Sabtu, 30 November 2013

Dulu PAS Sekarang UMNO…Apa Masaalah?

stopa takde kena mengena dengan isu ini…hahahaha
Apa masaalah dengan status kepartian Ustaz Kazim dahulu? Ustaz Kazim mengatakan bahawa…
Ini memang suspen, sebentar tadi, bertempat di PPK Setapak, penceramah popular Ustaz Kazim Elias memberitahu wartawan yang ramai menunggu, beliau MASIH AHLI PAS. 

Menurutnya sehingga kini masih belum terima surat lucut keahlian dari parti tersebut. Beliau sebelum ini dilaporkan ahli PAS Kampung Manjoi dalam kawasan Tambun Perak.


Kazim yang dijadulkan berceramah disitu kali pertama jumpa wartawan selepas diumumkan sebagai Ahli MT UMNO oleh Setiausaha AGUNG UMNO Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor semalam.

Bagaimanapun, agak suspen, apabila Kazim berkata sehingga saat ini belum buat keputusan terima atau tolak jemputan tersebut.

"Saya berhajat nak jumpa PM (Datuk Seri Najib Tun Razak). Keputusan terima atau tolak bergantung pada jaminan PM yang saya boleh terus berdakwah tanpa terikat,"ujarnya.

Mengulas mengenai PAS, kata Kazim, PAS patut rasa malu sebab UMNO yang jemput dia jadi ahli MT, bukan parti tersebut ~ sumber .agendadaily.
PAS bukan agama..! PAS parti politik..! yang lebih jelas ialah PAS parti ajaran sesat.! PAS parti perosak akidah maka baiklah kalau seseorang yang mendapat taufik hidayah Allah lalu berpaling ke jalan kebenaran..!
Sebelum ni pun ramai yang menyeberang dan beralih arah dari PAS kepada UMNO parti suci murni..!
Malah bekas Presiden PAS Dato Asri pun keluar PAS..! Ustaz Nakahie bekas Naib Presiden PAS pun masuk UMNO..! 
PAS pulak nampaknya 'angin' satu badan dengan Ustaz Kazim yang dipelawa menjadi Ahli Majlis Tertinggi UMNO..! Malah sebelum ini pun PAS tidak berminat dengan dakwah yang jelas dan benar yang disampaikan oleh Ustaz Kazim, itu yang PAS menyampah serta tidak mengiktiraf ilmu dan kebenaran yang disampaikan oléh Daie umat ini.
Sebaliknya PAS lebih miang dan ghairah dengan Ustaz Mekdi@McD yang banyak menyumbang kerosakan dari kebaikan tapi yang penting bagi PAS ialah strategi bagaimana ularmak dalam semaknya itu mampu mengumpul seberapa ramai kuda belang untuk dihidangkan dengan uncang dan tong jihad lagi jahat untuk faedah faraid sesama mereka..! masaalah umat? jauh ler…!
Itu sebab PAS tidak berminat mahu mengulas dan mengupas ilmu dan kebenaran..sebaliknya mereka 'bersyukur' kerana apabila Ustaz Kazim dapat diwarnakan ideologi politiknya maka bagi PAS ianya peluang untuk menolak Ustaz yang tidak 'menguntungkan' mereka selama ini. Senang ler mereka nak 'mewahyukan' kesesatan Ustaz Kazim dengan penyertaannya kedalam UMNO..Itu jer..
Macam kat bawah ni..
Kualiti pemimpin PAS..! Akai ada ker?
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Pas lebih berminat ambil artis jadi ustaz/ustazah... yg penting glamour...

    BalasPadam