Sabtu, 19 Januari 2019

Malaysia Aman Makmur..?


Baca, apa cina ni tulis..


KEBELAKANGAN ini, sejak kerajaan Malaysia dipimpin oleh Pakatan Harapan (PH), membabitkan kumpulan ultra kiasu, mereka seolah-olah seperti kaduk naik junjung. Keceluparan dan kebiadaban ultra kiasu semakin menjadi-jadi.

Apakah ultra kiasu merasakan bahawa mereka telah berjaya duduk dalam kerajaan, melalui pegangan beberapa jawatan strategik, maka mereka berhak melakukan apa sahaja, meskipun melanggar perkara asas bernegara yang termaktub dalam Perlembagaan?
Ingatan saya, hentikan keceluparan dan kebiadaban ini sebelum nasi menjadi bubur. Kesabaran umat Islam dan orang Melayu ada had dan batasnya.

Saya ucapkan syabas kepada pihak polis yang bertindak segera terhadap pemilik akaun Facebook – Eric Liew – kerana secara jelas menghina Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V. Beliau mengaitkan peletakan jawatan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong, kerana baginda sibuk ‘berzina’. Begitu juga tindakan yang sama dikenakan ke atas dua Melayu yang lain. 

Tindakan ultra kiasu ini adalah suatu penghinaan dan fitnah jahat yang melampau terhadap Yang di-Pertuan Agong dan Sultan. Kalau di negara lain termasuk negara jiran Thailand, orang seperti ini sudah lama dihumban dalam penjara tidak kurang 14 tahun mengikut undang-undang di Thailand, lèse majesté 1908. Ini termasuk menghina raja dan perkara teras berkaitan bangsa dan agama orang Siam.

Raja boleh ditegur tetapi dengan cara berhikmah dan memahami adab budaya Melayu. Inilah masalah ultra kiasu, apabila mereka hidup dalam sebuah negara berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu tetapi tidak pernah cuba untuk memahami adab, cara hidup dan budaya Melayu.

Akhirnya, keluar komen-komen atau kritikan yang begitu mengguris jiwa dan perasaan. Saya tidak tujukan kepada ultra kiasu sahaja, malahan kepada semua, termasuk orang Melayu yang sudah tidak mengenali diri sendiri dan tercabut akar Melayunya.

Eric Liew dalam Facebook beliau didapati menulis berkaitan bekas YDPA; “Too busy fornicating with his new bride” dalam ruang komen berita ChannelNewsAsia.com.

Pendapat beliau mendapat kecaman hebat daripada netizen, terutama dalam kalangan orang Melayu yang merasakan kebelakangan ini, sebahagian ultra kiasu Cina semakin kurang ajar.

Biasalah, tidak ramai bukan Melayu yang mengecamkan kerana perkara yang tidak menguntungkan mereka. Sama seperti isu kematian Adib dalam rusuhan kuil, disenyapkan. Tidak seperti isu Teoh Beng Hock. Heboh sehingga ke hari ini walaupun telah hampir 10 tahun. Apakah isu Adib akan senyap tidak sampai satu tahun? Kita tunggu dan lihat.

Kenapa perkara sebegini boleh berlaku? Pertamanya, disebabkan oleh kelemahan orang Melayu yang terlalu banyak berpecah sehingga menjadikan kaduk naik junjung.

Ultra kiasu merasakan merekalah yang kuat. Kebanyakan jawatan strategik negara telah mereka kuasai berbanding orang Melayu yang semakin lemah. Orang Melayu pula yang berkuasa terlalu bergantung kepada undi ultra kiasu. Sedikit demi sedikit agenda Melayu dan negara tergadai.

Apakah ultra kiasu tidak pernah terfikir bahawa kami umat Islam tidak pernah campur tangan dalam urusan agama dan budaya hidup mereka. Bukan itu sahaja, ultra kiasu mendapat hak kesenangan dan hidup senang lenang tanpa diganggu dan keselamatan mereka turut terjamin?
Jika mereka tuduh bekas YDPA sibuk ‘berzina’, bagaimana pula dengan remaja dan muda mudi mereka berzina setiap hari sebelum berkahwin secara sah. Saya berani mengatakan semua atau majoriti ultra kiasu ini sudah tinggal sekali sebelum sah bergelar suami isteri.
Amat mujurlah mereka berkahwin, jika tidak ditinggalkan begitu sahaja. Terpaksa gadis-gadis yang telah rosak ini mencari jantan yang lain. Sudah menjadi budaya ultra kiasu melakukan hubungan seks sebelum mendaftar perkahwinan mereka.

