Isnin, 19 September 2011

Dr Ghauth VC UM Dari Orang Bertukar Binatang?



Majlis Perundingan Melayu (MPM) telah hilang kepercayaan kepada Naib Canselor Universiti Malaya, Tan Sri Dr Ghauth Jasmon atas tindak tanduk dan ragam pentadbiran beliau yang amat mendukacitakan.

Pengerusi Pendidikan MPM. Prof Datuk Dr Kamarudin Kachar berkata, MPM akan menyerahkan memorandum Undi Tidak Percaya terhadap Ghauth kepada Perdana Menteri dalam masa terdekat agar kontrak beliau tidak disambung selepas November ini demi survival Melayu, kemajuan Bangsa, bahasa dan negara.

'Ghauth dalam kegilaan mengejar ranking Universiti telah mengorbankan kepentingan agenda pembangunan Melayu, menjejaskan kuota 55-45 staf akedemik Melayu dan memudaratkan fakulti fakulti beraliran sastera yang banyak menerbitkan bahan penerbitan dalam bahasa Melayu'.

Taraf jawatan yang begitu tinggi ini terjamin didalam Perlembagaan negara! dimana ianya merupakan kerusi tertinggi bagi mereka yang bernama MELAYU!!! maknanya siapa jua yang menjawat jawatan ini mestilah MENJAGA KEPENTINGAN MELAYU!

Tapi kalau Melayu dah tak sedar diri! melayu dah tak peduli adab dan budaya bangsanya! Melayu dah tak menjunjung amanah dan tanggungjawab bagi menjaga kepentingan bangsanya!!! baik cepat diusir dan dinyahkan dari kerusi tersebut...

Kerajaan jangan jadi bodoh! membela orang yang berperangai binatang! bela biawak hidup!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. TU SPESIS MELAYU NAK MENJAHANAMKAN MELAYU..SEBIJIK LE MCM SI PANDIKUTTY TU HUHUHU

    BalasPadam
  2. Sudah tiba untuk kerajaan melantik NC yang mampu memahami kepentingan kewujudan UM & sejarah kelahirannya.

    Apa guna mencaturkan kedudukkan Universiti, jika Universiti itu sendiri gagal menggekalkan para akademiknya sendiri.

    Tugas & tanggungjawab universiti adalah memertabatkan ilmu serta melahirkan kajian-kajian disamping terbitan-terbitan yang bermutu untuk rujukkan akademik serta memberi menafaat kepada kehidupan.

    aku@JB

    BalasPadam