Selasa, 1 Januari 2019

Anwar Kekal Bakal PM Paling Lama..!


Tahun baru bermula..makanya perang juga bertukar corak dan cara..!
Sekor kata..


Tiada perjanjian Dr M jadi PM cuma 2 tahun – Saifuddin

Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Saifuddin Abdullah hari ini berkata tempoh Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.
Sebaliknya kata Menteri Luar itu PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr Mahathir.
"PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami. 
"Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.
Saifuddin yang juga anggota parlimen Indera Mahkota ditemui pemberita selepas beramah mesra dan memberikan motivasi kepada pelajar Tingkatan Enam semester dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Astana, di Kuantan. 
Isu peralihan kuasa itu kembali timbul selepas beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.
Sekor lagi kata..
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad akan memegang kata-katanya mengenai persetujuan peralihan kuasa kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim dalam masa dua tahun selepas kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU14, kata seorang menteri kabinet.
Bagaimanapun, Menteri Kesihatan Dzulkefly Ahmad berkata kabinet akan membincangkan usul perwakilan pada perhimpunan agung Bersatu baru-baru ini supaya Dr Mahathir kekal sebagai perdana menteri sehingga pilihan raya umum ke-15.
“Itu kabinet kita akan bincang. Seperti mana Tun (Dr Mahathir Mohamad) katakan, dia dah ada satu persefahaman dengan Datuk Seri (Anwar Ibrahim). Tun akan memenuhi janji-janji yang dibuat dan saya sebahagian daripada pimpinan Pakatan yang menyaksikan pemeteraian perjanjian itu.
“Saya yakin Tun akan lakukan seperti mana dia sebutkan. Tak ada masalah. Sampai waktunya kita akan lihat," kata Dzulkefly kepada pemberita pada sidang akhbar selepas mengadakan kunjungan ke Bandar Seri Permaisuri, di Cheras, hari ini.
Nampaknya Anwar terpaksalah sekali lagi menyembah kaki Kit Siang untuk meraih sokongan..! Minta komunis tua bersuara. DAPig jugak ler yang berkuasa menentukan dikalangan kepimpinan PH.
Lepas ni mesti Kit Siang menjerit..! Kit mesti jaga kepentingan mereka..! Jaga kepentingan DAPig Kit mesti kena jaga kepentingan anak kesayangannya dulu..! Tak gitu? Kita tunggu!
Lu Fikir La Sendiri..!

32 ulasan:

  1. Nak buat macam mana. Dah tertulis di Loh Mahfoz, begitu nasibnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. amat PENTING skrg., bangsa BUMIPUTERA, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu - mesti jadi JANTAN2 Islam/Melayu amat BERANI dan BERMARUAH, spt. PENDEKAR2 HANG TUAH dan HANG JEBAT ter-CINTA dan mat GEMILANG kita - utk. MENUMBANGkan habis2an dan SEGERA, si anwaq HOMO/parti HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING Parasit-si KULI2 PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Lihat di –

      1. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

      Tgk- sj. PARTI PariaKR BANGKAI ANJING ni, dah jadi KLON si DAPbangkai ANJING, memperGUNAkan bangsa Islam/Melayu HOMO mcm. si KULI2 amat BANGSAT!!! Lihat media BANGKAI ANJING ni,

      2. https://www.malaymail.com/s/1707942/let-anwar-lead-wan-azizah-tells-azmin-after-tiff-over-pkr-leaders-appointme

      Lihat si anwaq HOMO JIJIK PariaKR BANGKAI ANJING JIJIK terus berSUKARIA dgn. JANTAN HOMO BANGKAÌ ANJING JIJIK-suka berBOGEL dia!!! Mana Jab Agama Islam?!!!

      Lagipun, kalau TAK benaq berita ni - awat si anwaq HOMO ni TAK buat REPOT POLIS mahupun SAMAN, aaahhhh?!!!!

