Sabtu, 19 Mac 2011

PRN Sarawak...Bian Baru Mati Tercekik..!!!


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah berbincang dengan Tan Sri Abdul Taib Mahmud berhubung peletakan jawatan ketua menteri itu akan akan memutuskan masa yang sesuai untuk tujuan itu.

Najib berkata demikian setelah mengadakan pertemuan dengan orang ramai di Serian, kira-kira 80 kilometer daripada Kuching hari ini. Katanya, beliau menghormati hasrat Taib untuk bersara daripada politik.

Sebelum itu, Taib sekali lagi memberitahu bahawa beliau akan melepaskan jawatannya selepas pilihan raya DUN Sarawak yang mesti dilakukan sebelum Julai ini.

Beliau yang sudah 30 tahun berkuasa di negeri itu - berkata akan memastikan BN menang dalam pilihan raya kali ini dan memastikan peralihan kuasa dibuat sebelum meletakkan jawatan.

Anwar Aljub Altakuti dan anjing peliharaannya di Sarawak Baru Bian dilaporkan tercekik tulang babi pagi ini semasa bersarapan kerana berita yang diumumkan oleh PS Taib bahawa beliau akan melepaskan jawatan sejurus BN berjaya mengekalkan kuasa didalam PRN tidak berapa lama lagi.

Ianya diburukkan lagi dengan kenyataan YAB PM sebentar tadi yang menghormati keputusan Taib Mahmud tersebut...isam tukar tiub pun dalam postingnya dah menyeru Taib agar jangan meletak jawatan...sebab?

Jika Taib meletakkan jawatan maka pembangkang sudah tiada modal untuk berkempen! rupanya modal hanya diatas batang tubuh Taib jer, modal pembangunan memang tak ada, nanti orang tanya apa yang ko orang lakukan di Kedah, Penang dan Selangor?


Modal hanya berpaksi kepada merosakkan maruah individu yang selama ini berjasa kepada pembangunan rakyat dan negeri Sarawak, selain itu modal untuk memecah belah suku kaum yang hidup harmoni dibawah kerajaan BN selama ini...

Modal macam ni dah lama orang Sarawak tolak!!!


Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. BRO

    KO KATA ANWAR IBRAHIM DAN ANJINGNYA BARU BIAN AKAN MATI TERCEKIK TULANG BABI..?

    BRO DORANG BUKANG BABI KE BRO ?

    BalasPadam