Selasa, 15 April 2014

MH 370 ~ Dah Lain Pulak Bunyinya..!


Dah macam tu pulak bunyi nyer..! Ada tekanan ke? siapa yang tekan? Apa yang beriya iya sangat nak bolot hak kita tu? Apa yang puak tu nak tengok dan dengar dulu? Apa pulak yang cuba disembunyikan nanti?

Macam ni bola pun boleh habis angin asyik kena tendang kesana sini..! Kesian…!

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini berkata mendapatkan hak terhadap kotak hitam pesawat Malaysia Airlines MH370 bukan perkara asas paling penting kepada Malaysia pada masa ini.
Beliau berkata, apa yang penting sekarang ialah mencari kotak hitam itu dan apa yang semua mahu ialah mendapatkan kebenaran mengenai apa yang berlaku pada saat akhir dalam penerbangan itu sebelum ia hilang pada 8 Mac lalu.
“Bagi mencari kebenaran, kita perlu mendedahkan kandungan kotak hitam itu,” katanya pada sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.
Berhubung pembabitan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail yang pada masa ini berada di United Kingdom untuk berbincang mengenai hak terhadap kotak hitam itu, Hishammuddin berkata,  Gani dilantik untuk melihat keseluruhan operasi itu daripada sudut perundangan.
“Kita melihat kepada semua perkara untuk memastikan semua berjalan lancar termasuk undang-undang dan perkara diplomatik kerana ini adalah operasi multinasional. Saya sendiri tidak mempunyai bidang kuasa untuk mengarahkan beliau (Gani) mengenai perkara ini. Kabinet yang melantik beliau sejak awal lagi,” katanya. – 15 April, 2014.
Semalam lain hari ni lain pulak bunyi nyer..!
Sedangkan

KUALA LUMPUR 14 April - Kotak hitam pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 adalah kepunyaan Malaysia berdasarkan peruntukan di bawah Akta Penerbangan Awam 1969 dan lokasi penerbangan pesawat itu yang berakhir di perairan antarabangsa.

Bekas Pengarah Urusan MAS, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman berkata, pesawat itu didaftarkan di bawah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Malaysia dan perkara tersebut meletakkannya sebagai hak milik Malaysia.

“Malaysia mempunyai Akta Penerbangan Awam 1969 yang mematuhi panduan undang-undang penerbangan awam antarabangsa. Sehubungan itu, penyiasat dari Malaysia berhak mengambil kotak hitam itu.

“Kalau pesawat itu berakhir di perairan 19 kilometer dari sesebuah negara, kotak hitam dan insiden kemalangan itu di bawah siasatan negara berkenaan, namun apabila berakhir di perairan antarabangsa melangkaui 19 kilometer, Malaysia mempunyai hak untuk mengambil dan menyiasat kotak hitam," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberitahu, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail sedang berada di United Kingdom (UK) bagi membincangkan aspek perundangan berkaitan kotak hitam pesawat MH370.

Entah laa…
Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Ganjil betul kita kena mempertahankan hakmilik Kotak Hitam MAS kita - apahal si KEJADAH Barat-ZIONIS ni; nak membolot bukti hakmilik kita pula?! PI MAMPOS! Menteri Pertahanan jgn. berkompromi lansung hal KESELAMATAN dan KEDAULATAN negara tercinta kita!

    Nasib baik ada Media Alternatif (label "teori konspirasi" adalah label si Barat-ZIONIS utk. memburukkan dan menutup mulut Media dan mana-mana teori Alternatif), yg. cuba memberikan maklumat benar – tak mcm si CNN yg. memang si CELAKA News Network dan si FOCK News itu pun yg. sama CELAKAnya!! Dan ejen-ejen mereka plg. DAJAL kat Tanah Melayu ni adalah dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI//PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean/Geng Kongsi Gelap!

    Dan sebenaqnya, puak SYAITAN Zionis Illuminati/Freemason yg. menubuhkan dan menguasai Mossad-CIA-MI6-NATO serta Al-Qaeda dan mana-mana kumpulan pengganas Islam, memang wujud dan amat MERBAHAYA - adalah bertujuan utk. MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-IsraHELL, ke atas Dunia Islam/Dunia Ketiga, yg. kaya minyak-gas-mineral (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam)!

    Dr. Kevin Barrett juga mendedahkan maklumat yg. penting tentang penglibatan IsraHELL (setentunya bersama CIA-MI6-NATO) dg, Tsunami di Jepun, dan mungkin Tsunami lain di masa lepas dan akan datang; dgn. menggunakan Submarine HARAM bersenjata Nuklear!

    Pengkalan tentera bawah tanah RAHSIA di Diego GarCIA yg. disyaki terlibat dlm. kehilangan MAS kita, adalah disyaki dikongsi US-Britain-IsraHELL-NATO termasuk dgn. senjata NUKLEAR dlm. Submarine IsraHELL (lihat artikel bernas wartawan Jepun, Shimatsu di http://beforeitsnews.com/war-and-conflict/2014/03/tel-aviv-airport-malaysian-airliners-and-a-new-world-order-2451422.html , Tel Aviv airport, Malaysian Airliners and a New World Order, March 28, 2014)!

    Dan lihat betapa bahayanya Submarine HARAM Nuklear Israel - di http://www.veteranstoday.com/2014/01/01/11-examples/ :

    11 examples of Illuminati numerology

    Posted by Dr. Kevin Barrett

    January 1st, 2014

    ….Though the 2004 tsunami killed 350,000, another unnatural-looking tsunami will eventually kill millions. That, of course, would be the “Fukushima tsunami” of 3/11/11. This date not only has two big fat juicy elevens, it also bears an uncanny relationship with 9/11 and the subsequent 3/11 Madrid follow-up. If you add up all the digits in 3/11/2011 you get “9″, and if you write the date in international style (11/3/2011) you get 11 3squared 11. Recall that in December 2010 the NWO banksters allegedly threatened to use an “earthquake weapon” on Japan if it didn’t hand them its Postal Bank, the biggest savings bank in the world. Was Fukushima the result of an undersea Israeli nuke plus stuxnet-style sabotage?…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. Jangan cepat melenting dan melalut, nanti yg lain ikut sama. Memang ada peruntukan undang2 antarabangsa tapi kita perlu pastikan ia akan brrjalan lancar. It's more on constructive approach diplomatically.

    BalasPadam
  3. Kalau kotak hitam menjadi hak Malaysia, adakah kita mempunyai pakar yg akan menganalisi data,-data yg terkandung. So right now, first priority look for blackbox after that baru buat decision and action.

    BalasPadam