Khamis, 28 Julai 2011

Ghani Patail PM Atau Alat Sulit Anwar?


Peguam Negara si Ghani Patail ni seorang yang benar benar berkuasa mutlak! Jabatan Peguam Negara boleh suka suka bapak dia untuk mendakwa atau tidak mendakwa seseorang...!

PM, TPM, Menteri- Menteri dan Timbalan semuanya tertakluk kepada Parlimen Malaysia! Jemaah Menteri dan Barisan pemimpin politik mesti menjawab dan menjelaskan setiap perkara yang berbangkit di Parlimen.!

Tapi kalau Jabatan Peguam Negara yang diketuai oleh Ghani Patail tidak mengambil tindakan atau melewatkan sebarang pendakwaan...Siapa yang boleh menuntut ianya diperjelas dan disegerakan!

AG tidak pula diminta menjelaskan kenapa dan mengapa sesuatu perkara GAGAL didakwa di Mahkamah? Beribu laporan Polis dibuat terhadap Babiga dan kumpulan perusuhnya...tiada tindakan! tiada jawapan hingga kini!!!

Malah hingga sekarang tiada satu ekor pun jembalang perusuh baik ketua mahupun hamba sahya yang didakwa! Laporan Polis terhadap Karpal Singh yang menghina Sultan Perak tidak diambil tindakan! malah tidak pula dijelaskan kenapa!

Tapi yang pelik bila budak muda baling api hingga terbakar gereja cepat pulak pendakwaan! tapi kalau masjid yang dibaling dengan kepala babi hingga kini tiada pula dakwaan! Budak budak hingusan yang menghina Sultan dan Raja Raja melayu di alam maya tetap di anak emas kan oleh Ghani?

Ghani atau siapa jua yang duduk berkarat di dalam Jabatan Peguam Negara tu orang@manusia! bukan malaikat...! maka tidak mustahil kalau jenis macam ni boleh bersultan di mata, beraja di hati!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. setuju teramek sangat lah..apo lah sonyap jo. patut eh satu contoh dibuek , dan suaro rakyat diambil kiro bilo membentangkan isu derhaka khianat ni..apo lak main lombut macam pondan.

    BalasPadam
  2. relax la bro.saya rasa ghani patail xsalah.rasanya ade campur tgn politik yg xbagi dia dakwa babiga.sbb diorg ni takut hilang sokongan dlm pilihanraya.biasa team pendakwa bila dpt kertas siasatan diorg akan kaji sama ada bukti cukup atau tidak.chances menang atau kalau.kalau chances kalah diorg xkan buat dakwaaan.kalau bukti dan peluang utk menang tinggi,tp bila org politik ckp jgn dakwa,so AG xbole buat apa.

    BalasPadam
  3. kalau kita nk maki elok maki hisham pondan.kes namawee dulu pun lepas.melayu bakar gereja kejap je kene dakwa.ade few menteri ni takut kalau kerajaan dakwa kpd cina2 anjing ni diorg akan kalah kawasana diorg.

    BalasPadam
  4. BETUI KATA KAU BRO

    BalasPadam
  5. dah lama duduk pegang jawatan AG dah rasa malas nk bangun buat kerja tu lah pasal mysia ni jadi mcm ni......

    BalasPadam