Sabtu, 29 September 2012

Bajet 2013..Nik Najis Tak Setuju Keluar Duit KWSP Untuk Mengerjakan Haji..!


Tua kutuk bersuara lagi..kali ni beliau berkata bahawa bajet 2013 hanya gula gula..maknanya hanya penyedap kepada rakyat.! bajet ni tak islamik!

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam masih bernada sama, yang tidak akan membawa manusia pada ketaqwaan kepada ALLAH.

Nik Aziz berkata, kerajaan masih ‘menggula-gulakan’ rakyat dengan kebendaan, jauh mengajak manusia bagaimana untuk membawa manusia bertaqwa kepada ALLAH.

Mursyidul Am Pas berkata, Bajet 2013 langsung tidak ada perkara baru khususnya belanjawan kerohanian, selain memberikan rakyat dengan harta kebendaan semata-mata.


Tua kutuk nak mampus ni maknanya tak setuju dengan :

- pencarum KWSP dibolehkan mengeluarkan akaun ke 2 sehingga RM3000 bagi    menunaikan haji
- bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M sebanyak RM500
- bayaran RM100 kepada pelajar sekolah rendah dan menengah
- bayaran RM200 kepada mahasiswa dalam bentuk voucher buku sebanyak RM250
- bayaran BR1M kepada orang bujang sebanyak RM250
- bayaran RM1000 kepada veteran tentera
- bayaran RM500 kepada pesara kakitangan awam
- bina 75 klinik 1 Malaysia diseluruh negara bagi kemudahan kesihatan rakyat 
( termasuk rakyat yang tidak mendapat air bersih di kelantan )
- menyediakan dana logistik bagi mengurangkan kos harga yang tinggi di sabah dan sarawak
- memberi potongan bayaran 50% tambang feri kepada rakyat
- rebat RM200 beli telefon 3G..rebat bukan rembat!

banyak lagi lah kalau nak ditulis disini..baca sendiri lah di posting sebelum ni..

Kepada Nik Najis.. kalau pun memang tak mampu nak memberikan kebaikan kepada rakyat tolong jangan pulak menghalang dan mengkritik segala kebaikan yang Kerajaan BN berikan kepada seluruh rakyat termasuk diri dan kaum keluarga Nik Najis sendiri!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. nik aziz tu keramat org pas, jangan kutuk dia, gambar atas tu tanda dia keramat, sendirian di tempat yang tenang mencari ilham..

    BalasPadam
  2. betul tu, jangan kutuk dia, Nik Aziz tu keramat orang pas macam orang iran sanjung Ayatullah Komeini dahulu. buat dosa saja kita kutuk dia tapi kalau dah berkawan dgn syaitan (itu dia yang cakap)perangai pun nak sama, bongkak takabur dan hasad dengki, sama seperti syaitan hasad dengki pada adam. boleh ke pengikut pas cium bau syurga nanti, kalau syaitan pun dilaknat allah kerana bersikap begitu. agaknya syurga mana nak di bawa oleh nik aziz akan pengikut- pengikutnya. bertaubatlah ahli-ahli pas jadilah pengikut rasulullah dibawa satu kalimah, kita semua umat islam bersaudara, hanya rasullulah saja yg akan memberi syafaat di hari akhirat nati bukan nik aziz.

    BalasPadam
  3. bolehlah dia kata begitu sebab bagi dia pergi haji ada yang sponsor. apa salahnya dibenarkan pencarum mengeluarkan duitnya untuk tujuan haji - duit dia pun bukannya duit nik Aziz atau sesiapapun. Bukan juga dikeluarkan untuk makan angin atau perkara maksiat tapi pergi haji - mabrur atau tidak haji itu terserah kepada masing2.

    BalasPadam