      Lihat di -

      3. https://www.malaysia-today.net/2018/12/27/photos-and-porn-videos-of-anwars-alleged-gay-partner-going-viral/ ; dan di

      4. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/video-saya-bogel-itu-mana-ada-muka-anwar/

      (Tok Terkedu)

      Padam
    2. Tgk., ini juga antara sbb. TUDUHAN PALSU dan TANGKAPAN BUAS dibuat terhdp. pemimpin ORANG ASAL Islam/Melayu kita, YAB DS Azwanddin terCINTA kita, pemimpin JMM dan PENASIHAT G3, oleh si PENJAJAH/PENGGANAS PARIA2 BANGKAI ANJING POL*S/PN DAPanjing KURAP HOMO JIJIK hindrafHO-MO/TAMIL EELAM Sri Lanka ni - utk. juga MENGALIH PERHATIAN dr. kes2 PEMBUNUHAN KEJAM ke atas adik BOMBA, Allahyarham Adib kita (yg. makin diLUPAkan) dan ROMPAKAN berBILLION amat RAKUS dan GANAS terhdp. TABUNG HAJI kita oleh si PENGGANAS/PENJAJAH Cina guan engHOMO BANGKAI ANJING DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni! BABI betul PENGANIAYAAN/PENINDASAN/PENHINAAN terhdp. ISLAM/umatnya i-ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Maka, mana KUASA dan KEBERANIAN DYMM YDPA - yg. diberikan TANGGUNGJAWAB oleh RAKYAT IS-LAM/BUMIPUTERA, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan KETUA AGAMA IS-LAM, utk. memPERTAHANkan ISLAM/umatnya dan HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita?!!

      Lihat di –

      1. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/th-mula-pindahkan-ekuiti-kepada-spv/

      2. https://www.malaysia-today.net/2018/12/31/pakatan-harapan-rompak-tabung-haji-dan-rm20-bilion-lesap/

      (Tok Terkedu)

      Padam
    3. Tgk- PESTA HOMO, DADAH dan ARAK di PD - yg. menJAHANAMkan anak2 MUDA kita!

      BABI lu anwaq HOMO SIAL-KULI DAPeliwat ZIONIS BANGKAI BABI!!!! PDRM tu pun satu - apahal boleh BIAQkan PESTA HARAM ni sewenangnya, yg. terus juga diBIAQkan diANJURkan walau ada BANTAHAN umat ISLAM dan MELANGGAQ UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1) dan 11(5), dan akhirnya dikenakan DENDA hanya sbnyk. $2000; BABI betul akan PENIPUAN ni!!!! HANTAQlah FRU!! APA KEJADAHnya makin PENAKUT sgt. PD*M ni dgn. PENGGANAS2/PENJAJAH2 HOMO DAPbangkai ANJING ni?!!?!!

      Mana juga Raja NS sbg. KETUA AGAMA ISLAM negeri?!! Yg. haritu, dok LUCUTKan gelaran pd. YAB DS Najib terCINTA kita!!! Lihat di -

      1. http://www.utusan.com.my/berita/wilayah/negeri-sembilan/utama/neon-countdown-dicemari-arak-dianjur-pihak-swasta-1.814107; dan di

      2. http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/penganjur-neon-countdown-kena-kompaun-rm2-500-1.814131

      (Tok Terkedu-pencinta HANG JEBAT)


      Padam
  2. Jijik aku baca komen2 org perasan suci

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu homo 449 ni mmg. jenis spesis HOMO SAKIT OTAK PENJAJAH BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS HOMO JIJIK!! Sbb. tu JIJIK dgn. KOMEN2 yg. ANTI-HOMO!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  3. Cik Minah...kan awak uzur...keluar haid...kalau kat India..cik minah kena asing 5 hari...

    BalasPadam
  4. Cik Minah...kan awak uzur...keluar haid...kalau kat India..cik minah kena asing 5 hari...

    BalasPadam
    Balasan

    1. Jangan berpendirian kurang ajar dan ckap tak semenggah kpd orang perempuan.

      Aku fikir kamu pun orang tua. Berhemah lah.

      Nak carut, buat ha nya kpd nate' yang pakai nama GENG NAJIB = MENJILAT NAJIB. Dia yang menyebabkan aku komen di atas nama GENG MENJILAT NAJIB di blog lain.

      Padam
  5. PI MAMPOS lu TOK TERKEDU HOMO PENYAMAQ UMNO bangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!TUMBANGkan habis2an, UMNO PARTI PENJAJAH/PENGGANAS buas BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -najib BAGI kedaulatan negara pada SINGAPORK tak pula kamu BISING TOK TERKEDU ANAK haramjaddah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. lu HOMO si PENGGANAS BANGKAI BABI PENAKUT 1 Januari 2019 6:40 PTG, nak MENYAMAQ sbg. NEK TEMPOYAK-si penyokong UMNO, dan COPY-PASTE dan PALSUkan komen Nek Tempoyak yg. SEBENAQnya ANTI-DAP punya komen, apahal si BANGKAI ANJING KURAP oi?!!!!!

