Khamis, 10 Mac 2011

Penolakan Barang Kes..Anwar Terperangkap!

Bila hakim tolak barang barang yang boleh dijadikan bukti untuk mensabitkan anwar sebagai lelaki Y heboh kita semua, apakan tidak? Sebab kita semua yang dah bosan dengan kes liwat tertunda yang paling lama dalam dunia sudah seakan ada penghujungnya. . .tapi tiba tiba lain pulak jadinya.

Tapi sebenarnya itu hanya diperingkat bicara dalam bicara, dan ianya tidak langsung mempengaruhi prosiding yang sedang berlangsung, hakim sebenarnya telah mengambil keputusan bijak dengan menolak bukti yang cuba dibawa. Hakim ni gentle bro. . .Dia tak pakai bukti yang diambil secara tanpa rela.

kalau semalam semua peguamtunda yamseng meraikan kemenangan palsu pasti hari hari mendatang menyebabkan mereka memuntahkan balik air kencing setan yang diteguk tu. . .tapi peguamtunda ni pun bukan peduli si jubor tu masuk penjara ke tidak, yang mustahak hasil masyul yang dia orang dapat dalam menunda kes liwat ni.

Dia orang ni mungkin dah lupa. Parlimen telah meluluskan Akta DNA pada tahun 2009 yang lalu yang mana mahkamah berkuasa untuk mendapatkn DNA dari sesiapa jua walaupun seseorang itu tidak mahu memberikannya. Ini bermakna hakim pasti mahu mengesahkan siapakah Mr Y seperti mana yang didakwa. Dalam hal ini Anwar Alsheik Aljuburi sama ada rela atau tidak, dibotol air, tuala atau apa jua, sama ada lebam, pengsan atau berkerusi roda, berdiri atau berbaring, mengiring atau menonggeng, PASTI akan memberikannya secara terbuka. . .

LU FIKIR LA SENDIRI

10 ulasan:

  1. kenyataan...'Parlimen telah meluluskan Akta DNA pada tahun 2009 yang lalu yang mana mahkamah berkuasa untuk mendapatkn DNA dari sesiapa jua walaupun seseorang itu tidak mahu memberikannya'sangat melegakan.

    Semuga akta tersebut telah boleh digunakan. Pengamal Undang-undang mohon sahkan.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  2. kalau disahkan 2009, kes yang lama tak terpakai, kecuali kes selepas diwartakan. tetapi tu ikut budi bicara hakim juga.

    BalasPadam
  3. BERASA SEJUK PERUT, SASPEN JUGA SEBELUM NI

    KAU BIAR BETOL NI

    BalasPadam
  4. masam2 tengik pun ada.

    Fuh!

    BalasPadam
  5. aku konfius. kalau dah ada akta dna, kenapa sejak duluuu (sambil muncungkan bibir tanda dah lama sangat la) mahkamah tak laksanakan akta itu dalam kes ini. bukankah ianya sudah valid mulai 2009?

    BalasPadam
  6. Mungkin tindakan menolak bahan-bahan bukti tersebut akan membuatkan Anwar Ibrahim "tersepit", nak beri sampel DNA secara rela (maka terbuktilah jenayah) atau terus menerus berdegil tidak mahu bekerjasama (terbukti juga jenayah bila "takut", tambah lagi hingga sekarang Anwar tidak bersumpah laknat)

    Tetapi, apakah kesan "ruling" ini kepada kes-kes lain yang akan datang? Peguam-peguam licik yang membela perogol, peliwat akan mengunakan kes ini sebagai hujah untuk melepaskan anak guamnya yang merogol dan meliwat.

    Sudahlah dalam kes liwat sebelum ini, mangsa rogol dan liwat "kena ingat" exactly bila masa, hari, time dia kena rogol/liwat. Jika tidak kes akan dibuang atas dasar teknikal. Ini tidak adil!!

    Mungkin Anwar seorang akan "tersepit" tetapi berapa ramai perogol dan peliwat masa depan akan senang terlepas?

    Kecualilah kes ini tidak boleh digunakan pakai oleh kes-kes lain sebagai rujukan. Hanya utk kes Anwar Ibrahim sahaja. Boleh ke begitu?

    BalasPadam
  7. Salam..
    Kita harapkan sesuatu yang adil akan terbela kepada yang terinaya dan kita sebagai orang Islam wajib percaya, Allah bersama-sama dengan orang yang benar.

    Jangan pandang enteng, bahawa Saiful telah bersumpah laknat sambil memegang kitab suci Al-Quran. Saya kongsikan kapada semua pembaca dengan pembaca satu surah sahaja saya sebut. Ia-itu suarah Al-KHAF AYAT: Lauanzalna hazalquranala jabalil laraitahu khosiam mutasad diam minkhsyallah ...seterunya/

    Ayat ini bermaksud saya terjemahkan; Jika ayat ini aku (yakni Allah) turunkan keatas gunung, nescaya gunung itu menjadi debu...masalah saudara, kebesaran ayat suci Allah... w.a

    BalasPadam
  8. Itulah yang sebenar2nya.
    Anwar dan peguam2nya adalah bangang dalam bijak !
    Bukti terakhir adalah VIDEO sebenar Anwar meliwat mangsa2nya......
    Akan dikeluarkan apabila hakim mula bosan ! !

    BalasPadam
  9. bila hakim tolak bahan bukti yg boleh mensabitkan tertuduh.. tertudah akan kata.. hakim ini adil...

    tgk la pulak bila hakim minta dia serah dna..

    hakim adil kah?...

    tungggguuuuuuuuuuuuuuuu

    BalasPadam
  10. Adakah akta itu dibaca untuk kali ke tiga untuk di lulus kan Parlimen? Saya rasa akta tu sempat di baca buat kali pertama saja....mungkin saya silap...tetapi berharap ianya tidak silap....

    BalasPadam