Khamis, 15 Disember 2011

Mazlan Aliman ANAK...Tan Sri Rozali BAPAK...!


Tan Sri Rozali Ismail menafikan beliau cuba menghalang proses penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH), sebaliknya menegaskan, beliau hanya mahukan lebih banyak masa untuk mengkaji sama ada langkah itu akan memanfaatkan para peneroka.

Rozali juga menafikan beliau mahu menggantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda Holdings.

“Persoalan mengenai jawatan tidak timbul buat saya. Kami bekerja untuk melindungi kepentingan Felda dan generasi semasa dan akan datang.

“Perdana menteri akan memutuskan soal jawatan. Apa juga keputusan dibuat, kami tidak ada masalah,” katanya lagi.

Betul ker takde masaalah? kalau betul takde masaalah kenapa sekarang dilihat bikin masaalah? Dato Sabri Pengerusi FGVH telah pun menjelaskan bahawa Kerajaan tetap akan membursasaham kan felda pada April akan datang..maknanya Kerajaan serius! YAB PM DS Najib serius! Ianya akan menyebabkan lebih 130,000 peneroka mendapat keuntungan tambahan tanpa tanah dan hasil mereka selama ini terusik sedikit pun...!

Macam mana makcik makcik Felda tak keruan kalau orang yang menerajui BAPAK pun masih terkial kial tak faham dan masih memerlukan masa untuk memahami langkal yang bakal diambil! Ia seakan sama dengan gerakan ANAK haramjadah si Mazlan Aliman@hamPAS yang meroyan menyalak nyalak menolak langkah tersebut!!!

Kerajaan BN telah menubuhkan Felda! Selama ini Kerajaan BN la yang menyebabkan peneroka Felda berubah cara hidup dan berjaya! Pastinya Kerajaan BN jugak lah yang dulu, kini dan selamanya akan tetap bertanggungjawab dalam mempastikan orang orang Melayu di Felda terus berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dan berlari sama sampai dengan orang lain! Apa yang nak dicurigakan???

Apa kena mengena pulak PM yang akan menentukan Jawatan! Apa minta jawatan ke? Seperti mana khabar yang diberitakan oleh orang yang hampir dengan pihak BAPAK yang mengatakan ada orang melobi dan berjanji nak jadi MB Selangor sepenggal sahaja?

Keling bunting pun ketawa berguling guling bila mendengar khabar angin ni...! Dah la minta jawatan menerajui sebuah kerajaan negeri! lepas tu cuma minta sepenggal jer! Boleh caya ker???

Jenis ni kalau tak gila babi mesti masuk group babi gila...!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Alangkah baiknya jika Tan Sri ni CONCENTRATE je on Syabas tu..tak payahlah nak berpolitik dan menyibuk dalam FELDA. kami bimbang masalah Air di Selangor kerana kawasan perumahan macam cendawan tumbuh sana sini manakala bekalan air sama je..

    BalasPadam
  2. Watak watak sebeginilah yang memberi MALU pada UMNO dan memBUSUKkan nama baik UMNO. Hanya kerana Nila setitik rosak susu sebelanga..Tan Sri ni stay out of Politicslah..Syabas pun tak terurus.

    BalasPadam
  3. CUKUPlah apa yang ada tu, Tan Sri uruskan je lah Syabas tu. Politics leave it to the Politicians. Jangan tambah lagi beban DS Najib.

    BalasPadam
  4. Betul tu. Uruskan sahaja SYABAS tu yang dah tak berapa nak syabas. Saya dah kecut perut bila Tan Sri dah masuk campur dalam Saham KPF. Dulu tak timbul pun soalan begini. Bila KPF boleh beri 15% div dan bonus setelah ditolak zakat 2.5% tetiba ramai pula yang berminat untuk uruskan saham ni. Macam nampak lombong emas pulak. Saya ni pun dah naik keliru dibuatnya. Baik Anak Mazlan dan Bapak Rozali rasanya dua-dua tak boleh pakai. Ada akai ka? Kang ada yang kene londeh ...

    BalasPadam
  5. dia ni semacam gaduh dengan mb khalid pasal air...tapi nada semacam jer pasal felda...nie trategi silang ker nie?...air dan felda pun nak sapu licin ker!! dah kamcing ngan mb yer..

