Rabu, 30 Mac 2011

Melayu Terus Diperangi...


NGO Cina Pula Bantah Interlok

KUALA LUMPUR: Belum pun reda isu 'paria' dalam novel Interlok, kini timbul pula kontroversi terbaru melibatkan dakwaan isu pendatang dan ketuanan Melayu dalam karya Sasterawan Negara, Datuk Abdullah Hussain itu.

Sekumpulan NGO Cina dan India tampil bersama mengaitkan novel setebal 426 halaman itu dengan agenda menggambarkan masyarakat Cina dan India sebagai pendatang.

"Interlok sepenuhnya menyeru kepada fahaman ketuanan Melayu. Pada pandangan kami, novel ini bukan sahaja tidak sihat (untuk bacaan pelajar) tetapi juga beracun," dakwa Naib Presiden Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) Cheng Su Chean, lapor Malaysiakini.

baca seterusnya di sini

Lepas keling paria menyalak, cina komunis pulak menyalak! ini semua sahaja nak mensensasikan isu serta terus menerus menunjukkan sikap kekurangajaran kaum pendatang ini kepada orang Melayu!

Hakikatnya isu ni dah selesai, YAB TPM dah menjelaskannya di sini

Tapi kalau dah jenis kurang ajar, biadap dan cuba menafikan sejarah maka bergema lagi salakan mereka...! kita pun awalnya tak tahu perkataan paria ni! tapi kerana bangsa ini datang dengan membawa budaya dan cara hidupnya, disitu baru kita dengar dan tahu bahawa paria merupakan kasta terendah dalam sosial level bangsa paria ni sendiri!!!

Tapi yang cina pulak sebok, meroyan dan gila babi menentang interlok pulak kenapa? sebab mereka hanya mahu menjadikannya isu politik dan isu yang enak untuk meracun dan menyegarkan sikap dan memupuk rasa benci kepada orang melayu dan umno...itu sahaja!!!


Maknanya komunis ni lah yang lebih bahaya dan jahat! mereka ini sebenarnya sedang membakar hati dan perasaan orang melayu! kerajaan perlu bertegas dengan mengambil langkah pencegahan dengan menegaskan bahawa isu ini sudah pun selesai dan jika ada puak puak yang terus menerus memainkan isu ini pastinya tindakan serius dan tegas mesti diambil!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Jangan layanlah.Melayan komunis bodoh dengan paria tu kerajaan jadi bodoh sekali.MUAK..MUAK..MUAK.JANGAN DILAYAN.

    BalasPadam