Selasa, 2 Oktober 2012

Ketua Hakim Negara Bayangan Pembangkang..?


Ingat lagi tak betina kat atas ni? Ingat lagi keputusan Mahkamah yang membenarkan majalah Herald Tribute pada Januari 2010 yang lalu menggunakan perkataan Allah dalam menyebarkan agama kristian didalam majalah sesat tersebut.

Hakim tu kata..-

Kementerian Dalam Negeri melarang penerbitan Herald daripada menggunakan perkataan "Allah" dalam majalah itu adalah salah, batal dan tidak sah. Beliau berkata menteri berkenaan juga gagal mengemukakan bukti bahawa penggunaan perkataan itu akan mengancam keselamatan negara dan mewujudkan salah faham serta kekeliruan dalam kalangan umat Islam.

Boleh baca lanjut di sini

Hari ini betina ni sekali lagi membuat keputusan dengan berhujah bahawa..-

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memutuskan bahawa penahanan Chua Tian Chang (Tian Chua), Shaari Sungib, Badaruddin Ismail, Hishamuddin Rais dan Dr Badrul Amin dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun 2001 adalah tidak sah, secara haram, bersifat politik dan berniat jahat pampasan perlu dibayar oleh kerajaan Malaysia sebanyak RM4,060,000.

Hakim Datuk Lau Bee Lan dalam pengadilannya, menganugerahkan kelima-lima bekas tahanan ISA itu masing-masing sebanyak RM15,000 bagi setiap hari penahanan mereka dibawah seksyen 73, ISA dan RM30,000 sebagai gantirugi teruk menjadikannya jumlah keseluruhannya RM4.06 juta.

Mahkamah juga mendapati, kenyataan media bekas Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Norian Mai untuk mempertahankan penahanan ISA tersebut berunsur fitnah kecuali kepada Badaruddin Ismail. 

Kita tak perlu pertikai keputusan betina ni..apa yang kita harapkan ialah pihak KDN perlu segera memfailkan rayuan. Tahun 2010 tu betina ni kata tindakan KDN terhadap Herald Tribute adalah salah, batal dan tidak sah! 

Hari ni betina ni seakan mengulang ayat yang sama dengan mengatakan bahawa penahanan 5 ekor beruk Anwar tu adalah tidak sah, secara haram, bersifat politik dan berniat jahat. Sementara kenyataan KPN kepada 4 dari 5 ekor beruk tu berunsur fitnah..!

Cuma konotasi hujah hari ini barangkali boleh dilihat lebih beremosi, tajam dan berdefinasi. Barangkali termakan dengan hujah Anwar di Klang kelmarin kot..! Mungkin betina ni dah disenarai pendekkan oleh Anwar Aljuburi sebagai Chief Justice bayangan kot...! pttuuiihh!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. tak sangka juga ada hakim tolol. kalau orang yg buat orang lain marah dibela, apa kata dengan perompak dan pembunuh tu. ada unsur-unsur jahat kepada polis atau kekeliruan jika tangkap mereka?

    BalasPadam
  2. SILAP SAPE YANG MEMBENARKAN PENDATANG HARAM MENJADI RAKYAT MALAYSIA..

    JIKA PERKARA INI DIBENDUNG DARI AWAL TAKDE LAH BANGSA NI BERADA DI BUMI MALAYSIA...

    LU PK LAH SENDIRI.....

    AKU MMG ANTI BANGSA PENDATANG

    BalasPadam