Kedua, semua ini berlaku kerana mereka tidak faham, adab budaya dan cara hidup orang Melayu. Inilah hasil atau produk sekolah vernakular, yang tidak berjaya memahamkan anak-anak Cina ini mengenai budaya cara hidup bangsa majoriti. Apabila adab dan budaya ini tidak difahami maka akan keluarlah kata-kata atau perkataan yang mengguris hati orang lain.

Persoalannya, adalah hati orang bukan Melayu (Cina ) tidak terguris? Saya berani mengatakan, bangsa majoriti Melayu lebih memahami budaya bangsa minoriti (Cina dan India) daripada bangsa lain memahami budaya bangsa Melayu dan Bumiputera itu sendiri?

Buktinya orang bukan Melayu boleh hidup senang lenang tanpa diganggu-gugat tinggal di kampung Melayu. Malah, menjadi kaya raya berniaga. Berbanding dengan Melayu yang tinggal di kawasan bukan Melayu.

Bukti lain, orang Melayu bertemu Cina atau India, bercakap Melayu akan menukar pelat atau accent atau slang Melayunya kepada cara percakapan Cina atau India. Orang Melayu tanpa segan silu akan memahami pakaian budaya Cina atau India seperti samfo, kurta, sari dan lain-lain pakaian tradisi mereka.

Berbanding dengan orang Cina, teramat jarang sekali untuk mereka memakai berbaju Melayu, termasuk ketika berhari raya.
Sebab itulah, sudah sampai masa kedudukan bahasa Melayu di sekolah vernakular (SJKC) dimartabatkan agar ultra kiasu dapat memahami roh dan adab budaya Melayu. Bahasa Melayu hendaklah diseragamkan. Tidak timbul soal BM di SJKC dan Sekolah Persendirian Cina mesti dipermudahkan.

Satu lagi subjek yang mesti diajar adalah memahami adat budaya dan cara hidup Melayu selaku penduduk asal dan bangsa majoriti. Subjek ini amat penting, supaya apabila puak-puak ultra kiasu ini berbahasa dan berbudaya, tidak akan keluar daripada norma-norma dan cara hidup Melayu.

Saya amat yakin, kata-kata lucah yang dihamburkan kepada bekas YDPA adalah disebabkan oleh kejahilan ultra kiasu ini dalam memahami adab dan budaya Melayu. Kursus ini hendaklah diwajibkan kerana kita tinggal di kawasan atau negara majoriti Melayu. Sama seperti orang Cina Thailand atau Cina Indonesia yang amat memahami bangsa majoriti di sana.

Ketiga, apabila polis bertindak menggunakan Akta Hasutan, ultra kiasu begitu lantang mengkritik kerana ultra kiasu tidak mahu lagi akta itu digunakan. Mereka mahu ianya dimansuhkan seperti mana Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Nasib baiklah pimpinan kerajaan hari ini yang diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, bijaksana mengambil keputusan dan melakukan sesuatu perkara.

Saya tetap berpendirian, Akta Hasutan ini mesti dikekalkan dalam keadaan apa jua sekalipun, demi keamanan dan keselamatan negara, selepas ISA dimansuhkan. Kita dapat lihat betapa kurang ajarnya ultra kiasu sejak ISA dimansuhkan. Inilah pula Akta Hasutan selepas ini.

Memang sejak dahulu lagi ultra kiasu mahukan akta ini dihapuskan supaya mereka bebas untuk melakukan apa sahaja, terutama dalam isu yang amat sensitif yang begitu mengguris hati orang Melayu.
Apabila akta ini sudah tiada lagi, mudahlah bagi mereka untuk meranapkan orang Melayu kerana mereka sudah bebas untuk bercakap di khalayak mengenai isu sensitif. Lihatkan strategi psywar dan psyop mereka ‘menyerang’ dan ‘menelanjangkan’ institusi Islam seperti Tabung Haji, Amanah Iktiar Malaysia, zakat dan sebagainya. Kita tidak nafikan ada kelemahan institusi Islam ini.

