Jumaat, 18 Mac 2011

Yang Ini Puak Pembangkang Kemam Pulak!!!







PUTRAJAYA: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor melancarkan Tabung Bencana Pandu Puteri-Maybank bagi membantumangsa gempa bumi dan tsunami di Jepun.

Tabung inisiatif Persatuan Pandu Puteri Malaysia dengan kerjasama Maybank dan akhbar The Star itu berjaya mencatat kutipan sebanyak RM200,000 sebaik dilancar melalui sumbangan Maybank dan YTL Corporation Berhad, masing-masing berjumlah RM100,000.

Selain menjalankan kutipan melalui ahli-ahli persatuan di sekolah-sekolah seluruh negara, orang ramai juga boleh menghulurkan sumbangan melalui akaun Maybank Tabung Bencana Pandu Puteri-Maybank bernombor 564016-727672.

Dana tabung itu akan disalurkan kepada Persatuan Bulan Sabit Merah Jepun melalui Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur untuk membeli barangan keperluan rakyat di negara itu termasuk makanan dan ubat-ubatan.

Berita seterusnya di sini

Bila Datin Seri Rosmah melahirkan rasa sedih dan simpatinya kepada rakyat dan negara Jepun tempohari heboh puak jahanam pembangkang kata Datin Seri menghina dan cuba mengajar Jepun.

Nazri pun dah jawab di Parlimen semalam mengatakan bahawa itu memang kerja pembangkang bila baca sekerat sekerat..itu sebab kenyataan tu ditafsir secara sekerat! dah feel pembangkang suka sekerat, itu sebab hadis ke Quran ke semua baca sekerat sekerat.

Tapi bila bab betina semuanya pulun habis...tak pulak sekerat sekerat...tak cukup dalam hotel, di wad pun jadik!

Hari ini Duta Jepun siap cakap bahasa Melayu lagi dalam majlis diatas tu...maknanya Duta ni setuju dan menyokong apa yang Datin Seri Rosmah lakukan...

Kenapa perkara diatas tak dihina? tak disensasikan? kan kerja amal mengutip derma..itu kan baik...kenapa pulak puak pakatan haram jaddah ni kemam jer isu ni?

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. pembangkang nih memang..celaka celaka celaka..

    BalasPadam
  2. Pembakang YB siapa that lady tengok muka dia pun memang kaki gaduh Oooi...buat PC dkt. Parlimen cakap tak serupa bikin. Who is she to tell Datin Seri Rosmah duduk diam diam aje.Take the positive side Datin Seri kata kita negara patut ambil iktibar apa yang berlaku di Jepun everyone should be concious about enviroment . What so wrong about the statement.For her info Datin Seri has done more good to the country than what she has to offer.

    BalasPadam