Khamis, 17 Januari 2019

Apa Sebenarnya..!


Nampaknya dari semalam ada pengikut Wak dan yang sekutu dengannya terpekik terlolong seakan tersampuk polong apabila melihat gambar di atas tu..!

Bagi geng geng pengabih beras@lobang hidung seperti mana yang disebut oleh Najib seperti tidak dapat menerima pertemuan 4 orang bekas dan pemimpin UMNO itu.

Setengah dari mereka langsung tidak dapat menerima Hishammuddin ada didalam pertemuan tersebut.

Jelasnya mereka yang mengutuk dan membantah kerana takut 'tokey dedak' mereka tidak lagi berperanan utama dalam menggerakkan parti.

Bagi mereka jika Hishammuddin diberikan peranan maka 'dedak' untuk dinikmati akan buntu..! 

Mereka yang meraung raung dan berdarah hidung kembang kuncup inilah sebenarnya yang Najib maksudkan sebagai pengabih beras.

Mereka hidup dalam 'krisis'. Mereka hidup dengan mengambil kesempatan didalam kesempitan. Mereka tidak akan senang jika UMNO semakin tidak bergelora jauh lagi jika UMNO aman, damai dan terus kuat diterima ahli dan rakyat..!

UMNO hebat dan cemerlang akan menyebabkan mereka tidak dapat mencari makan..! Mereka ini bukan pejuang parti tapi lebih kepada parasit yang menghinggapi UMNO dek kerana adanya beberapa orang pemimpin yang berkepentingan diri dan puak mereka semata. 

Adanya beberapa kerat pemimpin UMNO yang sememangnya lemah dan gagal berfungsi namun mahu di lihat hebat dan berjaya dengan mewujudkan pemakan pemakan dedak yang tugasnya hanya menjadi penjilat dan pembela pemimpin mereka agar di lihat hebat di dalam media massa. Hakikatnya..hampeh..! ngabih kan beras..!

Tentunya ada perkara pokok dan penting dalam pertemua di atas. Biarlah mereka berunding dan menemukan jalan terbaik agar UMNO terus kuat dan di terima rakyat bagi mempastikan agenda pembangunan negara bangsa dapat dikekal, diterus dan dijayakan bagi merampas kembali kuasa yang terlepas ke tangan DAPig..!

Musuh UMNO yang sebenar benarnya ialah mereka yang seperti Lobakman, geng lobang idung dan yang sekutu dengannya yang hanya mahu melihat UMNO lemah dan berseteru sesama sendiri. 

Bagi mereka, bos dan puak mereka lebih utama dari parti..! Itulah musuh UMNO yang utama..! Sebab tu dari semalam ada yang tergaru garu tak gatal yer..! Kenapa?

Lu Fikir La Sendiri..!

18 ulasan:

  1. Bukankahh najibby sendiri yg ajar cash is king..mereka hanya ikot tauladan boss mereka..xde duit kerja xjalan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. So... ape isu?

      Padam
    2. 6:00,kau bodo tdk fhm apa yg admin sampaikan

      Padam
    3. Dia tak faham satu apa pun. Jenis yang suka kena Proooooot mcm ted selalu buat.

      Padam
    4. Tauladan yang paling di keji - mencuri dan merasuah.

      Curi duit 1MDB, rasuah ketua2 bahagian umno.

      Padam
  2. Apasai Najib nak komplen "penghabih beras"? Dia bukan simpan beras di rumah nya. Dia tak makan beras/nasi, makan apekenama yang mahal di impot dari Amerika Selatan.

    Orang kaya ajer makan itu. Najib billionaire. Ada RM2.6 biliun dalam akaun bank dia. Mula2 tak ngaku, dah ngaku, tak mau cakap dari mana. Wak Jahid cakap dia dah jumpa "Pak Arab yang derma" duit itu, tapi tak sasi butir2 lanjut, membohong, bersubahat dengan Najib.

    Penghabih nya Najib kena 40+6 tuduhan mahkamah berkaitan pengsonglapan wang rakyat di 1MDB. Wak Jahid kena 45 tuduhan.

    Yang lain di Umno pun tak makan beras. Depa makan dedak.

    BalasPadam
  3. Pertuduhan? Kahkah. .cai ph kena tipu. Apa level cai ph mengomen camni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko budak kicik ye? Jangan masuk sini. Pi main jauh2.

      Padam
  4. Megat Alang Sengketa17 Januari 2019 6:47 PTG

    2 tak boleh pakai.1 menanti apakah nasib di Prk...1lagi lembik....kesimpulannya...LU FIKIR LAH SENDIRI.

    BalasPadam
  5. Nyata dah takda pemimpin yang cerdik dan berkaliber dlm Umno.

    Dah tahu Najib dan Zahid ada 46 dan 45 tudugan mahkamah, si Mamat dan Mudin masih nak meeting dengan depa lagi.

    BalasPadam
  6. Ds najib kini di hati rakyat.. Buat tua renta tak tido mlm

    BalasPadam
    Balasan
    1. "rakyat" = pemakan dedak Najib saja. Tak berapa ketul banding dgn 30 juta penduduk negara ini

      Padam
  7. Kami umno ada tektik la. Skrg pakat2 kasi tokmat dpn. Dah menang pru 15. Hishamudin jd pm. Kalau najib dlm jel...pm aply kat agong kasi ampun. Lepas tu kami angkat najib jadi pm balik. Kami umno bijak

    BalasPadam

  8. "Setengah dari mereka langsung tidak dapat menerima Hishammuddin ada didalam pertemuan tersebut." -

    Terima lah kemungkinan bahawa Mudin menjadi ejen PH dan pemimpin PH tahu segala yang di perkatakan tak lama selepas perjumpaan itu.

    Bukan Umno aje yang punyai "Dirty Tricks Dept", hehe.

    Dan Hasanah Ketua Pengarah Malaysian External Intelligence Organization (MEIO) sudah tak pegang jawatan tu lagi. Si bodoh bangang piang Hasanah buat keroje External dan Internal - mencium bontt Najib Al Jibo dgn menulis surat kpd CIA minta depa bantu Najib jika "menang tipis" pun di Pru14.

    Lucu. Dan lucah dari segi menjatuhkan maruah negara.

    BalasPadam
  9. "Mereka hidup dengan mengambil kesempatan didalam kesempitan." -

    Kesempitan akibat tingkah laku Najib mencuri, merompak dan melanun" (kata2 Tun Dr Mahathir) RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB.

    "Mereka tidak akan senang jika UMNO semakin tidak bergelora jauh lagi jika UMNO aman, damai dan terus kuat diterima ahli dan rakyat..!" -

    Bergelora? Mimpi saja ler sehingga dan selepas Pru15. Pemimpin2 nya haprak, bikin aku malu. tak boleh harap lagi memainkan peranan dan mengejar tujuan mereka sejak penubuhan nya lebih 60 tahun dulu - mempertahankan dan memajukan hak dan kepentingan Melayu, jdan uga rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  10. Rumah sapa dlm gambar tu?

    Wall paper teruk, curtain teruk, bilik pun kecik. tak muat meja panjng.

    Memang Umno lah. Semua nya tak seuai.

    BalasPadam