Khamis, 17 April 2014

HOT ~ Umat Islam Malaysia Sedang Cuba Di 'Bunuh'..!


Umat Islam negara ini perlu bangkit dan bersatu dari di 'matikan' oleh musuh nyata dan gelap yang ada di sekeliling kita hari ini..!

Datuk nenek, ibu bapa dan orang orang tua kita telah berjaya menegakkan Kalimah Shahadah didalam diri dan menjadi asas kita bernegara hari ini..! kini tugas dan tanggungjawab kita lah untuk mempastikan agama suci ini kekal dan berjaya kita wariskan kepada anak cucu cicit dengan selamat dan sejahtera pada masa yang akan datang..!

Baca…


membaca kenyataan bekas hakim mahkamah rayuan datuk mohd noor abdullah SEBENARNYA memberikan harapan baru.

harapan majoriti umat islam malaysia yang mahu melihat ISLAM DARI SEGI PERLEMBAGAAN DAN UNDANG-UNDANG DIPERKEMAS DAN DIPERKUATKAN LAGI..

ahli parlimen umno dan pas kalau digabung berjumlah 110.
tidak termasuk ahli parlimen islam dalam pkr..

2 perkara yang perlu dimuktamadkan dari segi kuasa eksekutif dan legislatif..

pertama... artikel perlembagaan 3 (1) yang menyebut islam sebagai agama rasmi. PERLU DITAMBAH ADALAH PEGANGAN AHLI SUNNAH WAL JAMAAH.

kedua..mengenai artikel perlembagaan 24 (4) iaitu agama seseorang yang berumur 18 tahun ke bawah DITENTUKAN OLEH PENJAGA..

namun definisi penjaga ini perlu dijelaskan makna dan tafsirannya.. penjaga bermaksud ibu , penjaga bermaksud bapa atau penjaga bermaksud ibu dan bapa.

polemik ini perlu diselesaikan kerana bila ianya melibatkan isu perkahwinan mualaf, bapa dan ibu memeluk islam dan kemudiannya salah seorang daripada mereka kembali kepada kepercayaan asal..

2 PERKARA INI PERLU DISEGERAKAN KESEPAKATANNYA DEMI ISLAM.


Lu Fikir La Sendiri..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan