Sabtu, 7 Januari 2012

901...Siapa Bodoh?

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali hari ini berkata bahawa pihak polis tidak mengenakan sebarang syarat ketika mereka bersetuju membenarkan perhimpunan diadakan Isnin ini.

Oleh itu, katanya, parti itu tidak terikat dengan sekatan yang dikenakan oleh pihak berkuasa selepas persetujuan tersebut dicapai.

"Saya ingin menegaskan bahawa KEADILAN menerimapakai persetujuan dengan Ketua Polis Kuala Lumpur, Dato' Mohamad Salleh yang dimuafakati dan diumumkan selepas mesyuarat bersama pada pagi Jumaat 6 Januari 2012.

"Persetujuan itu tidak menyentuh beberapa sekatan yang diumumkan kemudiannya oleh pihak PDRM," katanya dalam satu kenyataan.

Deal dengan setan dan iblis! inilah jadinya!!! 2 ekor ni tak sedar bahawa ruang yang diberikan kepada anjing anjing perusuh untuk berhimpun sebenarnya telah mengundang marah dan kecewa yang berterusan rakyat terbanyak yang memegang majoriti didalam negara ini!

Sesungguhnya majoriti rakyat dan muak dan mual dengan mainan tarik tali pihak KDN dan PDRM dalam melayani nafsu serakah puak perusuh selama ini! rakyat mahukan ketegasan dan keberanian pihak berwajib dalam memapstikan majoriti rakyat mengecapi hidup yang lebih aman, damai dan tenteram!

Apapun tindakan 'baik dan mesra' yang cuba dibuat bukan sahaja tidak diterima dan ditentang oleh binatang binatang perusuh malah menampakkan pasukan keselamatan dan pihak berkuasa lemah, takut dan bodoh dalam mendepani puak ini..!

Rakyat terbanyak!!! kecewa dan terus kecewa...!

Lu fikir La sendiri!!!

Syarat-syarat tersebut dikenakanoleh polis daerah Sentul, Kuala Lumpur - tempat lokasi Mahkamah Kuala Lumpur.

Syarat-syarat tersebut ialah:

1. Penggunaan risalah/ banner dengan tagline ‘Bebaskan Anwar 901’ atau ‘Bebaskan Anwar’ adalah tidak dibenarkan sama sekali semasa perhimpunan berlangsung.

2. Penggunaan pembesar suara selain daripada ‘loud hailer’ tidak dibenarkan. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3. Pengucapan awam tidak dibenarkan sama sekali.

4. Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding mahkamah.

5. Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di pakir awam sebelah kiri jalan utama ke mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut.

6. Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan pakir mahkamah.

7. Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu.

8. Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan.

9. Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut.

10. Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.

3 ulasan:

  1. Dah malas nak campur la....tenguk kepada pihak penguatkuasa kita...terlalu lemah, penakut kerana si binatang sekor tu....Ya Allah..tunjukkan la kebesaran mu keatas manusia lahanat ni....biar lah kita semua rakyat malaysia yang mencintai keamanan dapat melihatnya...amin!!

    BalasPadam
  2. NAK BUAT CAMNA KETUA YG JAGA KEAMANAN BAGHAL,ASYIK SENGIH SAJA 24JAM

    BalasPadam