Selasa, 22 April 2014

Pertukaran MB & Rombakan Kabinet..!


Minggu ini kedengaran isu pertukaran jawatan Menteri Besar dibeberapa buah negeri dan diberitakan jugak akan ada penstrukturan baru kabinet..!

Diharap kali ini Najib benar benar telah meneliti dan mengenalpasti keperluan pertukaran jawatan MB dan rombakan kabinet yang bakal berlaku..! Tujuannya pasti untuk menguatkan parti dan memantapkan jentera kerajaan..! itu jawapan yang paling ampuh..! sementara tindakan itu jugak merupakan hak mutlak atau kuasa prerogatif seorang Perdana Menteri..!

Rakyat terutama ahli UMNO berharap penstrukturan baru ini bukan datang dari para punahsihat yang mempunyai agenda peribadi mereka untuk menumbangkan sipolan dan menaikkan sipolan..! kesannya hindraf paria pun kita lantik duduk dalam kabinet..!

Semua orang parti tahu bagaimana kerosakkan yang dibuat oleh para punahsihat ketika proses penamaan calon PRU13 yang lalu, hampir semua kenyataan yang Najib buat selama 2 tahun sebelum itu mengenai winable candidate hancur, rosak dan tidak dipraktikkan apabila rupanya calon 'wincable' candidate yang menjadi sandaran..! 

Cukup cukup la rosak yang telah berlaku..! keputusan PRU yang lalu membuktikan bahwa tangan tangan jahat yang berada disekeliling Najib telah 'berjaya' merosakkan reputasi Najib, UMNO dan BN secara keseluruhan. Najib seharusnya sedar dan cerdik dalam mendepani puak punahsihat ini..!

Nama nama yang bakal bertukar jugak sudah lantang kedengaran, rombakan kabinet jugak diberitakan melibatkan para Naib Presiden UMNO. malah kementerian yang dipegang oleh Muhyiddin jugak khabarnya bertukar. Ianya akan admint keluarkan dalam posting yang lain selepas ini.

Apa yang rakyat mahukan ialah tindakan yang bakal dibuat ianya akan menguntungkan rakyat dan negara..! bukannya menguntungkan dua tiga kerat punahsihat tapi merosak dan menghancurkan negara..! kalau begitu takde bezanya puak punahsihat ni dengan Anwar dan mereka yang sekutu dengannya..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. aikkk tak de org lain....

    BalasPadam
  2. kaki raba buntut masuk cabinet balik?

    BalasPadam
  3. Org yg layak Dan patut dapat akhirnya tercicir.....ada la yg kaki nyanyi sudah nyanyi.......LU FIKIR LA SENDIRI!!!!!!

    BalasPadam