      CELAKA lu HOMO BANGKAI ANJING HOMO SUNDAL keturunan PELACUR tepi LONGKANG HANYIR yg. lahir dr. LUBANG JAMBAN DAPelahap BANGKAI ANJING HOMO JIJIK Zionis paling KEPARAT!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
    2. Well done, Nek Tempoyak. Aku sokong kata2 kamu.

      Perlu di kasi tahu Tok Kedu itu jangan mengarut dan mencarut.

      Dah tua perlu cakap berhemah. Melainkan dah sampai 2nd childhood - kalau gitu, masuk rumah Orang Tua2, dapat rawatan dan kawalan sentiasa.

      Peace.

      Padam
    3. PI MAMPOS lu HOMO BANGKAI BABI PENYAMAQ DAPbangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!HAPUSkan habis2an, PARTI PENJAJAH/PENGGANAS buas PELAHAP BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -

      D uboq
      A njing
      P eliwat!!!!

      (Tok Terkedu)

      Padam

  6. Aku berpegang kpd kata2 Saifuddin - takda janji 2 tahun.

    Dia Ketua Sekretariat Pakatan Harapan, apa dia kata ada lah pendirian resmi PH.

    Aku pun ingat Tun Mahathir ha nya kata dia dah tua, tak mungkin nak pegang jawatan PM sampai umur 98 tahun. Tapi takda janji.

    Dan aku mahukan dia pegang jawatan itu selagi kesihatan nya membenarkan nya. Dia penting bagi menentukan negara maju dengan dasar2 yang betul.
    Tak jual tanah kpd syarikat China Kominis hingga terjejas territorial integrity and national sovereignty negara.

    Macam Najib buat / benarkan. Hingga di Kuantan ada satu industrial estate syarikat China Kominis punya, di mana semua nya Cina di dalam nya, pekerja Cina, penduduk Cina, papan tanda Bahasa Cina, takda langsung BM di "negara China kecil" yang bertembok konkrit keliling mcm Great Wall of China di situ. Keadaan mengarut di zaman Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. DAPbangkai BABI asyik MENJILAT IS(IS)rael - TAK pula lu MELALAK, si HOMO PENYAMAQ 758 DAPeliwat ZIONIS aaahhhh?!!!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si BANGKAI ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPjuboq BABI yg. diKETUAI si tony puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM Penadtang Cina spt. TONGGENG eng HOMO boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Tebrau, Selat Melaka dan Laut China Selatan; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM IS(IS)rael/NATO (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan industri MINYAK/GAS laut dalam yg. berBILLION (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman mene-gaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      (Tok Terkedu)

      Nota: Dan TAK juga si TERORIS PENJAJAH PARASIT/PEROMPAK DAPjuboq BABI ni nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT! Liaht di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Padam

  7. Aku juga mahu Tun Mahathir giatkan lagi DEB bagi meninggikan % kekayaan korporat untk Melayu.

    Dan capaikan % kekayaan yang setimbal di semua sektor ekonomi negara.

    Dia saja yang boleh lakukan itu - ada pengalaman 22 tahun mencapai tahap kekayaan yang bagus tapi jauh belom cukup.

    Jadi, aku mahu dia pegang jawatan PM selagi kesihatan nya membenarkan nya.

    No 2-ways about that.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi lama madey pegang jawatan lagi merudum ekonomi...bank dunia telah kurangkan unjuran ekomoni 2019 dari 5.9;% kpd 4.7%.... Pelabor asing dah cabut...bursa saham dan ringgit merudumm...

      Padam

    2. Kamu cakap melulu ajer. Beri lah link mcm aku buat berikut ini:

      baca lah keadaan ekonomi dunia, yang sedntiasa ada kesan kpd ekonomi kita, spt berikit ini:

      An assessment of the state of the world economy | VOX, CEPR Policy ...
      https://voxeu.org/article/assessment-state-world-economy
      An assessment of the state of the world economy ... a worry about the future: More subdued prospects lead, in turn, to lower spending and a lower growth today.

