Sabtu, 5 Januari 2019

DOJ Akui Equanimity Milik Malaysia..!


Orang luar pun tahu serta menghormati hak negara ini..! Kita harap lebih banyak lagi hasil rompakan yang telah dijadikan saham, bon, hotel, gambar, kapal terbang, rumah serta yang seperkara dengannya dapat dibawa balik atau di pulangkan hak nya.

Bila nak tangkap perompak kat atas tu???


Permohonan pembatalan saman oleh Jabatan Kehakiman AS (DOJ) bagi merampas kapal mewah, Equanimity merupakan pengakuan terhadap pengisytiharan mahkamah Malaysia mengenai pemilikan kapal itu, kata peguam yang mewakili kerajaan Malaysia.
Mereka berkata pembatalan itu juga bermakna tiada tuntutan yang bersaing dengan kerajaan Malaysia dan pemilikan kapal itu oleh 1MDB.
"Dari segi undang-undang, Equanimity (Cayman) Ltd dan Jho Low tidak mempunyai hak untuk Equanimity.
"Sebarang penegasan pemilikan Equanimity oleh Jho Low yang sedang diburu itu tidak mempunyai nilai dan harus diabaikan," kata jurucakap perundangan Malaysia dalam satu kenyataan hari ini.
DOJ memfailkan saman di mahkamah AS untuk menyita Equanimity setelah mendakwa ia dibeli dengan hasil penyelewengan 1MDB yang telah disalurkan melalui sistem kewangan AS.
Syarikat Equanimity (Cayman) Ltd, yang didakwa DOJ sebagai syarikat yang dikawal oleh Low, menentang tuntutan tersebut.
Dalam pada itu, pihak berkuasa Malaysia mengambil hak penjagaan kapal itu, sementara kerajaan dan 1MDB memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berdasarkan tuduhan DOJ.
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan pada 19 Oktober 2018 bahawa Equanimity dimiliki anak syarikat 1MDB, 1MDB Global Investment Ltd (kini dikenali sebagai Global Diversified Investment Company Ltd) dan 1MDB Energy Holdings.
Kerajaan kemudian berhasrat menjual kapal itu melalui lelongan dan rundingan persendirian jika bidaan bagi kapal itu dianggap tidak munasabah. 
Pada 21 Dis, 2018, DOJ dan Equanimity (Cayman) Ltd membuat permohonan kepada Mahkamah Daerah California Tengah untuk membatalkan saman yang dimulakan DOJ, tanpa prejudis. Hakim Dale Fisher membenarkan permohonan pada hari yang sama.
Kedua-dua pihak juga bersama-sama memohon di Mahkamah Rayuan Sivil Kesembilan AS untuk menolak rayuan yang berkaitan dengan kes itu hari ini.
Bagaimanapun, permohonan bertulis yang dilihat oleh Malaysiakini tidak menyatakan alasan untuk memohon pembatalan itu.
Low, atau nama sebenarnya Low Taek Jho sebelum ini mengatakan pembatalan permohonan itu adalah sangat "difahami" dan munasabah.
"Walaupun ini bukan keputusan yang sempurna, ia munasabah dan mudah difahami, memandangkan kerajaan Mahathir tanpa segan-silu secara tidak sah merampas kapal mewah itu dari Indonesia, dengan terang-terangan melanggar undang-undang Indonesia dan tanpa mengambil kira perintah mahkamah AS yang dikeluarkan untuk memastikan semua pihak diberikan sepenuhnya hak mereka di bawah peruntukan undang-undang," katanya melalui seorang jurucakap.
Sementara itu, pasukan undang-undang kerajaan Malaysia mengulangi bahawa jualan oleh Mahkamah Admiralty Malaysia terhadap Equanimity memberikan hak pembeli kepada kapal itu dan diiktiraf oleh bidang kuasa admiralty di seluruh dunia.
Kata mereka,  sekarang lebih jelas kerana DOJ, Low dan Equanimity (Cayman) Ltd tidak lagi mempunyai tuntutan yang bersaing bagi kapal itu.
Dah boleh jual la lepas ni..!
Betul tak?
Lu Fikir La Sendiri..!

28 ulasan:


  1. Tak lain dan tak bukan, Equanimity milik Malaysia. Sudah diHakimkan di Mahkamah. Dan di akui DoJ.

    Ha nya apa tindakan PDRM meragut bintang perosak Malayisa bernama Jho taek? Polis perlu beri kterangan dari masa ke masa. Di katakan dia di China yang juga ahli Interpol.

    Apa kah Polis China tak dpat cari dan tangkap dia? Semua pihak berkuasa di China di rasuah nya.