Perlu juga diingatkan, adakah institusi ultra kiasu semuanya bersih daripada segala penyelewengan dan rasuah. Pergilah siasat juga institusi keagamaan dan tidak kurang syarikat perniagaan mereka seperti syarikat pelancongan.

Hari ini, ultra kiasu begitu lantang mengkritik institusi Islam bagi melebarkan lagi pengaruh dan sayap mereka untuk memenangi hati orang Melayu bagi menyertai parti mereka.

Apakah kita sudah lupa hari ini agak ramai juga dalam kalangan orang Melayu menyertai parti mereka. Terbaharu, dua orang bekas tentera, termasuk Askar Melayu Diraja. Saya mengenali rapat bekas tentera itu. Jiwa dan hati Melayu mereka telah lama mati. Kehidupan mereka langsung tidak mencerminkan Melayu. Apatah lagi untuk menjejak masjid dan tikar sembahyang.


Lu Fikir La Sendiri..!

24 ulasan:

  1. BINATANG betul KHN BANGKAI ANJING PARASIT DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis tu – nak menSABOTAJ melalui UNDG2 Zionis PBB, akan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dgn. MERAMPAS KUASA EKSEKUTIF dan HAK DYMM YDPA kita, serta MAJLIS RAJA-RAJA, untuk MELINDUNGI sebarang HAK dan IDENTITI bangsa BUMIPUTERA kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!! Lihat di –

    http://www.utusan.com.my/berita/nasional/audit-undang-undang-berkaitan-hak-pribumi-ketua-hakim-1.824365

    Maka, DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, demi ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan NEGARA ISLAM kita ini – mesti BERANI menentang PENIPUAN dlm. bentuk apa PINDAAN terhadap UNDG2 PERLEMBAGAAN kita ini, dan menuntut KEMBALI akan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, yg. terMAKTUB dgn. amat JELAS di dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, di dalam memPERTAHANkan UNDG2 PERLEMBAGAAN mengikut UNDG2 sbg. KETUA UTAMA NEGARA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32, sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3, MELANTIK PM/JEMAAH MENTERI dan TIMBALAN2 MENTERI, Per 40: 2(A), (telah diLESAPkan dr. laman web JPA)/43-43A, sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, per. 41 (juga dah LESAP dr. laman web JPA), sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153, PERLANTIKAN KETUA HAKIM NEGARA, Presiden Mahkamah Rayuan dan Hakim-Hakim Besar Mahkamah Tinggi dan hakim-hakim yang lain Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi dsbnya/PEGUAM NEGARA/SPR/ KETUA POLIS NEGARA & TIMBALAN/SPA/PANGLIMA dan MAJLIS ATM/SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PENDIDIKAN dsbnya!

    Bahkan mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

    Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat.

    Perkara 45. Keanggotaan Dewan Negara.

    (1) Tertakluk kepada Fasal (4), Dewan Negara hendaklah terdiri daripada ahli-ahli dipilih dan dilantik seperti yang berikut:

    (a) dua orang ahli bagi setiap Negeri hendaklah dipilih mengikut Jadual Ketujuh; dan

    (aa) dua orang ahli bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, seorang ahli bagi Wilayah Persekutuan Labuan dan seorang ahli bagi Wilayah Persekutuan Putrajaya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong; dan

    (b) empat puluh orang ahli hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong.

    Atau DYMM segera ISTIHARkan DARURAT, spt. diTHAILAND, letakkan bawah PEMERINTAHAN TENTERA buat sementara, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150!!!

    Maka, DYMM YDPA kita, SEBENARnya amat berHAK dan BERKUASA - utk. MENENTANG habis2an apa-apa KEZALIMAN pd. ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita serta NEGARA ISLAM kita ini, oleh rejim PH yg. makin RAKUS ni, terutamanya PENJAJAH DAP amat JAHAT dan amat ANTI-ISLAM/umatnya! Bayangkan, puak PENDATANG2 yg. ASALnya dari INDIA dan CHINA ni, yang enggan mengHORMATI akan WASIAT RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, UNDG2 PERLEMBAGAAN dan KONTRAK SOSIAL sewaktu KEMERDEKAAN, sewenangnya diBIARkan terusan dengan begitu BONGKAK, mengGERTAK/mengHINA/memPROVOKASI ISLAM/umatnya, HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita dan NEGARA ISLAM kita ini, seolah DYMM YDPA dan DYMM RAJA-RAJA ISLAM/MELAYU kita ini, hanya SIMBOLIK semata dan lansung TIADA sebarang Hak dan KUASA EKSEKUTIF, di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!