      Global economy | Business | The Guardian
      https://www.theguardian.com/business/global-economy
      2 days ago - In a new year of economic uncertainty, gold is a bright prospect again ... Global economy fears rise as manufacturing growth slumps in China.

      Global Economy | Financial Times
      https://www.ft.com/global-economy
      Markets became much more treacherous in 2018 as the global cycle matured ... Large numbers have failed to secure the benefits of strong economic growth.

      Padam
  8. Tun madey sendiri yg cakap pegang pm 2 tahun...tiada ketetapan dlm majlis presiden..

    BalasPadam
  9. Ketua Bahagian Bersatu didedah cuba singkir Ketua Armada

    FARID JANUDIN
    JUANI MUNIR ABU BAKAR
    29 Disember 2018 10:37 AM


    PUTRAJAYA 29 Dis. - Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) mengakui kewujudan kumpulan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang tidak berpuas hati dengan sayap pemuda itu.

    Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan, terdapat Ketua Bahagian Bersatu cuba membuang Ketua Armada Bahagian secara senyap termasuk mempersoalkan kredibiliti mereka

    BalasPadam
  10. AUWWWWW.....SEKSINYEEEEE.........

    LEBIH BAIK JADI RAKYAT BIASA.....

    BalasPadam
    Balasan

    1. Ko kata Bang Non seksi, nanti ko di kejar nya baru tau, hehe

      Padam
  11. KESIMULANNYE....LAIN KALI JANGAN SUKA MAIN LOBANG TAIK....HARAMMMMM!!!

    BalasPadam

  12. Saya tetap kotakan janji serah jawatan PM'

    Oleh Azura Abas; Manirajan Rajasamy; Mohd Husni Mohd Noor dan Siti A'isyah Sukaimi
    cnews@nstp.com.my
    Share

    Tweet

    Share
    PUTRAJAYA: "Saya pegang pada janji, saya akan serahkan jawatan ini (perdana menteri). Itu janji saya," kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Perdana Menteri berkata demikian ketika mengulas mengenai usul oleh Bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Setiawangsa yang mahu Dr Mahathir dibenarkan menjadi Perdana Menteri sehingga pilihan raya umum akan datang.

    Dr Mahathir berkata, beliau hanya akan menjadi Perdana Menteri selama dua tahun sahaja sebelum menyerahkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saifuddin Ketua Sekretariat PH kata:

      Takda perjanjian Tun M jadi PM cuma 2 tahun saja.

      PPBM dah buat keputusan di Mesyuarat Agong nya bahawa Tun M pegang jawatan PM hingga Pru15.

      Aku sokong, banyak2.

      Padam
    2. Manifesto juga janji bertulis...

      Padam
  13. Tunjuk lah ape gambar pon mengenai anwar orang ramai dah tahu kerja jahat pemfitnah nak jatuhkan anwar ibrahim ...

    Seblm pru putra merdeka tak pandai jadi pemfitnah...selepas pru bila muncul semula tiba2: jadi pandai memfitnah dgn gambar yg di edit...

    Masa hilang beberape bulan putra merdeka pergi kursus untuk buat dosa rupanye....tahniah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengarut ler kamu cakap begitu. Aku sokong Putra Merdeka dll yang tak mahukan Anwar jadi PM.

      Dia peliwat, di tangkap, masuk penjara 2 kali. Dah ampun pun, rekod takkan hilang di fikiran rakyat.

      A common criminal mana boleh jadi PM.

      Padam
    2. Ramai lg yg u-turn ala RPK selepas pru14. Aku tak mahu sebut nama. Komen2 caci maki di atas seolah2 pengkomen bukan Muslim. Atau tak pernah baca Surah Al-hujurat? Atau Pas gagal mendidik/mencontohi dgn akhlak baik?

      Padam
  14. Sekarang ni agenda untuk memajukan ekonomi sudah tidak lagi penting. Mari semua ayuh sama2 berpolitiking 24 jam sehari siapa yang akan dilantik PM selepas atuk? 2,3,5 tahun atau 15 tahun? Jambatan bengkok nampaknya tak ada progress lagi? Harapan untuk Non jadi PM nampaknya dah kelaut... sememangnya dia tak layak sebab ada rekod moral yang sangat teruk dimahkamah... Apa2 pun tunggu episod seterusnya...

    BalasPadam