Isnin, 1 Oktober 2012

Cina Komunis DAPig Tak Mahu Melayu Menguasai Pengerang..!


DAPig adalah ejen atau adik kepada PAPig di Singapork! itu india bunting di estet pun dah lama tau! Projek RAPID Pengerang yang bakal dimajukan disana nanti bakal mengganggu gugat kepentingan warga PAPig di Singapork! ramai cina cina yang duduk di Pengerang menghantar anak mereka belajar di Singapork!

Dari Pengerang ke Singapork dengan menaiki feri hanya menelan masa 30 minit ! sedangkan kalau berkereta dari Johor Bharu ke Pengerang akan mengambil masa 2 jam!

Memajukan Pengerang akan menyebabkan Singapork terkebelakang dari sudut ekonomi! memajukan Pengerang juga akan menyebabkan Jurong Port di Singapork ditelan oleh Pelabuhan Pasir Gudang! itu belum lagi jika Pengerang sendiri akan membuka Port minyak dan Gas nya sendiri! pasti itu merupakan mimpi ngeri Singapork!


Orang melayu yang menetap di 8 buah kampung telah bersetuju dan telah pun menerima bayaran! bayaran yang mereka terima melangkaui nilai RM 1 Juta ringgit. Mereka tidak mahu bersuara kerana takut mereka diintip perompak dan pencuri! perogol dan pencolek ! malah penjual kereta dan pelbagai macam lagi yang bakal menggangu keharmonian hidup mereka!

Mereka juga bersedia menerima pampasan tanah dan rumah! ada diantaranya menolak rumah yang berharga RM 60 ribu kerana mereka berkehendakkan rumah yang bernilai RM 180 ribu..kenapa? kerana mereka mampu bayar! itu mereka takkan cerita! tapi pihak kerajaan tahu dan cuba memberikan yang terbaik kepada rakyat yang mahu berkongsi kemajuan dan pembangunan lebih 5000 peluang kerja anak anak bangsa yang bakal bekerja disana! harta dan tanah melayu sekitar akan naik! Melayu akan lebih sejahtera!

Yang tak suka! yang benci ialah cina komunis DAPig! yang menjadi barua nya ialah melayu komunis hamPAS! orang Pengerang...sokong!!!

Sumber di jurnal malaysia disini boleh direnungkan..

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Betul 100%....sokong !

    BalasPadam
  2. Cina2 tu menyibuk bole tahan lg sbb tau diorg memang kiasu, x bole tgk orang lain lebih sikit.

    Sekali si Ciku berkopiah dtg dari tempat lain pun nak sama sibuk jgk jadi lembu berdemo, kenapa?

    BalasPadam
  3. PAP telah membuat Melayu Singapura kelas ketiga di bawah kaum India. Lim Kit Siang adalah bekas setiausaha politik kepada LKY. Jadi DAP nak mempertahankan kedudukan Cina Singapura menggunakan PAS sebagai boneka.

    BalasPadam
  4. Peduli apa dengan diaorang sama saperti isu lynas dahulu yang membantah bukan penduduk dikawasan tersebut tetapi diimpot daripada luar kawasan..yang kesian nya melayu PAS dan PKR yang dijadikan barua dan kuli batak diangkut daripada Pahang datang membuat bantahan projek di Johor..apa hall..

    BalasPadam
  5. Heran dengan puak-puak pakatan ni..bila orang tempatan tak sokong gerakkan dorang..dorang pi bawak masuk orang luar pulak..untuk memberi persepsi yang kononnya ramai orang menyokong mereka..gila

    BalasPadam