Jumaat, 11 November 2011

KR1M... Tony Puaka Mewakili Peniaga Cina Rasis..! Nurul Izaah Ialah Baruanya..

Awalnya bila YAB PM bersama sama YB Menteri KPDNKK Dato Seri Ismail Sabri melancarkan Kedai 1Malaysia (KR1M) puak yang paling awal juga menyalak ialah ACCIM iaitu Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina.

Beritanya ada ditulis didalam posting terdahulu di sini

Persatuan Peniaga cina yang selama ini membaham kekayaan negara kerana mengawal barangan keperluan negara ini menyalak berkata bahawa perniagaan mereka bakal terjejas dengan kewujudan KR1M..

Kerajaan sedar bahawa rakyat perlukan pembelaan! rakyat perlukan bantuan! desakan hidup yang menghimpit! kenaikan kos sara hidup yang tinggi ditambah dengan sikap peniaga yang rakus mencekik darah rakyat telah menyebabkan KPDNKK dibawah teraju Tok Mail dipertanggungjawabkan untuk mengambil tindakan drastik bagi membantu menjahit kocek rakyat yang semakin koyak rabak dek penangan kenaikan harga barang oleh perompak perompak berlesan ini!!!

Hari ini bila KR1M telah mula mendapat perhatian! KR1M telah mula dijadikan syurga membeli barang keperluan oleh rakyat dan kewujudan serta kehadiran nya ditengah tengah kependudukan rakyat ditagih dan dinanti maka pastinya kerisauan peruncit kejam yang selama ini beraja dimata, bersultan di hati ini semakin menjadi kenyataan...!

Bagi mereka rakyat terutama golongan Bumiputera yang memegang kuasa beli terbesar didalam negara mesti sentiasa tunduk dan sujud dengan ketetapan yang mereka cipta! Bagi mereka rakyat mesti mendapatkan bekalan dari mereka walaupun kenaikan harga yang amat membebankan itu amat amat menyeksakan rakyat...!

Kini, melalui rakan kongsi jahat mereka atau sekutu setilam sebantal DAPig telah memulakan siri serangan terhadap KR1M. Minggu ini sahaja dari perbandingan harga yang dibuat secara fitnah dan tipu hingga resit yang mereka keluarkan juga diubah timbul pula cerita terbaru bahawa produk susu di KR1M mempunyai virus e-coli...!

Semalam buat perbandingan harga, hari ini keluar dengan keputusan LAB...! tak ke boleh dibaca bahawa agenda puak haramjadah ini jelas! tindakan mereka jelas dan nyata mahu usaha murni Kerajaan BN ini gagal!

Tony Puaka dan Nurul Izzah yang mewakili pakatan haram pembangkang serta peniaga peniaga cina rasis yang mencekik darah rakyat selama ini JELAS MAHUKAN RAKYAT SUSAH! Jelas mahukan rakyat dihimpit dengan harga barang yang tinggi!

2 Perkara yang menjadi asas kepada tindakan mereka! pertama mahu rakyat menderita! bila rakyat menderita maka mudah bagi puak haramjadah ini menuding kepada Kerajaan BN untuk menanggung salahnya. Kedua kerana mereka ini rasis! rasis yang hanya tahu menjaga kepentingan puak dan suku sakat mereka sahaja!

Bagi mereka kaum Bumiputera yang memegang kuasa beli ini hanya layak menjadi pengguna walaupun terbeban dengan nilai harga yang tinggi! Bagi mereka kaum Bumiputera hanya wajar dan layak diperalatkan bagi meneruskan cengkaman kekayaan mereka selama ini.

Usaha mereka ini pasti lebih mudah jika lebih ramai anak anak haram Melayu dan Bumiputera yang sentiasa menyokong dan mendokong dengan bangga dan rela menggadai maruah walau hanya mengejar gelaran sebagai BARUA...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Usaha mereka ini pasti lebih mudah jika lebih ramai anak anak haram Melayu dan Bumiputera yang sentiasa menyokong dan mendokong dengan bangga dan rela menggadai maruah walau hanya mengejar gelaran sebagai BARUA...!