    Ya, Kenapa kita, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu mesti TUNDUK kpd. KEGANASAN dan PENIPUAN amat BUAS, terutamanya oleh PENJAJAH DAP yang amat RASIS dan makin KURANG AJAQ ini, di bumi nenek moyang kita sendiri?!

    Maka, hanya KEBERANIAN Kesultanan Islam/Melayu sj. - yg. boleh MENYELAMATkan ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita skrg., terutamanya HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dr. CENGKAMAN KUKU BESI PENJAJAH DAP, yang makin RAKUS dan BUAS !!!

    Tok Terkedu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEBENAQnya, DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA kita mmg. telah diTIPU habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PARIA/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - lapuran POLIS mesti diBUAT segera atas PENIPUAN ni!

      Sbb. TERJERMAHAN PALSU telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja di-LESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diPALSUkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, berkaitan apa2 HAK dan KUASA DYMMM dan MAJLIS RAJA-RAJA dlm.UNDG2 PERLEMBAGAAN!

      Sbb. UNDG2 PERLEMBAGAAN, sebelum KEMERDEKAAN, yg. diGUBAL pd. tahun 1956, berasaskan BAHASA MELAYU KLASIK, bukan BAHASA MALAYSIA (moden), maka "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI") - yg. jelas MENYIMPANG dr. MAKNA ASAL berdasarkan BAHASA MELAYU KLASIK dari seluruh KEPULAUAN MELAYU/NUSANTARA kita, terutamanya dari penghijrahan RUMPUNAN sebangsa BUMIPUTERA Melayu kita dr. INDONESIA waktu itu, yg. asma-sama membina KERAJAAN2 TANAH MELAYU Nusantara/Kepulauan Melayu kita ini, yg. berasaskan KESULTANAN MELAYU kita, dan hingga skrg. Bahasa Melayu Indonesia MODEN, masih kebanyakannya, berasaskan Bahasa Melayu KLASIK Nusantara!!!!

      Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      Lihat MAKNA "hendaklah" dlm. Bahasa Melayu Klasik Nusantara, di https://jagokata.com/arti-kata/hendaklah.html:

      Arti kata hendaklah menurut KBBI

      hendaklah [hen·dak·lah] Kata Adverbia

      Dari kata dasar: hendak.

      Arti: seharusnya; mudah-mudahan

      contoh: 'hendaklah kalian dapat menyesuaikan diri dengan lingkungan yang baru'

      Maka, MAKNA "hendaklah" mengikut TERJERMAHAN Bahasa Melayu Klasik (yg. antara CIRI2nya, banyak menggunakan menggunakan partikel ‘pun’ dan ‘lah’), sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN diGUBAL, mmg. telah diPALSUkan oleh DBP!!

      Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PARIA PN tommyHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PARIA/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

      BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita!! Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, rakyat BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ni!!! Ini jenayah TERORISMA!!

      Tok Terkedu.

      Padam
    2. Alli Jaeger19 Januari 2019 8:05 PG
      Alli Jaeger18 Januari 2019 11:31 PG
      Alli Jaeger17 Januari 2019 7:16 PG
      Alli Jaeger16 Januari 2019 1:28 PTG
      Alli Jaeger15 Januari 2019 7:19 PG
      Alli Jaeger14 Januari 2019 7:38 PG

      Assalamualaikum Tok Terkedu. Nak coba berkomunikasi dengan Tok cara berhemah. Dengan jangkaan Tok orang Islam, saya harap Tok akan balas salam sya, terima kasih.

      Tok kata "bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU dan ORANG ASLI kita mesti BERSATU". Saya tidak dapat bersatu melawan DAP. Sebab depa di dalam barisan yang menjatuhkan Najib dan Umno di Pru14. Najib punya pasal yang memerlukan tindakan begitu. Saya sokong PH.