    Bedebah si Taek. Bapak nya kasi nama Taek sebab tahukan dia akan menjadi taik di negara ini? Bedebah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dapat tangkap dia, terus sumbatkan ke lokap Polis, kemudian, dapatkan remand tempoh maksima, sekurang kurang nya seminggu, makan nasi bungkus.

      Dahtu, tuduh berpuluh tuduhan mahkamah, harap 10-20 tahun penjara bagi dia. Seperti Najib.

      Padam
    2. PENIPU betul BLOG BANGKAI BABI ni - nak PUTAQ BELIT isu ROMPAKAN-mcm.-LANUN BANGKAI ANJING, akan kapal EQUANIMITY ni oleh si PENJAJAH2/PEROMPAK2 PARIA2 BANGKAI BABI PN/IM*B (yg. baru) hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis tu!!

      KES Saman DOJ ni diGUGURkan - bermakna DOJ telah KALAH utk. MENUNTUT hak ke atas KAPAL ni!!! Mana syukriHOMO/SP*M yg. telah diANJINGkan si LANUN2 PARIA2 BANGKAI2 ANJING PN/DAPeliwat/hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka ni?!!!!

      Lihat di - https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/01/01/jho-low-us-court-granted-doj-motion-to-dismiss-forfeiture-of-equanimity/

      (Tok Terkedu)

      Padam
    3. Yg. ni TAK pula lu TERLALAK ya si HOMO2 BANGKAI ANJING/BLOG BANGKAI BABI oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    4. Begitu juga si anwaq HOMO/parti HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING Parasit dan 'NGO'2 BANGKAI BABI depa, yg. diRASUAH berBILLION oleh si PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Sbb. tu anwaq HOMO yg. asyik mengGERTAK nak HAPUSkan/MELUMPUHkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, dgn. amat LICIK, melalui DEB (NEP)!! Mana syukriHOMO/SP*M BANGKAI2 ANJING PENIPU tu?!!

      Lihat di –

      1. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/ ; di

      2. https://www.malaysia-today.net/2018/11/06/anwar-malays-need-time-to-accept-eradication-of-racial-nep/

      Tgk- sj. PARTI PariaKR BANGKAI ANJING ni, dah jadi KLON si DAPbangkai ANJING, memperGUNAkan si JANTAN2 Islam/Melayu HOMO mcm. si KULI2 amat BANGSAT!!! Lihat media BANGKAI ANJING ni, di

      3. https://www.malaymail.com/s/1707942/let-anwar-lead-wan-azizah-tells-azmin-after-tiff-over-pkr-leaders-appointme

      Lihat si anwaq HOMO JIJIK PariaKR BANGKAI ANJING JIJIK terus berSUKARIA dgn. JANTAN HOMO BANGKAÌ ANJING JIJIK-suka berBOGEL dia!!! Mana Jab Agama Islam?!!!

      Lagipun, kalau TAK benaq berita ni - awat si anwaq HOMO ni TAK buat REPOT POLIS mahupun SAMAN, aaahhhh?!!!!

      Lihat di -

      4. https://www.malaysia-today.net/2018/12/27/photos-and-porn-videos-of-anwars-alleged-gay-partner-going-viral/ ; dan di

      5. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/video-saya-bogel-itu-mana-ada-muka-anwar/

      (Tok Terkedu)

      Padam

    5. Woi si bodoh bangang Tok kudu,

      Aku dah baca link kpd separuh Mat Salleh RPK yang kamu beri itu.
      Kamu hirup semua air kencing dia ye? Kamu percaya itu semua, ye?

      Takda sebiji fakta pun. Semuaya nya tuduhan dan tuntutan nya konon nya dia tahu itu ini kupla worak.

      Satu link atau punca maklumat pun tak di beri. Kepala Bapak Kau nak memanjangkan temberang separuh Mat Salleh haprak itu.
      Kau nak membohong pembaca di sini juga, ye?

      Padam

    6. tok kudu, aku dah salin URL yang kamu beri itu, tekan butang, tak dapat maklumat, akhir nya keluar kata2 Google saperti berikut:

      This page isn’t working
      www.therakyatpost.com didn’t send any data.

      Kamu nak menipu ye? KEPALA BAPAK KAMU mengajor nak membohong, menipu, memfitnah.

      Binatang punya kerja. Macam babi hutan kamu sondol sana sondol sini nak coba menipu orang.

      Jaga2, lain kali kamu buat begitu, aku akan maki dan carutkan kamu sepedih pedih nya.

      Ingat, Google kata: www.therakyatpost.com didn’t send any data.

