Isnin, 10 Jun 2013

Hakikatnya Hari Ini Kerajaan Malaysia Ialah Kerajaan Melayu & Bumiputera..!


Tak payah la nak dipujuk..! tak payah la nak ditunggu..! kalau AGM MCA akan datang nak ubah keputusan untuk menerima jawatan didalam kerajaan maka MCA patut tunggu selepas PRU ke 14. Ini kerana MCA, Gerakan dan mana mana parti komponen yang mewakili kaum cina perlu membayar nilai penolakan @ tsunami cina keatas BN dalam PRU13 bulan lalu.

Sebaiknya MCA kekal dengan keputusan mereka. MCA perlu cakap serupa bikin..! perlu bikin serupa cakap! Tanpa komitmen didalam kerajaan pusat, negeri hatta kerajaan tempatan memberikan MCA dan parti yang sewaktu dengannya masa yang cukup panjang dan ruang yang cukup luas bagi mereka membetulkan hubungan dingin mereka yang menyebabkan tsunami cina berlaku dalam PRU yang lalu.

Full stop..! sebagai contoh ada baiknya parti tua dan berjasa seperti MCA ni membetulkan pemikiran sonsang lagi rosak budak muda cina yang biadap dan kurang ajar yang yang terasuk dengan pemikiran komuis DAPig hingga menterbalikkan jalur gemilang semasa kempen pilihanraya yang lalu. 

Baca lanjut di sini

Gitu juga ler dengan MIC...belum apa apa dah cuba nak mengugut untuk menolak sebarang jawatan sekiranya tidak diberikan jawatan Speaker di Perak baca sini.

Ini semua jenis tak sedar diri..! jenis cacing naik ke mata! Orang Melayu dan Bumiputera perlu ingat bahawa kita menang dalam PRU yang lalu. Kita masih memerintah..! Ini negara kita..! maka wajar la kita memerintah dengan cara dan 'tekak' kita.

Puas la kita menjaga hati, mengambil kira sensitiviti, bertolak ansur itu dan ini, Kita dah berbuat baik..! Kita dah pun memberikan peluang dan ruang..! malah hak kita pun kita rela lepaskan atas dasar keharmonian dan permuafakatan hidup bernegara, madu yang kita beri, racun pulak yang orang bagi..! 

Apa lagi yang nak direngek? Kaum cina yang mencincang maka bahu mereka yang perlu memikul..! Kita tak salah..! Sekarang kita pulak perlu berani berubah..kita pulak yang mesti mengungkap Ini kali la..!

Undang Undang perlu diperkasa dan di ubah..! Ini kalilah kita perlu beringat bahawa kita hampir hampir membuatkan anak cucu cicit hina dan merana! Jaga lah hati mereka yang benar benar ikhlas dan sayang kepada kita..curahkan segala tanggungjawab dan amanah kita kepada mereka yang menghargai kita.

Ini sahaja la negara tumpah darah kita semua..! kita menerima warisan ini maka kita juga perlu mengamanahkannya...!

Lu Fikir La Sendiri!!!


1 ulasan:

  1. bro,
    tahun 1999, mca, mic, sabah dan sarawak adalah penyelamat umno dlm pru10.

    jangan takbur bro..
    betul kau cakap tu melayu dan bumiputra adalah kuasa pemerintahan kerajaan persekutuan.

    pru14 kita tak tahu lagi bro..

    BalasPadam