Sabtu, 12 Disember 2020

HamPAS vs HamZah ~ Sekadar Menampal Spender Koyak..!

 

PAS ni dari dulu, kini dan selamanya hanya akan hidup dengan penipuan. Ini semua bahana kerana sejak dari dulu lagi modal bagi pemimpin hamPAS ni hidup dalam politik ialah menipu dan memutarbelitkan fakta. Selagi ada kuda belang hamPAS yang boleh ditunggang maka selagi itu lah parti lebai kuat sex ini akan terus bertahan.


Apabila mendengar pemimpin hamPAS bercakap, ianya sekadar mendengar ulangan penipuan dan pembohongan yang mereka zikirkan sebelum ini. Cuba tanya mereka mana pergi hukum hudud? mana pergi hukum haram dan kafir yang mereka jatuhkan kepada musuh politik? mana pergi segala tipu daya yang bertopengkan agama sejak dari zaman Ahmad Fuad menubuhkan hamPAS hingga lah sekarang?

PAS hanya akan berkawan dan mengaut untung semata. Bagi hamPAS matlamat menghalalkan cara. Itu sebab masa dia tolak menyembah mengadap Tuanku tak pulak dia fikirkan kesannya. Tapi hari ini apabila jawatan EXCO boleh hilang atas tindakan tersebut, maka PAS bertindak secara semula jadi seperti mana yang seharusnya mereka lakukan sebelum ini. Kalau minta maaf boleh untung, minta maaf, kalau halang kereta tuanku boleh untung, halang kereta, kalau apa jua yang boleh memberikan nikmat pasti akan mereka lakukan.


Kalau aruah aruah geng Memali tahu la feel pemimpin PAS, mahu di karate nya tengkok lebai lebai hamPAS sekarang ini.

Seperkara lagi yang menjadi isu semalam ialah kenyataan Hamzah Zainuddin yang menegaskan bahawa lompat parti bukan pengkhianat.


Hamzah tak payah la nak menegakkan benang basah. Rakyat melihat dan menilai situasi politik. Rakyat tahu dan memahami erti khianat. 

Hamzah juga merupakan guru terbaik yang telah menunjuk ajar kepada rakyat apa erti lompat, khianat, dengki dan membuli di dalam politik. 

Cuma dalam kenyataan terbaru Hamzah ini, Hamzah sedang menyelak helaian baru, helaian besar kepala, helaian bodoh sombong di samping helaian menutup kelemahan dengan memperlihatkan kuasa yang Hamzah miliki. Itu ajer. 

Rakyat pun bersedia dengan helaian seterusnya, helaian dimana rakyat berkuasa untuk memilih, Rakyat di berikan ruang di dalam PRU untuk membuang segala perosak politik negara dengan menggantikan ahli politik yang benar benar ikhlas, jujur dan mengutamakan rakyat dan negara.

Masa tu Hamzah di mana? Lu Fikir La Sendiri..!

11 ulasan:

  1. Kamu tuduh Pas dan Bersatu sebagai panampal, tapi kamu lupa Umno adalah Tong Sampah yang dipenuhi dengan penyangak2 dan penipu. Pemimpin Umno di Perak tidak punya akhlak, sanggup tidur sekatil dengan musuh Melayu, Dap kerana gilakan kuasa. Pemimpin2 umno kamu yang kaki penyibuk semuanya bergelumang dengan kes mahkamah yang cuba menyelamatkan tengkuk masing2 walaupun menikam kawan yang menolong semasa muka umno tersembam di taik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ni gila ke atau bodoh atau sedang meroyan...
      Entah apa lah yg di carut nyer dlm tulisan bodoh dia tu...

      Padam
    2. Selama ini yg tidor dgn musuh2 Melayu itu nak panggil apa? Aku panggil BARUA. hihihi. Umno tak hingin nk dakap DAPig pun. Acah bg mimpi basah.y

      Padam
    3. Cukup2 lah memfitnah tu.

      Biarlah Atoq Kau je yang buat kerja fitnah memfitnah.

      Cubalah jangan kongsi kebodohan kau dengan orang lain.

      Padam
  2. Paling kukuh perlu hanya satu Melayu saja dalam kerajaan.Jika terpaksa brgabunglah dua parti.Tapi bila sudah tiga itu sudah cacamerba dan hiruk pikuk.

    Tapi jika ada tiga parti bunuh lah salah satu.Kalau tak boleh cara elok putuskan tali hayat.Diantara tiga parti Melayu yang ada dalam kerajaan yang mana diantara nya yang perlu tali hayat untuk hidup.Kalau ada..... yang tu kita putuskan.Biar dia mati.Tak guna banyak sangat mangkok pinggan kerana ia akan menjadi kerajaan tidak stabil.

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno perlu dicuci berseh dgn clorox..ketua penyamun dan penyangak sanggup buat apa saje demi nk lepas dari semya tuduhan rasuah..watak saperti puad zakarshi,kolid nodin,nur jazlan pendengki jgk memusnahkan dan akan menghancurkan umno yg mmg dah rosak..