    Lu Fikir La Sendiri!!

    aku suka ayat hang nie .,..

    BalasPadam
  2. kehadiran KR1M seharusnya dilihat sebagai saingan sihat pasaran seperti kehadiran Giant & Mydin bersaing dengan Carrefour, Jusco, Parkson, Tesco dan sebagainya. Dengan cara ini setiap peniaga/peruncit akan mendesak supaya pengedar dan pembekal memberikan harga yang lebih munasabah.

    BalasPadam
  3. Masa mula pasaraya Mydin nak bukak kat bandar Melaka, macam-macam taktik TESCO buat. Memang terjejas gek bisnes TESCO. Kemudian buka lagi satu cawangan pun agak suram.

    CARREFOUR pun dah bungkus kat Melaka. GIANT masih ada tapi tak berapa laku. Lama-lama bungkus juga tu sbb harga barang memang mahal.

    Ni satu fe'el orang MELAKA yang harus dipuji. Dia nak barang harga murah, banyak dan sedap. Kalau tak memenuhi tiga kriteria tu, boleh bungkus bisnes.

    Last-last ramai gek orang Cina yang datang makan ke gerai orang Melayu. Kalau orang melayu dah mula pegang pemasaran sure harga barang boleh murah sebab ada konsep sedekah dan barakah.

    -jln. ledang ke kg.gelam-

    BalasPadam
  4. bila kedai 1 malaysia nak buka di Sarawak ni?tak sabar nak jimat budget shopping..kat sini gaji belum naik tapi harga barang melambung2 naik.Barang subsidi pun sama mahal.

    BalasPadam
  5. Melayu mempertahankan Melayu dia pggl racist...
    Islam mempertahankan Islam dia pggl extremist...
    cine mempertahankan cine dia pggl justice...
    cine adalah yg plg racist dan sebahagian mrk adalah komunis...

    BalasPadam
  6. bangsa yg x sedar di untung....apa melayu perlu buat??? cacing dah naik ke mata!!!

    BalasPadam
  7. Melayu perlu buat apa?

    1. Sokong komunis mcm Mat Sabu...
    2. Baring atas jalan mempertahankan kerajaan DAP...
    3. Support chauvinist cina secara berterusan...
    4. Mengampu chauvinist cina dengan makan di restoran yang menghidangkan arak dan babi... Kalo nak bagus, makan benda haram tu sekali...
    5. Pertahankan chauvinist kafir harbi hatta mereka menghina Allah, menghina Islam dan menghina Rasul atas alasan mereka tak faham dengan Islam...

    BalasPadam
  8. Persatuan Peniaga cina yang selama ini membaham kekayaan negara kerana mengawal barangan keperluan negara ini menyalak berkata bahawa perniagaan mereka bakal terjejas dengan kewujudan KR1M..

    Two Words - PADAN MUKA!!!!

    BalasPadam
  9. Aku mmg dh lama boikot kedai cina (dan kedai melayu yg suka "sembelih"), harap2 dipercepatkan la kedai KR1M nih kat daerah aku.

    - Yeop,
    Lumut, Perak

    BalasPadam
  10. ini baru selesa... sebelum ini, Melayu yang kayakan Cina celako ni melalui barangan mahal mereka... sekarang padan muka diaorang...

    BalasPadam
  11. Haaahaaa...ambik kau,selama ini korang ingat kami yg susah ni kena bergantung pada korang je le. PADAN Muka...sukanya...bukak banyak2 lagi KR1M terutama dikawasan luar bandar.
    Kepada Melayu bangsat mcm Nurul Izzah tu senang cakap je sebab dia kaya org berada bapak dia dah angkut duit rakyat banyak sebelum kena buang dulu.Dia sokong le kaum bangsat tu....satu hari nanti tau le dia merangkak mintak tolong dari melayu gak...

    BalasPadam