Jumaat, 24 Mei 2013

Majistret Pembangkang?


Memang ler kita semua terikat dan tertakluk kepada undang undang, tapi kalau pihak yang mempastikan undang undang terlaksana dilihat gagal dan berat sebelah dalam membuat sesuatu keputusan bagaimana keadilan dapat ditegakkan?

Majistret berhujah bahawa 3 ekor budak Anwar Ibrahim dibebaskan kerana pihak polis tidak membuat sebarang siasatan, baru tangkap 1 malam macam mana nak selesai siasatan? tengok sahaja video bagaimana si Tian Chua penghina anggota keselamatan yang gugur di Lahad Datu sewaktu ditangkap semalam..! sampai nak diheret dan diangkat masuk kedalam kenderaan pasukan keselamatan. Kalau jenis macam itu bagaimana dia boleh memberikan kerjasama dalam siasatan yang sedang dibuat oleh pihak Polis?

Majistret ni faham tak? atau majistret ni tergolong dipihak yang mahu melihat negara ini huru hara dengan membiarkan penghasut ini berkeliaran ditengah tengah masyarakat? 

Pihak Polis dan KDN dibawah Menteri dan IGP barunya dilihat peka dan peduli terhadap keresahan dan kerisauan rakyat terbanyak, tapi pihak mahkamah dan pihak Jabatan Peguam Negara juga perlu peka dan peduli sama...bukan buat pekak dan tidak peduli akan keselamatan rakyat..!!!

Pihak mahkamah dan pihak Gani Setahil dah terlalu lama dan banyak kali dilihat lemah bila  mendepani kes yang melibatkan pemimpin politik pembangkang membuat keputusan yang tidak memihak kepada kepentingan negara dan rakyat.

KDN dah elok, PDRM dah baik tapi kalau pihak yang menentukan keadilan dan undang undang tertegak pulak rosak...apa yang kita tunggu lagi? Apa yang Najib nantikan? tukar jer laa...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

29 ulasan:

  1. REMAN UTK SIASATAN , KALO X DE REMAN,
    LEPAS NI SIASATAN X KAN LENGKAP.
    PENDAKWAAN X MUNGKIN DIJALANKAN ..
    ALASAN ALASAN YG X BERALAS

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuah kuah umno xreti undang2...

      Padam
  2. Hakim Norashikin ni betina tua atau muda?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih ada period lagi - kira boleh pakai lagi lah..

      Padam
    2. kuah kuah kuah... setakat adam adli jer lah korang berani tangkap...

      Padam
  3. Dah terang hakim ini tidak faham bahasa undang-undang yang mudah.
    Itu lah sebab nya jika kita tengok filem Tamil aatau Hindustan , kebanyak 'hero' ambil tindakan sendiri kerana mereka tidak percaya lagi kepada undang-unang .

    jangan sampai rakyat malaysia tyerikut corak filem tamil yang di impot.

    BalasPadam
  4. Ghani Patail sepatutnya sudah lama diminta bersara awal. Tak berfungsi.

    BalasPadam
  5. Peguam negara ni sepatutnya dah lama kena tukar. Tak berkesan

    BalasPadam
  6. I'm sorry to say that Najib memang lembap. Tidak peka dengan 'persekitaran'. Ghani Patail should be out of d post! Change for d better.. as firm as DS Dr Zahid Hamidi! Anothet thing: Majisteret tu otak letak kat cipap ke? PRU dulu undi PR ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. najib n umno bodoh selama-lama....

      Padam
  7. TUKAR SAJA GHANI PATAIL.....TAK KAN PAK MENTERI TAK FAHAM SANGAT...SEMUA DURI DALAM DAGING MESTI DIBUANG KALU UMNO MAHU HIDUP...SEMUA JABATAN DAN AGENSI KERAJAAN YANG ADA DURI DALAM DAGING MESTI DICABUT BUANG!!! JIKA TIDAK UMNO BERKUBUR PRU14. JIKA RAFIDAH AZIZ TIDAK BOLEH BUANG CEO ASIA X, BUANG SAJA RAFIDAH!!!!!.

    BalasPadam
  8. baru grad kut.. uni mana ni? period pain ka apa..apa yang di buat itu yg dia dapat... Allah maha berkuasa!

    BalasPadam
  9. apa nak takutnya kak belum tentu salah lagi pun..biarlah polis siasat..buang masa je polis gi berkas kat lcct.. minyak kete,tol semua duit rakyat tuu.. Ingat tindakan kt akan dihisab di sana.. kat sini lepaslah..

    BalasPadam
  10. Apa dah jadi pada Perudangan Negara macam tak ada berfunsi jer. Apa kah negara dah jadi hura hara baru nak membetulkan? pikir lah sendiri.....Majisteret perlu disiasat juga.

    BalasPadam
  11. 30 kerusi akan dibawa ke mahkamah, dgr citer peluang pada pakatan tinggi sbb hakim2, ready la rakyat dgn hakim2 kita era msia bangang ni, mcm dah jadi anarki la plak.

    pemimpin BN senyap mcm takda pelior, lawanla, hujahla, saman la, kumpulkan barisan peguam juga utk lawan, ni tidak senyap mcm tikus kenyang jer, rakyat jadi bingong, seolah kjaan pun tak caya dan yakin dgn undang2 yg ada. mcm dok ajar rakyat supaya jgn ikut undang2 plak nampak gaya.

    bukankah kita diajar supaya ikut undang2, dahla pemimpin pembangkan dok kurang ajar dgn undang2, pemimpin kjaan plak wat tak peduli, hampeh betul aku cam ni. Jom anarki la plak, mana2 org yg kita benci kita wat apa yg kita suka, mcm mana boleh ke??

    BalasPadam
  12. AKU RASA ADA KELEMAHAN PADA PEGAWAI PENYIASAT KES,AKU TAK NDAK KOMEN TAPI AKU DAH NAMPAK.PADA PANDANGAN SAYALAH KALAU KES KES YANG MENARIK INI LANTIK PEGAWAI PENYIASAT YANG ADA KLASS DAN BUKANYA "IKUT GILIRAN".

    BalasPadam
  13. Agensi kehakiman kita ni mengarut la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. emmm... klu xnak karut , kite tukar dulu pemerintah...

      Padam
  14. majistret nie sah penyokong tegar pembangkang, polis baru nak mohon reman, nak lengkapkan siasatan sebelum pendakwaan. memanglah takde siasatan lagi. bodoh punya magistret. celako!!!!!

    BalasPadam
  15. A.G WAJIB DTUKARKN!BUAT POOLING SURUH A.G DGANTIKN DGN ORG LEBIH AMANAH,TEGAS DN BERWIBAWA!bkn yg slalu buat staetmnt bahasa2 retorik.org kampung xpaham bahsa2 retorik!

    BalasPadam
  16. Bodoh babi punya majistret..ketua hakim kena ambil tindakan jgn buat bodoh je...tk kan nk bg reman 3-4 hari utk lengkapkn siasatan pun payah..kalu kt budak budak rempit berani plak bg reman..majistret bias...

    BalasPadam
  17. SAh, lepas PRU 14...Cina urus negara ni...PM Melayu lembab sgt...biar Cina la pulak jadi PM...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah PRU 14, dah lama dah China berkuasa...

      Padam
  18. Sistem kehakiman negara di penuhi dengan penyokong dan mereka yang bersimpati dengan pembangkang - betina majestrit ni salah sekor dari golongan yang tersebut

    BalasPadam
  19. Tak payah ada mahkamah...rakyat sekarang dah tak perlu kan peraturan undang2 pun dah tak perlu....! subsidi kerajaan pun rakyat dah tak perlukan lagi...dah senang lenang sangat maklum lah !!

    BalasPadam
  20. Sebab itu kejadian tembak menembak menjadi jadi SEBAB sistem perundangan kita tarap jamban..meka ambil tindakan undang2 d thn sendiri, rasanya lagi elok, sebab bicara bertahun tahun akhirnya mahkamah bebaskan, bila da lam faham faham aja ramai saksi da tak minat dan tak ingat apa apa peluang peguam nak masuk jarum amat luas..Polis tak payah lah keja kuat, rakyat da tak yakin, tak caya buat survey sendiri, tanya sendiri, Buka salam polis tp sistem yg elok yg di katakan kuno itu d musnahkan demi populis Najib dan paklah..

    BalasPadam
  21. Tanpa Nama24 Mei 2013 7:57 PTG
    I'm sorry to say that Najib memang lembap. Tidak peka dengan 'persekitaran'. Ghani Patail should be out of d post! Change for d better.. as firm as DS Dr Zahid Hamidi! Anothet thing: Majisteret tu otak letak kat cipap ke? PRU dulu undi PR ke?

    Sure sure meka pr. Kita pun elok sokong pr sebab BN lembab, masih selesa..Najib buakn PM tp Rosmah..gi dgr ceramah pr..syok meyakinkan, BN membosan, rasmi sana sini juta juta sana sini, berucap berucap membosankan..Be ENd BN

    BalasPadam
  22. Ghani elok ikut langkah Kerismudin..pimdah ke kementeri wanita atau bapa tunggal..

    BalasPadam
  23. Depa dah kena tutuh dengan Anwar.

    BalasPadam