Rabu, 20 Mac 2013

Rafizi Ketua Lanun Pengganas Rakyat Malaysia?


Sekali lagi Rafizi lembu mengeluarkan otak kosongnya dengan mengatakan bahawa adik setan kiram yang bernama Azimude tu ialah rakyat Malaysia yang pernah bekerja sebagai kakitangan kerajaan negeri Sabah. Menurut momokannya...

Dari maklumat Senarai Kakitangan 1975, Perkhidmatan Awam Sabah seperti yang disimpan di Jabatan Arkib Negara Sabah, disahkan bahawa Datu Agbimudin Kiram tersenarai sebagai Pegawai Pentadbir Muda di Pejabat Daerah Kudat dengan lantikan bermula 1 Mac 1974 bergaji RM610 sebulan.


Dengan maklumat ini, Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak lagi boleh bersembunyi disebalik alasan keselamatan nasional untuk mengelak dari menjawab soalan-soalan yang berlegar di pemikiran rakyat:
1. Berapa orang setakat ini dari kalangan penceroboh bersenjata merupakan rakyat Malaysia yang berasal dari Filipina yang diberikan kad pengenalan biru seperti Agbimudin Kiram? 
   
2. Berapa orang setakat ini dari kalangan penceroboh bersenjata rakyat Malaysia itu adalah ahli Umno?

3. Kenapa Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak berterus terang dengan rakyat bahawa ketua kumpulan bersenjata ini adalah rakyat Malaysia berasal dari Filipina yang diberikan kad pengenalan biru?

Pertama kita kena tengok bagaimana Rafizi menonggeng nonggeng menghalakan ponggongnya untuk mendapat perhatian Anwar dan kuda belang...soalnya apakah kenyataan diatas benar?

Kita semua masih ingat bagaimana Mahfoz bean menipu rakyat Malaysia apabila mendakwa menerima surat dari Jabatan Pendaftaran pusat yang mengarahkan pemberian kad pengenalan biru kepada warga asing di Sabah. 

Walhal Mahfoz sendiri tidak dapat membuktikan surat itu sahih wujud dan keterangannya benar. Dengan kata lain, Mahfoz buat surat tipu, kemudian bawa ke tengah kuda belang meminta Kerajaan menjawab sesuatu yang jelas tidak wujud, palsu, fitnah dan menyelewengkan fakta. 

Mahfoz bukan kecik anak...namun semua orang tahu dan mengenali Rafizi juga tahu bahawa dia jugak bukan kecik anak dalam urusan penipuan fakta. Seorang pemutar belit dan pemfitnah songsang yang amat disayangi oleh Anwar. 

Hubungan mesra alam antara Rafizi dan Anwar sewaktu dibangku sekolah bukanlah rahsia bagi sesetengah dari kita terutama Wan Azizah yang semakin berkedut melihat 'kegemaran' suaminya kepada anak muda.

Ok la...kata la surat itu benar, adik setan kiram pernah menjadi rakyat Malaysia, pernah menjawat jawatan....apa masalahnya? Bukankah ramai dari rakyat asing yang memang berlumba lumba menjadi rakyat Malaysia hasil dari kemakmuran pemerintahan kerajaan BN selama ini. 

Kalau benar adik setan kiram ini berhak dan layak serta memenuhi syarat yang ditetapkan untuk menjadi rakyat Malaysia...Apa masaalahnya?


Pembangkang patut berhenti dari mempolitikkan isu keselamatan yang telah memakan korban anggota keselamatan kita seramai 10 orang di Lahad Datu kini. Kerajaan adil dalam membuat penilaian kepada permohonan yang diajukan. 

Soalnya kalau ada penyelewengan dan kesalahan dalam menjalankan urusan pemberian kad pengenalan maka kita sebagai rakyat Malaysia sentiasa menyokong usaha kerajaan untuk menanganinya. 

Itu sebab kita tubuh dan bicarakan RCI sekarang ini secara terbuka malah Ketua Pengarah Pendaftaran dan ramai kakitangan yang menjalankan sindiket IC ini juga telah diambil tindakan. Yang jelas di sini ialah tindakan telah, sedang dan akan terus diambil oleh pihak kerajaan! 

Dalam isu keselamatan negara, dulu Mohd Amin dan kumpulan Al Maunah juga menderhaka dengan menyerang dan membunuh anggota keselamatan kita, namun tindakan telah diambil. 

Maka dalam isu Lahad Datu ini kita hendaklah sentiasa menyokong kerajaan dalam menyelesaikan kemelut ini hingga terungkai dan tertangkap dalang dan siapa jua yang bersekongkol dengan lanun pengganas yang menceroboh dan membunuh anggota keselamatan kita.

Yang jelas kita diserang oleh sekumpulan lanun pengganas! Anggota keselamatan kita gugur dalam pertempuran! Percubaan untuk menjajah Sabah! Menceroboh dan menghina kedaulatan negara!


Takde kaitan sama sekali dengan kewarganegaraan! takde kaitan sama sekali malah jauh menyimpang mengatakan lanun ialah ahli UMNO! Takde kaitan YAB PM menyembunyikan fakta! 


Hanya orang bodoh dan berperasangka buruk sahaja yang berfikiran dungu sebegitu! Hanya orang yang tidak reti menilai dan menghargai pengorbanan pejuang negara sahaja yang akan percaya bahawa ini semua sandiwara.

Soal keselamatan bukan soal politik! dan jangan cuba dipolitikkan! sudah ada isteri yang menjadi janda! sudah ada anak yang menjadi yatim didalam peristiwa ini! Sudah ada ibu dan bapa yang kehilangan anak! 

Apakah Rafizi Lembu melihat kenyataan ini semua sebagai mainan politik! Rafizi, Anwar dan pembangkang boleh berpolitik! namun biarlah berpolitik yang bermaruah dan berprinsip!

Banyak lagi cerita sebenar yang rakyat perlu tahu dari permulaan rancangan serangan hingga lah kejadian bunuh, wang bayaran, perjumpaan demi perjumpaan serta perjanjian yang dibuat antara puak setan dan dalang hingga tercetusnya peristiwa berdarah tersebut.


Masa tu nanti, belajar la menerima kebenaran...baru tahu langit tinggi rendah...!

Baca pendedahan blogger OTAI GAP gerakan-anti-pkr. DISINI berkaitan dalang dalam isu berdarah ini...Rafizi jangan baca sebab bengap dan tak boleh faham..!

LU FIKIR LA SENDIRI

10 ulasan:

  1. adik kiram umur berapa?? pembentukan malaysia bila?? dah berapa tahun??

    oleh itu kenapa pulak adik kiram tu tak boleh jadi rakyat malaysia??

    umur lim kit siang berapa?? kenapa dia boleh dapat IC??

    BalasPadam
  2. Byk BABI yg dapat ic menderhaka pada kjaan yg mmrintah skrg neh?????nape xnak prtikaikan....apek tua pencetus 13 Mei tuh nape Rafizi Lembooo xnak prtikaikan?????...

    Mak Lampir, Ostat Bahalol, Asmain malah nek jijah pon dpt ic dan skrg neh menentang kjaan pimpinan BN/UMNO tu kira pengkhianat ke Rapizi lembooo????tula byk sgt telan air kencing ANUwar ..tu yg jahat macam SYAITON yg di rejam...

    BalasPadam
  3. cuba cari plak dia sekolah kat mana. takkan dapat ic je terus dapat jadi Pegawai Pentadbir Muda. takkan mangkuk ni tak dapat cari sekolah dia. alamat rumah dia kat sabah masa sekolah atau kerja. cari la mangkuk oi.tak lengkap fakta ko tu

    BalasPadam
  4. Lepas Tian Chua, giliran Rafizi pulak membabikan diri?

    BalasPadam
  5. zuraida orang mana? saifudin oramg mana? tolong jawab sikit.

    BalasPadam
  6. klw ye pun,munkin nama sama...cubalah rafizi lembu jambu darling raja saman semak sama jpn berapa ramai kt malaysia namanya anwar bin ibrahim

    BalasPadam
  7. rafizi memang bangang. cer tanya dia knp najib yg nk kena jwb semua ni. kenapa bukan anwar yg kena jawab? kalau ye pun adik kiram tu dpt ic, zaman najibkah perkara ini berlaku? dan kalau ye juga adik kiram menjadi warga malaysia, apa yg peliknya. siapa2 yg menjadi penduduk sabah sebelum 1963 akan menjadi rakyat malaysia bila sabah dan sarawak menganggotai melaysia. sampai ke tahap itu sekali rafizi ni punya kebodohan. teruknya pakar strategi pkr ni punya corak pemikiran. buta kayu sungguh!!!!

    BalasPadam
  8. klu tengok video china doll atau gambar homo tu bolehlah percaya?? ni klu tengok kertas photostat yg tak nampak sgt ni blh percaya ke?? banyak persoalan yang perlu ditanya jika tengok video dan gambar tu??

    BalasPadam
  9. Kalau otak lembu nak buat macam mana..

    BalasPadam
  10. Sya ingin kate kan sye benci malaysia..sbb malaysia xnk terima sye jd warga negara.wlu pun sye d.lahir kan di hospital..hanya kerana kesilapan org tua sye. .sye mmbesar tmpe iditi..

    BalasPadam