Ahad, 27 Mac 2011

PRN Sarawak... Bukti Pembangkang Gila..!



SARAWAK: Keghairahan pakatan pembangkang dalam pembahagian 71 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi pilihan raya negeri Sarawak ke-10 kali ini membuktikan mereka hanya mahu berkuasa dan bukannya membela nasib rakyat, kata Ketua Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Abdul Karim Rahman Hamzah di sini.

Beliau berkata pakatan pembangkang yang dianggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Tindakan Demokratik (DAP), Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan parti pembangkang yang berpangkalan di Sarawak Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP), hanya mahu memastikan parti mana yang dapat menguasai Dewan Undangan Negeri (DUN)sekiranya mereka menang pilihan raya nanti.

"Ini menunjukkan pihak pembangkang ini gila kuasa, apa yang berlaku kebelakangan ini kita dapat melihat bahawa pihak pembangkang bergaduh sama sendiri tentang kerusi dan fokus mereka pada masa ini adalah untuk memastikan parti mereka lebih dominan daripada parti yang lain," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis karnival belia 1Malaysia di sini.

hahaha....rakyat sarawak bukan bodoh!!! rakyat sarawak tahu mainan puak pembangkang!!! pakatan haprak ni bukan sehati seperut membela nasib rakyat, membela perut sendiri adalah!!!

Itu sebab khalid gagap namanya MB tapi kuasa ditangan cina DAPig ronnie liew, begitu jugak nizar di perak dulu tu...Di kedah DAPig terus tidak mengiktiraf azizan menjadi MB, sementara di Penang dr mansor terus menjilat lim guan eng...

Pakatan pinggan mangkok ayun hanya dilihat bersatu didepan rakyat sahaja... hakikatnya mereka sentiasa menikam satu sama lain untuk menjadi pembangkang dominan dalam negara, itu pun kalau masih ada masa nak jadi dominan, sebab rakyat dah mula muak dengan sikap dan feel pembangkang yang banyak cakap tapi sedikit bikin!!!

nuar masuk penjara nanti, bungkus lah semua cita cita...tuhan politik dah tak de la katakan...!!!

LU Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. PKR PAS DAP .... PAS MENGHARAP PKR UNTUK MENANG, DAP MENGHARAP PAS UNTUK MENANG DAN PKR PULA MENGHARAP DAP DAN PAS UNTUK ANUAR IBRAHIM PENUHI CITA-CITANYA MENJADI PM MALAYSIA...

    KETIGA-TIGANYA ADA AGENDA MATLAMAT POLITIK MASING-MASING... HAKIKATNYA MEREKA BERSEPAKAT UNTUK KEPETINGAN PARTI MASING-MASING... PAS TIDAK MUNGKIN BERI KELANTAN KEPADA ANUAR MAUHUPUN DAP ....DAN DAP PUN TAK AKAN MEMBERI P.PINANG KEPADA ANUAR MAHU PUN PAS...

    APA YANG PASTI JIKA PKR MENANG MEREKA INI HANYA AKAN MEMECAH KAN MALAYSIA KEPADA TIGA KELOMPOK... DAN ANUAR IBRAHIM PULA TERPAKSA MENGADAI (MEMBAYAR) "UPAH" KEPADA DAP KERANA MEMBANTU MENAIKAN BELIAU... DAN PASTINYA DAP AKAN MENUNTUT SESUATU YANG TIDAK PERNAH TERPIKIR OLEH KITA (BUMIPUTRA)...

    BalasPadam
  2. Saya berbangsa melayu berumur 49 tahun bekerja dan tinggal di Pulau Pinang. Kini saya dapati Pulau Pinang lebih makmur dan sejahtera di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat. Kepada pengundi Sarawak, ayuh beri sokongan kepada Pakatan Rakyat. Pulau Pinang adalah bukti bahawa Pakatan Rakyat mampu memerintah negara malah lebih baik dari kerajaan BN.

    BalasPadam