      Padam
    7. DUBOQ ANJING lu HOMO PENIPU 944/945 dan DUBOQ KEPALA BAPA HOMO lu yg. berBAU mcm. BANGKAI2 BABI si PENYAMAQ spesis BANGKAI ANJING KURAP oi!! JILAKA lu HOMO PELAHAP BANGKAI BABI dan PWNGHIRUP KENCING kit siang lu, si keturunan BANGKAI ANJING-dilahirkan dr. JAMBAN DAPeliwat ZIONIS oi!!!!!!

      CELAKA lu HOMO-si KETURUNAN PARIAnjing/CINAnjing lahir dr. LUBANG JAMBAN JIJIK bangsa PENDATANG/PENJAJAH HOMO JIJIK DAPbangkai anjing RASIS bangsat SAMPAH, TAK GUNA; PENGECUT, PEMALAS, PEROMPAK, PENYAMUN, PERASUAH, PEDENGKI, PEMFITNAH, PENGHUTANG jenis TAK BAYAQ, dan PEMBUNUH. Itulah RUKUN sahih bangsa PENDATANG CINA/PARIA RASIS DAPbangkai ANJING-yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!!!

      CELAKA betul si puak DAP BANGKAI ANJING-spesis LUBANG JAMBAN amat KEPARAT ni!!!!!!!!! PI MAMPOS lu DAP keparat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  2. Budak muda bernama Taek pergunakan Najib. Betapa bangang nya dia.

    Melainkan dia yang pergunakan si Taek. Suruh si Rizal panggil kawan sekolah nya ke rumah, rancangkan pencurian, perompakan dan pelanunan 1MDB. Jika begitu, padan lah dengan 40 tuduhan mahkamah di kenakan ke atas dia dan 17 keatas bini dia.

    BalasPadam
  3. Kami ahli umno yakin jho low adalah cina yg byk membantu meningkatkan ekonomi org melayu. Dia beri kekayaan kpd org melayu. Dia kamceng dgn najib dan rosmah kerana restu ahli umno.
    Dia boleh dikatakan mnyelamatkan malayysia dari krisis ekonomi. Kami ahli umno sgt percaya.

    Beg, duit ratus juta yg rosmah simpan tu jho lo punya la. Najib dn rosmah tk bersalah. Kami ahli umno dh bincang dah. Jho lo akan dinaikkan jd presiden mca. Tapi tak smpt. Dia baik wooo dgn kerabat istana arab. Jgn main2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku "Tanpa nama Google", nak membidas kamu -

      Kamu ha nya sorang aje ahli Umno yang kata begitu. Ok lah, ada berpuluh. Tapi ha nya melukut di tepi gantang yang mengandungi 3.5 juta ahli.

      Mengarut kamu mengata "jho low adalah cina yg byk membantu meningkatkan ekonomi org melayu." Konomi Najib saja yang di bantu nya. Dan Najib kasi Ketua2 Bahagian Umno sebahagian dari duit curi RM2.6 bilion tuh. Kamu yang ahli biasa, dan rakyat jelata, tak dapat sesen pun.

      Bodoh mengata "Dia beri kekayaan kpd org melayu." Dia songlap beratus juta - silap2 berbilion - untuk perut dia yang buncit, hingga pipi pun meloyot.

      KEPALA BAPAK KAU mengata "Dia kamceng dgn najib dan rosmah kerana restu ahli umno." Kalu gitu, apasal Umno tendang dia dari jawatan Presiden? Banyak tuduhan pun, kalau pemimpin Umno tak mahu, tak tendang dia.

      Ngaku lah, Najib dan kamu dah lingkup, Umno belum.

      Padam
    2. Kena tendang la dr jwtn presiden. Tapi kami ahli umno masih syg najib. Tu psl kami tak pecat keahlian dia. Syg wooo

      Bijak tak kami ahli umno? Haa baru korg tau ye. Kami bukn bodoh piang spt yg korg ckp. Bab putar kami hero

      Nnati lps pru15 kami ahli umno lantik balik dia jd presiden. Kali ni lokman jd timbalan1. Azwandin tim.2.
      Kak ros ratu kebaya kami jdkan bendahari. Tau la nasib malaysia nnti. Gemilangg

      Padam
    3. 1.19...DIAMLAH KO!

      Padam
    4. 141, ko budak sekolah ye? Hujung minggu tak sekolah.

      Pigi main dgn bebudak ler. Sini tempat org dewasa.

      Padam
    5. Ok lah, dia terkedu masih belom gila sangat.

      Tapi makan lah pill tu supaya tak naik ke tahap itu.