    BalasPadam
  6. hakikatnya.....betul seperti apa yg di sebut dlm hadis: ANAK ADAM ITU TIDAK AKAN BERPUASHATI DENGAN KEKAYAAN YG DIMILIKINYA WALAUPUN SUDAH MEMILIKI SATU LEMBAH YG PENUH DENGAN EMAS... PASTI DIA INGIN MEMILIKI SATU LAGI LEMBAH EMAS

    BalasPadam
  7. Untuk makluman bersama. Jika anda menjelajah tanah rancangan Felda, peneroka tidak gelisah soal KPG, KPF dan FGVH. Mereka dan anak cucu mereka selesa dengan apa yang Allah kurniakan kepada mereka. Jika Felda terambil lebih dari sepatutnya, biarlah Felda tanggung azabnya di neraka. Namun peneroka tidak pernah biadap dengan tuan empunya tanah. Hanya kebelakangan ini sekumpulan manusia dari PAS cuba menangguk di air yang keruh. Mengambil kesempatan menjelang pilihanraya umum dengan membakar perasaan peneroka dengan isu KPG, KPF dan FGVH dengan harapan 1.5 juta pengundi di kalangan peneroka memangkah PAS. GWGF dan Persatuan Peneroka Kebangsaan sudahpun bersatu dan akan berjuang mempertahankan nasib peneroka daripada diperkosa oleh parti politik pembangkang yang menggunakan sentimen untuk membakar hati peneroka. Wahai warga peneroka.... jangan terpedaya.

    BalasPadam
  8. banyak komen aku yg tak di jawab oleh haprak pas, melainkan jawapan macam org hilang akal???di laman GAP yg lain aku tanya ...apakah jasa dan penambah baikan yg di pernah di buat oleh puak2 haprak ni???melainkan menfitnah k'jaan semua buat tak betul...menyucuk peserta supaya jgn ikut apa jua seranan k;jaan dgn berdemontrasi haram...najib pun bodoh patutnya puak2 atau peserta2 ni bagi kata 2 ambil atau tinggalkan habis cerita depa nak bawah mahkamah bawak lah..dah tu pun felda pernah kena saman....

    haprak2 ni di rosakkan oleh DAP yg tak pernah senang tengok melayu senang....kalau mahu jadi peserta jgn buat kacau....sedangkan usha murni tunrazak telah terbukti berjaya.....

    BalasPadam
  9. FELDA tu hak peneroka ke? kenapa plak peneroka nak risau apa2 yang dibuat tentang felda..? 10 ekar ladang dan 1 tapak rumah dengan geran yang sah itulah hak mereka. FELDA bukan ditubuhkan oleh peneroka.


    satu lagi Dulu tiada istilah peneroka yang diguna pakai dalam borang adalah PESERTA TANAH RANCANGAN. itu ialah yang ori. P.E.S.E.R.T.A!!!

    BalasPadam
  10. Tak habis habis membangkang untuk merealisasikan sesuatu Biz plan yang baik.

    Kepala Butoh hangpa !

    BalasPadam
  11. mamat ni punya kepala ***** cakap.. " orang lain tak mampu nak handle syabas,HGVH... melainkan aku sorang aje"

    BalasPadam
  12. datin jerawat ingin bercerita sikit di sini. GEMPUR adalah dua pasukan yang digabungkan untuk berbincang dengan Felda berkaitan pelbagai isu. Tan Sri Rozali adalah timbalan presiden GEMPUR. Beliau anak Felda Gedangsa. GEMPUR tak halang penyenaraian FGVH, cuma mahu sedikit masa untuk melihat beberapa isu teknikal berkaitan peraturan suruhanjaya sekuriti, fokus penyenaraian, garis panduan ketat dan titik bengik Bursa Malaysia dan pelbagai aspek yang tidak difahami peneroka dan juga BLOGGER semberono yang tidak pernah menjejakkan kaki ke Bursa Malaysia tetapi memandai2 buat cerita macam bagus sangat.

    BalasPadam
  13. Tan Tin Tun melaporkan bahawa blogger yag bernama Putera Merdeka patut kena pegi sekolah tadika. Usahlah main bedal je bab Felda jika tak tau ujung dan pangkal. Nak belasah politik tak kisah sebab bab tu tak pakai culculator. Bab FGVH beza. Kena pakai sempoa dulu baru boleh cakap.
    a. GWGF cukup faham soal listing (penyenaraian) tetapi tak cukup maklumat sebab Felda tak bagi input penuh. Tanpa input penuh, sudah tentu tak boleh nak jelaskan pada peneroka. Penerangan yang diberikan Felda kepada peneroka sangat ringkas dan tak mencukupi. Blogger ada faham? Kalau nak lebih faham, blogger kena masuk Felda dulu.
    b. Soal jawatan tertinggi Felda memang kena tanya Perdana Menteri sebab PM tu adalah juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan kemajuan tanah persekutuan. Perkara itu tercatat dalam perlembagaan Felda. Blogger kena pegi sekolah dan dapatkan info. jangan memperbodohkan diri yang sudah setentunya bodoh.
    c. Soal sapa nak jadi MB Selangor tu lantaklah. Tak kuasa naklayan gossip blogger bangang.

