Rabu, 14 November 2012

Gereja Akan Pantau Muktamar PAS..!


Rata rata seluruh kepimpinan hamPAS berkata bahawa mereka tidak menetapkan sebarang larangan ke atas isu yang bakal diperdebatkan dalam Muktamar yang bermula diperingkat wanita dan pemuda hari ini hinggalah bermulanya Muktamar hamPAS jumaat ini.

Tapi lain pulak dengan wakil gereja paderi khalid gonjol yang awal awal lagi menjalankan kerja tuhan politiknya dengan berkata -

Para perwakilan dan ahli PAS digesa untuk tidak mencetuskan ruang yang boleh mengundang masalah dan menjejaskan sokongan rakyat kepada parti dalam muktamar nanti, tegas Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. "Jangan timbulkan masalah yang boleh merugikan parti atau pergeseran antara satu sama lain serta rakanrakan kita dalam Pakatan Rakyat," katanya.

Sedangkan mengikut Jawatankuasa Muktamar kata..-

PAS tidak akan menghalang perwakilannya daripada membangkitkan isu kontroversi Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar pada Muktamar Tahunan ke-58 parti itu yang akan bermula Jumaat ini.
Bagaimanapun, tegas Timbalan Pengarah Jawatankuasa Pelaksananya, Datuk Takiyuddin Hassan ia perlu berlangsung secara aman tanpa sebarang kontroversi.

Justeru, Pengerusi Tetap, Abu Kassim Abdullah akan memainkan peranannya untuk mengawal ucapan daripada pihak perwakilan.

"Kita tidak menyekat..tetapi dalam kawalan. Kita ada Pengerusi Tetap yang akan kawal. Kita percaya isu itu tidak akan menjadi satu topik yang kontroversi sebagaimana pendirian PAS. Saya rasa ahli-ahli kita senada dengan pimpinan PAS setakat ini," katanya.

Beliau berkata demikian di dalam sidang media Jawatankuasa Pelaksana Muktamar Tahunan kali ke-58, di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan hari ini.

Khalid gereja bukti puak kapir menyerap masuk kedalam PAS..! Dasar bangsat..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan