Rabu, 27 Mac 2013

DUN Selangor Bubar...!


Akhirnya dah ada tarikh...Khalid dengan tergagap gagap akhirnya dapat ilham nak membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor. Bukan main riuh Khalid nak bubar DUN Selangor selepas chap goh mei kini Khalid gagap dah ada ilham..! 

Khalid mencadangkan tarikh pembubaran DUN Selangor pun kerana tuhan politik dah bagi green light...dah bagi izin..! kalau tak sebelum ini Khalid sorang jer syok sendiri dengan Faekah gersang yang nak membubarkan DUN sedangkan kengkawan di negeri pakatan yang lain tak pernah sebok dan peduli..! 

Tapi bila tarikh cadangan Khalid gagap tu? 22 hb April..!!! 22 April kita apa peduli? sebab tarikh tu sudah semakin hampir dengan tarikh pembubaran wajib Parlimen Malaysia. Tapi percaya ler...kalau esok atau minggu depan Parlimen di bubar tentu Khalid jugak akan dapat perintah bagi membubarkan DUN Selangor agar dapat bersama sama mengadakan pilihanraya serentak dengan negeri negeri lain.

Kalau gitu buat apa umum? bodoh betul ler Khalid dan Faekah gersang nih..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Selangor akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada 22 April ini jika Parlimen masih belum dibubarkan, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Beliau berkata perbincangan sedang diadakan dengan kerajaan Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah untuk turut sama mengambil tindakan serupa sepertimana Selangor.
"Buat masa ini, kita bincang dahulu dengan Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah. Jika mereka setuju, kita akan bubar serentak," kata Abdul Khalid pada sidang media di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini, Selasa.
Turut hadir Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.
Sebelum ini, kerajaan Kelantan pimpinan PAS dilaporkan bersetuju membubarkan DUN bersama-sama dengan kerajaan pusat.
Sementara itu, Anwar yang ditanya tempoh masa yang akan diambil untuk perbincangan berkenaan, berkata pihaknya tidak menentukan sebarang tempoh masa.
"Sekarang kita bincang dahulu," katanya. BERNAMA

1 ulasan:

  1. 2 EKOR MAKHLUK GERSANG TU SAJE NK MEMANDAI2 BROO...NK TUNJUK XSYEN KONON DIORANG LER YG MULA2 BRANI BUBAR DUN PD HAL DH BERAPE KALI DIORANG UGUT NK BUBAR TP X BUBAR JUGAK...SAJE NK BIKIN PROPA GEMPAK PRU KEHKEHKEH

    BalasPadam