    BalasPadam
  14. Akta Lembaga Tanah Persekutuan (FELDA) 1960 menetapkan perlantikan pengerusi agensi itu diputuskan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (iaitu Perdana Menteri yang ada). Diharapkan akta berkenaan menjelaskan kekeliruan sesetengah pihak tentang kaitan jawatan tertinggi Felda dengan Perdana Menteri --- ikhlas dari Jabatan Perdana Menteri (cawangan dapur)

    BalasPadam
  15. Orang2 pandai nak tunjuk pandai, last2 semua kena tipu oleh Dia si pengkiamat dunia, maka menjadilah semuanya org yg rugi. Dia lupa yg dia menipu dirinya sendiri. Dah kalau sanggup menipu diri sendiri dan sanggup pula makan daging saudara sendiri, manusia jenis ini elok dipanggil apa ya?. Itu lah manusia bila dia tak kenal dirinya sendiri hanya sekadar kenal tubuh kasar yg zahir tidak seperti sahabat yg dalam itu lebih dikenali. Bawa2lah belajar kenal diri yg dikatakan diri sebenar benar diri tu sikit. Allah tida memandang pada rupa paras kita semua, Dia memandang terus pada hati kita tu. Mudah2an bila kimat datang dgn tiba2, kita semua tdk termasuk ke dlm golongan org yg bertanya 'Hari Apakah Ini? Renung2 & Fikir2lah wahai manusia yg diberi nama....Pikir pakai hati & akal. Lain kali kalau nak pergi tempat yg kita x pernah pergi, tanya org yg telah pergi, tp kalau nak lagi senang minta dia tlg hantar habis cerita..tak adalah tersesat ke lain. Cuba ambil pengajaran sikit pada peristiwa Israk Mikraj Nabi SAW, kan Jibril a.s jadi pemandunya...begitulah patutnya kita. Ni tiap2 tahun tahu dok merayakan shja...

    BalasPadam
  16. Setuju sgt dgn komen tanpa nama. Zaman skg nih dh banyak sgt org pandai2 dlm akedemik lah khususnya, dalaman...haprak. Skg pun dah ramai sgt budak2 pandai. Zaman skg kalau anak2 berjaya masuk universiti org kampung pun dah pandai x heran, org dok d bandar nih lagi lah... Anak dulu2 kalau dengar suara Bapak dia dengar kata, tp lain dgn Anak zaman skg, Anak dah pandai lawan Bapak..Peneroka Felda lah nih...hahaha. Bila dah terlebih ramai sgt org pandai, mulalah ada yg cuba lawan tokey, mulalah dia nak mengajar bos dia. Apa yg bos buat semua nampak mcm tak betul...last2 dah x blh pergi dia resign n bukak kompeni sendiri... Org2 yg menganggur nih kalau kita lihat kebanyakan lepasan universiti. Aku graduate from harvard univ. mana layak kerja operator jadi kuli batak kt kilang2.. Sudahnya jadi pengkritik yg hebat. Sudahnya kerajaan menjadi mangsa. Sian kerajaan..tp sapa suruh sebelum nak bentuk rakyatnya jadi manusia pandai tak sediakan prasana yg sepatutnya dulu. Mungkin dah ada usaha, tp ada pula tangan2 penghalang yg hebat2. Sbb kalau kita tgk negara2 maju dia org kalau buleh nak buat manusia genetik jer senang, supaya dia boleh kawal pakai remote kontrol....Suadahnya penyelesaian terbaik baliklah pada Agama Tahuid yg murni. Sbb itu dlm ajaran tahuhid yg murni kita diajar beriman terlebih dahulu...Bila dah menjadi org2 beriman mudahlah urusan pembetukanya. Hanya org2 yg beriman jer yg mendengar & mentaati perintah Tuhanya. Sbb itu kalau kita tgk dlm al-quran, banyak sekalai kita jumpa..Wahai org2 yg beriman!

    BalasPadam