Ahad, 18 September 2011

Dasar Cina Komunis...


Kalau dah dasar komunis...komunis jugak la..


Presiden Dewan Ekonomi Sosial Muslim Malaysia (DESMMA), Mohd. Fazil Abdullah berkata, tindakan Cheng hanya menunjukkan sikap pentingkan diri sendiri tanpa memikirkan objektif penubuhan kedai tersebut.

"Beliau perlu ingat bahawa Kedai Rakyat 1Malaysia diwujudkan untuk membantu golongan berpendapatan rendah di negara ini.

"Jadi, jangan hanya pertikai kononnya peniaga-peniaga runcit di bawah naungan Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina (ACCIM) sahaja terjejas," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

yang selama ni puak haramjaddah komunis ni cekik darah rakyat terutama orang melayu yang menjadi pengguna terbesar dan teramai di dalam negara ni hingga kaya raya apa cerita?

cuba perhati kalau tiba tahun baru cina, apa jadi kepada kita semua bila cina cina ni tutup kedai? ini bermakna selama ini kita membenarkan mereka memonopoli perniagaan runcit dalam negara! Jadi bila Kerajaan BN mengambil tanggungjawab untuk memecah monopoli dan membantu rakyat dengan menawarkan kedai harga patut ini tentunya mereka yang akan merasa kesannya...! kan ke ini dasar komunis yang kejam dan zalim?

cukuplah..! dah tiba masa bertindak!

Lu fikir la sendiri!!!


3 ulasan:

  1. Sapa kata orang cha ya nun alif pandai merniaga...????....

    BalasPadam
  2. salam... saya dah linkkan blog tuan di blog sya.. kalau tiada keberatan boleh la juga linkkanjuga blog saya.. t kasih

    www.headbomb.blogspot.com

    BalasPadam