      Tapi saya telah mencadangkan sesiapa yang tak hormatkan Perlembagaan negara - DAP ke, Umno ke, siapa saja - perlu di syorkan hijrah. Mesti hormatkan Perkara2 sensitif dlm Perlembagaan berkenaan kedudukan Raja2 Melayu, agama Islam, Bahasa Melayu, Kedudukan Istimewa Bangsa Melayu, dll.

      Ingin dengar pendapat Tok jika setuju atau tidak, terima kasih.

      Padam
  2. Tgklah PESTA PORNO TAHUN BARU 2019-ala ZIONIS/BARAT, amat CELAKA menggunakan LAMBANG KERAJAAN (mungkin lambang. JPM atau Insitusi PN) HARAM JADAH ni!!!

    Punyalah puaka2 PENDATANG BANGKAI ANJING Cina/PARIA rasis dan Islam-Melayu LIBERAL DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis, amat BANGSAT ni punya BERPESTA PORNO Tahun Baru, termasuk PENGGANAS2 PN PARIA/Men. UNDG2 Cina dan siti BETINA PELACUR SUNDAL PORNO amat SIAL tu!!! Termsk. wanita2 ISLAM/MELAYU berTUDUNG - MENARI mcm. SIAL!! Adakah ini menggunakan DANA KERAJAAN dan PEJABAT KERAJAAN di PUTRAJAYA?!!

    Jelas sekali, Insitusi PEGUAM NEGARA dan Kem. UNDG2 telah MENCEMARkan KUASA, HAK dan KEDUDUKAN ugama ISLAM sbg. AGAMA NEGARA dan DYMM YDPA kita sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN Per- 44. Keanggotaan Parlimen:

    Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat.

    Inikah jenis PEGUAM NEGARA yg. berTANGGUNGJAWAB 'menasihati' DYMM YDPA, termsk. berkaitan UNDG2 ISLAM, dan MENTERI UNDG2, yg. sewenangnya mahu MEMINDA atau MEMANSUHkan 117 AKTA, termsk. dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!! DYMM sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32, dan Per. 40:2A - amat berHAK utk. MEMECAT segera PENDATANG-PENDATANG PARIA/CINA KURANG AJAQ mcm. ni, apalagi depa boleh sewenangnya jadi PEGUAM NEGARA dan MENTERI UNDG2, yg. jelas mengHINA UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, iaitu ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN, DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan Institusi2 PEGUAM NEGARA dan JEMAAH MENTERI, dgn. menggunakan LAMBANG KERAJAAN dan mungkin PEJABAT KERAJAAN utk. PESTA PORNO 2019 ni!!!

    Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/01/19/tommy-thomas-and-siti-kasim-boogying-away-ushering-in-the-new-year-2019/

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
  3. Tu la silapnya pemimpin melayu yg kaki rasuah tak amanah kaki songlap duit rakyat. Memperdayakan kewangan dgn kreatif. Simpan beg beratus ribu emas duit beratus juta kat rumah. Takmau simpan ikut undg2 yg dibenarkan.

    Kalau tak takde la ultra kiasu ni ambik alih.

    Silap la kan umno. Salah pilih pemimpin yg korup. Kalau tak takde camni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. ni TAK pula lu TERLALAK ya si HOMO 952 BANGKAI ANJING DAPanjing KURAP HOMO Zionis oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia!

      Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam

  4. Eric Liew kw, siapa saja yang biadap dan kurang ajar terhadap Raja2 Melayu mesti di pelangkong kepala nya secara undang2.

    Kalau macam Khairuddin mengkritik TMJ cara berhemah, takpa. Hingga mohon maaf, TMJ, dan kagum Khairuddin di buat nya. Baca lah berita

    Khairuddin puji tindakan TMJ mohon maaf Berita Harian
    https://www.bharian.com.my/.../khairuddin-puji-tindakan-tmj-moh...

    BalasPadam
  5. Tok Kadu,

    Kalu kamu cakap dengan berhemah, nanti akan ada orang yang baca apa kamu tulis kesemua nya. Tidak scroll over apabila nampak kata2 maki hamun kamu.

    Kamu kan dah tua .. berhemah lah.

