Isnin, 2 Mei 2011

HamPAS Dah Buat Jambatan Ke Syurga La..Apa La Tok Pa Nih!

































KOTA BHARU 2 Mei - Kerajaan Pas Kelantan diminta menjelaskan janji mereka untuk membina sebuah jambatan merentasi Sungai Kelantan menghubungkan Kampung Cina di sini dengan Palekbang di Tumpat, bagi mengurangkan masalah kesesakan lalu lintas yang semakin meruncing.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, difahamkan jambatan tersebut akan dibina sebuah syarikat yang mendapat hak untuk membangunkan kawasan tebing sungai tersebut, Lembah Sireh.

Beliau berkata, janji tersebut dibuat kira-kira 10 tahun lalu dan majlis peletakkan batu asas pembinaan jambatan itu telah diadakan, bagaimanapun sehingga sekarang tidak ada tanda-tanda ia akan dibina.

"Disebabkan kegagalan itu, Kerajaan Pusat yang prihatin dengan masalah dihadapi rakyat negeri ini telah memasukkan cadangan membina Jambatan Kedua Sultan Yahya Petra dalam Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) dan projek itu sedang berjalan," katanya melawat tapak pembinaan jambatan tersebut di sini, hari ini.

Pada 1996, Kerajaan Pas Kelantan telah mengadakan majlis peletakan batu asas pembinaan jambatan ketiga di Kampung Palekbang, Tumpat yang menghubungkannya dengan Kampung Cina.

Kira-kira tujuh tahun kemudian, sebuah syarikat mengumumkan untuk membina jambatan tersebut dengan kos RM150 juta, termasuk dalam pakej pembangunan tebing Sungai Kelantan bernilai sebanyak RM2 bilion. - Utusan

Apalah tok pah ni! nik najis kan janji buat jambatan ke syurga! jambatan ke kampung tu biar bersemak samun pun biar lah dia.. kan dalam PAS tipu tu satu ibadah!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. PAS DOK BUAT ROMAH BERHALA SAJA..TU YANG PENTING..

    BalasPadam
  2. assalamaualaikum tuan tanah..

    terlebih dahulu ambo nk ucapkan tahniah sebab bagi entri yang sebergini dan tanggapan negatif kepda kerajaan negeri ambo...

    sebelum menulis, di harapa dapatlah siasat dahulu apa2 maklumat suapay betul dan tidak mendatangkan fitnah...tuan2 tahukan juga kan fitnah tu dosanya lbh besar dari membunuh...

    jdi, fiki2kanlah....

    BalasPadam