
    Nama pun cina mana nak rugi, semua nak untung tak kira dlm apa hal pun mesti nak untung.

    BalasPadam
  4. Salam Bro Jeffry,
    Disebabkan keadaan rakyat PP yang semakin menolak Sukun dan Gerakan lah yang menyebabkan salakan-salakan Gerakan lebih kuat yang hanya bergantung kepada nostalgia dan mitos mereka semata-mata.
    terima kasih bro

    BalasPadam
  5. Salam Lagenda,
    UMNO perlu berani untuk keluar dari duduk dibawah tapak kaki Sukun dan Gerakan di PP selama ini, hakikatnya rakyat negeri mahukan perubahan dan sekarang terpulang kepada mereka yang di Pusat...
    terima kasih

    BalasPadam
  6. salam sang guna
    setuju dengan pandangan sdr
    bersamalah memboikot barangan cina DAP komunis dan Gerakan yang berhati perut komunis
    terima kasih

    BalasPadam