    BalasPadam
  6. Perlu diingati bahawa tidak semua di dalam PH bercakap dan/ atau bertindak seperti "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang".



    BalasPadam
  7. Si puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS BUAS DAPeliwat HOMO Zionis nak AJAQ kita suruh berHEMAH kononnya - sdgkan depa boleh MEMAKI HAMUN, MENCARUT, MENGGERTAK, MENGHINA dan memPROVOKASI Islam/umatnya, pemimpin2 dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, termsk. DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, SEPANJANG masa, bahkan sampai nak MEMBUNUH kita dan keluarga kita, termsk. YAB DS Najib,dan aku serta keluarga aku!!!!!!!

    Jadi, PI MAMPOS lu HOMO TUA 1033 BANGKAI BABI PENYAMAQ DAPbangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!! HAPUSkan habis2an, PARTI PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH buas PELAHAP BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -

    D uboq
    A njing
    P eliwat!!!!

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
  8. Kami ahli umno mtk maaf kpd seluruh rakyat kerana kesilapan memilih mengangkat kaw2 pemimpin yg tarak amanah teraju kerajaan.

    Kalaulah kami pilih tajudin salak jd pm start pru 12 skrg umno masih berkuasa. Tajudin dia pandai silat. Jgn main2.

    Toksah harapla ultra kiasu nk menang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Habis isteri rosmah nk letak mana?

      Padam
    2. Yg. ni TAK pula lu TERLALAK ya si HOMO 1231 BANGKAI ANJING DAPanjing KURAP HOMO Zionis oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia!

      Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    3. Suruh dia, atau Rosmah, silat dgn Tajudin.

      Timbang berat badan dulu sebelom bertarung. Kalau yang kurus menang, kena ambil kira berat badan si lawan.

      Taruk tepi keris tuh, Jangan tikam.

      Padam
    4. WOI BARUA 1243....

      Yg. ni TAK pula lu TERLALAK ya si HOMO 1243 BANGKAI ANJING DAPanjing KURAP HOMO Zionis oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia!

      Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    5. Tok terkedadu dudu,

      Cakap baik2, kita boleh dialog.

      Kalo tak, pigi jumpa doktor sakit otak.

      Padam
    6. Sapa raja petra? Sultan negeri mana tu? Babi punya raja ka

      Padam
    7. Makan pil lah, Tok kadu.

      Kamu sakit otak.

      Padam
  9. Leadership cannot be taken away? Nonsense. It certainly can.

    Like taken away from Najib. When he mismanaged the country. On top of that, he involved himself in the "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" - to use US DoJ's words.

    His "leadership" was taken away at Pru14.

    BalasPadam
  10. Menang je pru15 umno akan serap jho lo jd bumiputera. Lantik dia pm. Kami ahli umno akan berusaha sungguh2 mandi darah. Jho lo byk baik. Dia kamceng dgn krabat arab. Tau la nasib ultrakiasu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mimpi berpeluh darah le depa Umno nak menang Pru15. Najib jadi King of Troll by the roadside jual pungkoq kpd pengundi pun tak akan menang.

      Tarak pemimpin yang berwibawa atau karisma, mcm mana nak tarik pengundi. Bila sudah mencuri wang rakyat berbiliun, karma nya ia lah penjara dan lingkup lagi di Pru15.

      Padam
  11. Makan pil lah, Tok kadu.

    Kamu sakit otak.

    BalasPadam
  12. Ultra kiasu ni bangsa DAP kurang ajar.Melayu pulak bengong...Pecah belah sampai 5, 6 parti siapa suruh..? Dari 70% dah jadi 20% aje...Tu la bengong namanya.Penyelesaian nya bawah 1 parti Melayu & Islam sahaja...Itu dengki2, hasad2 kasi buang. Baru Melayu Islam jadi kuat d hormati, ditakuti & d segani.Ok...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hotak ko. Kalau nak bernaung smua hendaklah bawah parti kami shj iaitu umno!

      Kami digeruni dan dihormati seluruh kerajaan dunia tau tak. Amat terkenal.

      Tengok ds najib. Betapa mahsyur nya dia. Dia keturunn raja bugis tau tak. Dia pahlawan. Trumph pun takut dgn dia.

      Padam