Rabu, 14 April 2010

Pecat Samy NO Value Dari BN!


Petang tadi 18 ketua bahagian MIC di Selangor tampil mendesak pucuk pimpinan BN supaya mengesahkan pemilihan Datuk G Palanivel sebagai calon pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor, sepertimana yang diperakukan oleh presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di ibupejabat MIC di ibunegara, wakil kumpulan tersebut, A Saktivel yang juga ketua MIC Puchong, berkata kesefakatan BN menyatakan bahawa pengerusi BN mesti menerima siapa sahaja calon yang dipilih oleh pemimpin parti komponennya.

Khabarnya Samy NO Value akan memecat Mugilan dan siapa sahaja yang akan dipilih menjadi calon dalam PRK HS ini nanti jika calon 'pujaan' G Palanivel tidak tersenarai.
Diharap pucuk pimpinan BN perlu tegas dan berani menghadapi puak-puak 'paria' ini.

Nampaknya puak ni dah tak boleh nak dengar cakap, taknak berunding malah sudah menetapkan apa jua kehendak dan pilihan mereka! Sebenarnya kalau MIC pecat siapa pun yang bakal menjadi calon BN bukannya isu, kerana calon itu nanti bertanding atas tiket BN.

Kalau benarlah berlaku diharap pihak pucuk pimpinan perlu tegas untuk memecat Samy NO Value dan MIC dari komponen BN! Jenis tak sedar diri macam Samy NO Value dan MIC ni jangan dibagi muka lagi!

Puak Jahanam ni tahu bahawa peluang BN untuk memenangi PRK HS ini cerah! Maka terdesak lah nak meletakkan kroni mereka bertannding agar selepas menang nanti boleh lah pulak minta yang bukan-bukan dan macam-macam! Tapi kalau kalah, mudah pulak lahanat ini kata UMNO dan lain-lain sabotaj calon mereka!

Jenis pengkhianat, menikam dari belakang dan yang sewaktu dengannya ini perlu di 'nyah' kan dari BN! Pecat jer Samy NO Value dan MIC ni...hidup kan parti orang India yang lain...bukan tak boleh!!!

5 ulasan:

  1. Salam Putra,

    Kita simpati pada DS Najib, serba salah dia. Kalau diturut mesti dia juga mahu letak calon UMNO, tapi apakan daya: Janji dan persemuafakatan terpaksa dilaksanakan.

    Kita mesti teguh dengan pendirian beliau. Samy Velu memang lebih, patutnya dia dah lama belah supaya MIC pulih. Dia yang datangkan masalah pada MIC tapi kita pun tak boleh buat apa sebab MIC masih mahu pada dia.

    BalasPadam
  2. Tak ada beban batu digalas!! Jika diletakkan calun UMNO, habis perkara! Akar umbi pun akan sokong bermati2an..manusia jenis yg ini mmg tak sedar di untung!!

    BalasPadam
  3. kalu jual rambut pun tak der harga jugak ker... rambut mahal woooo, rupie2 punyaaa

    BalasPadam
  4. Inilah perangai pemimpin MIC. Kami menerima G.Palanivel setelah sekian lama tetapi cukup memberi kesan yg amat mendalam.

    sekiranya kami menghadapi masalah dan memerlukan pertolongan, maka G.Palanivel atau org suruhannya akan menyuruh kami merujuk kepada UMNO.

    Seolah2 dia adalah wakil rakyat kepada golongan India sahaja di hulu selangor.

    dan banyak lagi perbuatan2 G.Palanivel nih yg menyebabkan kami sudah tawar hati kepada beliau.

    Lihatlah permainan Samy Vellu dalam menegakkan calon pilihannya. Mereka begitu bongkak dan beranggapan bahawa mereka amat berkuasa sekali.

    Orang Melayu kita pula banyak mengalah dan bertolak ansur sedangkan wakil rakyat UMNO menjadi wakil rakyat kepada semua keturunan dikawasannya kalau dibandingkan dengan G.Palanivel.

    Mungkin golongan yang sebaya dengan ayah saya akan terus mengundi G.Palanivel tetapi saya tetap berpendirian undi saya hanya untuk melayu dan islam.

    Alangkah bagusnya kalau Ustaz Farid Ravi menjadi calon BN.

    BalasPadam
  5. Bro, sepatutnya kaum India terutama penyokong MIC sedar dan peka dengan pengorbanan orang-orang Melayu khususnya UMNO di dalam kawasan P94.... kalau penyokong UMNO boleh bertolak ansur, mengapa mereka masih keras kepala....henti-hentilah minum tody yang Samy Velu belanja, jangan sampai kepala terpusing....

    BalasPadam