Khamis, 17 April 2014

Apa Pulak Perasaan Pihak Jabatan Agama..!


Pertanyaan perasaan tu takde kena mengena dengan kematian Karpal Singh dalam kemalangan pagi  tadi..! Pertanyaan kepada soalan diatas tu adalah berkaitan dengan isu dibawah ni…


dan ini…

2 contoh diatas tu hanya lah secebis dari kesesatan yang ditabur biakkan oleh puak sesat lagi menyesatkan selama ini..!

Soalnya apakah tindakan yang boleh, sedang dan akan diambil oleh pihak berkuasa agama Islam keatas kesesatan yang dibawa oleh orang yang mengaku Islam?

Apakah tidak ada seorang pun pihak berkuasa di Jabatan Agama yang membaca kenyataan sesat diatas ni? mustahil..!

Kalau ada yang membaca atau terbaca apakah tidak ada perasaan untuk membetulkan kesalahan dan menegakkan kebenaran agama suci yang kita imani ini?

Apakah ayat suci Al Quran boleh digurau jenaka kan seperti mana diatas? Menyatakan simpati boleh tetapi nak menghadiahkan surah kepada kapir harbi hatta kapir zimmi pun adalah haram, berdosa dan dilarang..!

lebih lagi la musuh Islam macam Karpal..!

Juzuk : 10Surah : AT-TAUBAHNo. Surah 9Ayat : 113
Profil Surah : RqrMainM new
Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia
Tafsiran Ar-Rahman
Kaligrafi
Ayat
Surah
Tidaklah dibenarkan bagi Nabi dan orang-orang yang beriman, meminta ampun bagi orang-orang musyrik, sekalipun orang itu kaum kerabat sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa orang-orang musyrik itu adalah ahli neraka.
   

   Tidakkah ini membuktikan bahawa budaya politik yang dibawa oleh puak pembangkang kini begitu bahaya dan perlu dibasmi agar tidak menjadi ikutan dan contoh buruk kepada umat Islam yang lain..!



Bagaimana nanti jika semua ahli PKR dan pembangkang 'melagukan' perkara yang sama keatas mayat pihak kapir? tidak kah itu sesuatu yang bertentangan dengan ajaran agama?


Bagaimana kita boleh bersimpati kepada matinya seorang kapir harbi yang terang terang menentang agama kita?

Ada hati dan perasaan tak pihak di Jabatan agama mahu membenteras kesesatan nyata ni..!

Menteri agama kita dah bangun belum..!!!

Al maklum… penat menjalankan tugas dengan penat bermain golf sama banyak..!

Lu Fikir La Sendiri!!!
Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
It is not fitting, for the Prophet and those who believe, that they should pray for forgiveness for Pagans, even though they be of kin, after it is clear to them that they are companions of the Fire.
Dikalangan pemimpin kerajaan pun dilihat seakan berlumba lumba menyampaikan tahziah..! 



Sekutunya Anwar, Kit Siang dan ramai lagi pemimpin pembankang pun belum menyampaikan tahziah tapi pemimpin kita dah sebok sejak selepas subuh tadi..! tunggu petang sikit tak boleh ke?


Beriya iya sangat..!

8 ulasan:

  1. Bangsat btol dia ni!!!salah serang peneman karpal d neraka esk nie!!jauh sesat dh dia ni!!

    BalasPadam
  2. Manusia ni..kalau dah menjangkau lebih 50 tahun dan tidak mahu kembali kejalan Allah, inshaallah, kematiannya 'terlebih' busuk dari binatang ternakan dan kehidupannya sentiasa 'tidak tenang' hanya 'kehinaan' dari Allah SWT saja yang bakal menunggu nya.Sama-sama kita 'kita saksi'kan kemunafikan yang dilakukan ini yang bakal merengut dirinya.

    BalasPadam
  3. alah..biar je dia mampos sorang2..kita jgn ikut sesat mcm dia sdh..

    BalasPadam
  4. moga mamat ni diberikan hidayah...kesian

    BalasPadam
  5. Sandiwara aja... karpal sing sembunyi kat india, Tak percaya.... tanya tian chua. Pakar konspirasi.

    BalasPadam
  6. komen aku kali ini bukan kpd sham sesat tu, tetapi kpd pihak berkuasa yg mempunyai portfolio berkaitan. mereka terlalu takut untuk bertindak kepada ahli politik, terutama jika yg buat onar tu ahli politik pembangkang. kononnya takut tindakan itu akan dikaitkan dgn politik. sindrom hilang telur kepada penguatkuasa agama semakin jelas dan terserlah. amanah yg diletakkan dibahu mereka langsung dihumban kesisi dek kerana takutkan tohmahan dunia, sedangkan kewajiban mereka akan menentukan hala tuju mereka di akhirat. eloklah aku tidak meletakkan nama aku kali ini untuk elakkan tohmahan yg boleh menjadi fitnah. sekian.

    BalasPadam
  7. BILA I.S.A DAH XDER KENYATAAN2 MCM NI X BOLEH DI AMBIL TINDAKAN.MENYIMPANG BETUL PANDANGAN DAN FAHAMAN HISHAMUDDIN RAIS TU..JANGAN ADA YG TERPENGARUH SUDAH LAH

    BalasPadam