      Padam
  4. Megat Alang Sengketa5 Januari 2019 pada 2:37 PTG

    Jho Low senang lenang, Najib terkangkang,Umno TUMBANG.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami ahli umno percaya jo low akan membela nasib melayu pd pru15. Dia akan kami lobi jadi presiden mca. Bn akan berkuasa semula dibwh pntadbiran najib dan jho low.
      Dia org kaya raya tau tak. Jgn main2..

      Umno jgk akan kaya semula dibwh bimbingan ekonomi jho lo

      Padam

    2. Hahaha 253 ko sinis, menyindir yer? Jaga2, ada yang tak faham snidiran.

      Bila aku lapang nnti, aku akan beri keterangan - FOC, hehe.



      Padam
    3. BANGKAI BABI lu HOMO2 PARIAnjing/CINAnjing rasis PEMBUNUH/PEDENGKI spesis DAPeliwat BANGKAI ANJING Zionis JIJIK paling TAK GUNA - yg. kena TERAJANG oleh RAKYAT berulang2 sampai MAMP*S!!!!!!

      PI MAMPOS luHOMO PENYAMAQ DAPbangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!TUMBANGkan habis2an, PARTI PENJAJAH/PENGGANAS buas BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -

      D uboq
      A njing
      P eliwat!!!!

      (Tok Terkedu)

      Padam
    4. Si spesis PENYAMAQ HOMO 947 DAPbangkai ANJING, bila nak balik TG. RAMBUTAN lu?!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  5. Kalau dia berada di China, saya rasa tak mungkin Tun Mahathir akan "trade-in" penjangak Cina gemok pnedek itu dengan ayang China mahu dari segi projek2 mereka dengan Najib yang dibekukan itu.

    Sudah tentu selepas penilaian semula semua projek2 itu, mana yang di berfedah akan di runding smula dan di hidupkan semula ha nya mengikut saiz dan terma yang munasabah dan berfaedah kapada Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan tidak melibatkan penjualan tanah sehingga menjejaskan kedaulatan negara yang hampir tercabul di buat Najib dulu.

      Suatu industrial estate yang besar kepunyaan syarikat China di Kuantan di tembok sekeliling nya, di sebut Great Wall of China in Malaysia, semua alat, jentera, pekerja termasuk tukang masak pun dibawa dari China.

      Tidak di benarkan sesiapa masuk melainkan pegawai2 Kerajaan yang berurusan. Pengawal keselamatan di situ pun di angkut dari China.

      Yang lagi melampau, semua papan tanda di dalam nya pun bahasa Cina. Seolah olah itu suatu bandar di negara China. Keadaan mngarut di zaman Najib. Rasa nya sudah brukar selepas PH menang Pru14 dan menubuhkan Kerajaan pusat.

      Dipercayai Jabatan Imigeresn mengkaji semula pas kerja mereka yang bekerja di situ.

      Padam

  6. Gambar lelaki dan pompuan muda tu siapa? Anak Najib ke nak Rosmah? Anak depa berdua ke, bukan anak angkat?

    Masuk dalam komplot mencuri RM2.6 biliun itu ke? Yang tersimpan di rumah nya wang tunai RM114 juta, barang kemas kerlian dan beg tangan mahal semua nya berjumlah lk RM1 biliun ke?

    Bergambar selepas ke sebelum mesuarat merancang mencuri itu ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. lu nak MENIPU psl. duit tunai UMNO yg. $160 JUTA, yg. sebahagian telah diROMPAK oleh POL*S PARIA BANGKAI BABI tu apahal?!!!

      Lu arjunaHOMO PENYAMAQ ni mmg. spesis BANGKAI BABI!! JILAKA lu dan ANAK2/BINI PEROMPAK BANGKAI BABI lu HOMO dan BINI2/ANAK2 PEROMPAK BANGKAI BABI DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis!!! MULUT SIAL si BANGKAI BABI oi!!

      Yg. DAPbangkai BABI asyik diRASUAH berBILLION oleh IS(IS)rael - TAK pula lu MELALAK, si HOMO PENYAMAQ DAPeliwat ZIONIS aaahhhh?!!!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si BANGKAI ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPjuboq BABI yg. diKETUAI si tony puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM Penadtang Cina spt. TONGGENG eng HOMO boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Tebrau, Selat Melaka dan Laut China Selatan; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM IS(IS)rael/NATO (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan industri MINYAK/GAS laut dalam yg. berBILLION (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman mene-gaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      (Tok Terkedu)

      Nota: Dan TAK juga si TERORIS PENJAJAH PARASIT/PEROMPAK DAPjuboq BABI ni nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT! Liaht di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Padam