      Padam
    2. ...hasil cucian berterusan Umno itulah yg kini diJILAT CIUM PELUK oleh Hadi/Taki demi KUASA Ghanimah...

      Padam
  3. POLITIK PERAK

    Ada kawan tanya pandangan saya politik semasa negeri Perak. Saya cuba mengelak tetapi saya terus didesak. Baiklah, ini pandangan peribadi yang saya setujui:

    PRU-13 UMNO menang 28 kerusi PAS 6 kerusi. Ada perundingan untuk bolehkan bersama tubuh kerajaan 100 peratus Melayu dengan 34 kerusi. Tapi PAS berpendirian “lebih baik besama kafir yang adil, daripada bekerjasama dengan Islam yang zalim”. Mereka memilih untuk bersama DAP tubuh kerajaan tapi hanya bertahan 11 bulan.

    PRU-14 UMNO menang 27 kerusi, paling banyak tetapi tidak dapat menubuhkan kerajaan. PAS menang tiga kerusi sekali lagi berpeluang untuk menubuhkan kerajaan 100 peratus Melayu Islam bersama UMNO. Selepas perundingan 3 ADUN PAS tandatangani Akuan Bersumpah (SD) bersama menubuhkan kerajaan. Tapi, selepas hanya 2 jam PAS buat kejutan dengan menarik diri sehingga membolehkan Pakatan Harapan yang didominasi DAP menubuhkan kerajaan yang hanya bertahan 22 bulan.

    Pada Mac 2020, setelah kerajaan PH jatuh, UMNO dan PAS yang bergabung atas nama Muafakat Nasional telah bersetuju menamakan ADUN UMNO sebagai Menteri Besar. Bagaimanapun PAS menukar pendirian pada saat akhir sehingga ADUN parti minoriti dilantik sebagai MB. UMNO akur dengan keputusan Istana dalam pelantikan Menteri Besar berkenaan.

    Kali ini, UMNO sekali lagi dikhianati apabila usaha menukar Menteri Besar dilakukan, PAS menjadi yang pertama mengeluarkan kenyataan terbuka untuk tidak akan menyertai UMNO menubuhkan kerajaan baharu.

    Ternyata di Perak, PAS adalah pengkhianat sebenar terhadap penubuhan kerajaan Melayu Islam. Merekalah belati yang menikam rakan dari belakang. Sejarah menunjukkan mereka khianati semua rakan mereka. 1976 mereka khianati BN. 1990 mereka khianati Angkatan Perpaduan Ummah, 2001 mereka khianati Pakatan Rakyat.

    Kini roda berputar dan mereka khianati UMNO sekali lagi atas nama feqah politik mereka. Mana perjuangan Islam mereka? Mana penyatuan ummah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat & Fakta utk renungan ahli/penyokong Pas yg ditunggangi oleh Hadi/Taki. Pas ERA Hadi lah yg berMATLAMATkan "Kingmaker"@"LALANG"@"BATU API" diantara sesama Muslim, Umno vs Ppbm & KHIANATI PIAGAM MN. Sepatutnya DAMAI kan mereka jika Hadi berilmu Islam & bukan berilmu POLITIK Parti.
      Pas ERA Hadi lah yg melahirkan PAN yg selama ini MEREKAlah yg telah menARUSPERDANAkan Pas. Pas ERA Hadi lah yg RAYU MOHON Jawatan Menteri Tugas2 Khas Ghanimah
      Pas ERA Hadi lah yg BANGGA bergambar duduk berdiri berpelukan bersama PM Najib "Rohinga", PM Tun M "Kongress Maruah", PM8 "Kemasukan MN & PN'. Wabak WAHAN @ Cinta Dunia & Takut Mati. Hadi (PGG) Presiden Gila Glamor.
      Pas ERA Hadi lah terPECATnya Nasharuddin Mat Isa angkara ulah Hadi @ Presiden yg diSARAN PECAT juga oleh arwah TGNA dgn isu U.G., Al Fatihah https://www.youtube.com/watch?v=q_CtRsjMJcE
      Hadi/Taki (PAS) DERHAKA Sultan Perak @ Timb YDPA lantas Sultan Kelantan & Sultan Terengganu juga perlu waspada dgn politik kuasa Hadi/Taki menunggang ahli/penyokong PAS.

      Padam
  4. Dey dah lebih PN(22) vs PH(0) bila mau menang bangkang haahh..!!?

    25 usul undi x caye bole caye ke nih..!?

    Dewan Rakyat hari ini tidak meluluskan usul pembangkang untuk memotong peruntukkan RM8,627,200 program Penggerak Komuniti Tempatan (PeKT) dalam Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 bagi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

    Kanina punya pembangang asyik bangkang sana bangkang sini.. bila mau menang bangkang hahh...!!

    Bangang punya bangkang..!!


    #sukasakatatok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sakat atok boss, jgn tsk sakat....๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Padam