Isnin, 4 November 2013

PRK Sg Limau ~ Punca PAS Kalah Dikenalpasti…!


Berita yang diterima secara tak rasmi mengatakan bahawa Barisan Nasional BN dijangka akan dapat merampas kerusi DUN Sg Pinang yang telah diduduki oleh PAS selama 5 penggal dengan majoriti yang kecil. 

Ada juga kata BN menang besar, namun ada yang mengatakan bahawa PAS akan berjaya mengekalkan kerusi Sg Limau dengan majoriti yang kecil. Namun semua ini masih lagi bertaraf cakap cakap!!! belum rasmi..!

Cuma ada teori yang menarik untuk di fikirkan. Jika BN berjaya bermakna PAS jelas ditolak kerana bersekongkol dengan Anwar dan DAP. Pengundi PAS berasa jauh hati dengan tindakan PAS Kedah dan PAS pusat yang memusuhi Allahyarham Tan Sri Azizan. Terbukti juga bahawa selama 5 penggal ini bukan faktor parti PAS tetapi pengundi di Sg Limau memilih Arwah Tan Sri Azizan. Calon bukan parti..!

Mahfoz gagal sebagai Pesuruhjaya PAs Negeri dan Pengarah Jentera Pilihanraya…!

Kalau PAS menang sekalipun bermakna PAS terpaksa menjilat ait ludah dan air liur mereka yang selama ini mengutuk dan memusuhi Tan Sri Azizan, PAS terpaksa mendokong dan bersandar disebalik nama, keluarga malah kaki yang digantung oleh pengikut biadap mereka untuk meraih sokongan dari nama baik Azizan. PAS tidak mempunyai kekuatan langsung didalam siri kempen mereka kali ini.

Maknanya? maknanya PAS sudah berkubur di tempat yang kononnya sudah menjadi kubu kepada nya selama ini. Itu pun jika PAS menang…! tapi kalau kalah jelas lah bahawa PAS yang menjadi hamba sahya kepada DAPig dan ANwar akan terus ditolak oleh para penyokong PAS yang 'sederhana' dan tidak ekstrim. Maknanya PAS akan terus berpecah diantara 2 kelompok yang ekstrim dan sederhana..!

Punca kekalahan PAS di Sg Limau ini juga nanti boleh ditambah hasil sikap biadap menumbuk dan menunjukkan kemaluan puak PAS yang tidak menghormati wanita.


Tumbuk wanita boleh baca di agendadaily.disini

Selepas semua pusat mengundi ditutup dan jumlah pengundi yang ramai turun menunaikan tanggungjawab mereka melebihi 85% didoakan semoga calon BN Dr Ahmad Suhaimi Lazim berjaya dinobatkan sebagai ADUN Sungai Limau yang baru InsyaAllah…

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan