Sabtu, 30 Mac 2013

Makin Dekat Pilihanraya, Makin Demam Nik Najis..!


Dalam pada itu, Mustapa tidak menolak kemungkinan banyak lagi majlis peletakan batu asas bagi projek tertentu dilakukan kerajaan PAS Kelantan, dan menyifatkannya tidak lebih daripada gimik politik menjelang pilihan raya.

Apa ler Tok Pa ni, buat Nik Najis terkedu jer..biar ler dia nak letak batu asas ke..! pecah tanah ke..! pecah pintu ke..! sebabnya itu jer la yang Nik Najis mampu buat sejak dulu, kini dan selamanya...

Sementara itu Tok Pa berkata..

Barisan Nasional (BN) Kelantan akan menonjolkan barisan calon mantap dan diterima rakyat pada pilihan raya umum kali ini, kata Pengerusinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed.
Beliau berkata, senarai calon yang kini di peringkat akhir saringan memuatkan muka baru dan lama selain tokoh ulama yang mampu membawa kemenangan kepada BN Kelantan.
"Kita buat yang terbaik, apa juga barisan calon yang kita tonjolkan tentu ada pihak yang mempertikai. Namun bagi saya dan (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Tun Razak, kita akan memastikan inilah barisan terbaik dalam kalangan tokoh-tokoh yang ada di Kelantan," katanya.
Beliau bercakap kepada pemberita selepas melawat Karnival Pengajian Tinggi Negara 2013 di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV di sini Sabtu.
Mengulas pertemuan beliau dengan Najib yang juga Presiden Umno di Putrajaya pada Jumaat, Mustapa berkata, pertemuan seperti itu sudah diadakan sejak enam bulan lepas bagi membincangkan perkara berkaitan parti terutama senarai calon BN Kelantan.
Ditanya kenapa perdana menteri belum membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada pilihan raya, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, percaya Najib mahu hasil transformasi yang dilaksanakan termasukdalam bidang politik, kerajaan dan ekonomi benar-benar dirasai rakyat.
"Tiada kaitan dengan apa-apa desakan pembangkang, ini strategi Datuk Seri Najib dalam memastikan rakyat melihat hasil kerja termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA)," katanya.
Di majlis yang lain pulak...
Seramai 30 anggota PAS di Kampung Kubang Telaga dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jelawat mengisytiharkan keluar parti dan menyertai Umno di sini malam Jumaat.
Kumpulan yang diketuai Mohd Yaacob Mohamad, 42, itu menyerahkan borang penyertaan kepada Ketua Umno Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin disaksikan Penyelaras Barisan Nasional (BN) DUN berkenaan, Datuk Dr Ilias Hussin.
"Saya nekad menyertai Umno kerana mahukan perubahan apabila PAS gagal membantu rakyat sebagaimana dijanjikan," kata Mohd Yaacob kepada pemberita selepas menyerahkan borang itu.
Beliau berkata, walaupun diberi peluang 23 tahun memerintah Kelantan, PAS terbukti gagal menunaikan janji untuk membantu rakyat terutama golongan miskin.
"Kami juga kecewa apabila PAS yang bergabung dalam pakatan pembangkang sanggup menjadi 'pak turut' DAP seperti yang dilihat dalam isu penggunaan kalimah Allah," tegasnya.
Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan ketika berucappada majlis itu berkata, ini kali kedua penduduk kampung itu menyertai Umno selepas kumpulan pertama lebih 30 orang berbuat demikian bulan lepas.
Beliau menjangka ramai lagi anggota PAS menyertai Umno terutama di DUN Tawang dalam tempoh terdekat. - BERNAMA
Nampaknya semakin dekat nak pilihanraya...semakin senak Nik Najis..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan