Selasa, 24 Januari 2012

Paria PAS Ni Mabok Todi Ke?


"Umno jangan "perasan" Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 wang kocek Umno. Kain-kain rentang digantung merata kampung seolah-olah ini adalah pemberian Umno BN.

"Pada hal ini ialah wang rakyat diambil daripada berbagai sumber negara," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Wakil Paria PAS ni bengang tahap cipan sebenarnya.. jenis hati busuk macam mamat 'metalic' kor ming ni mana boleh tengok rakyat senang! mana boleh tengok orang lain dapat rezeki!

Budak ni sebenarnya meroyan! sebab hanya kerajaan UMNO dan BN yang boleh memberikan sumbangan begitu kepada rakyat! cuba tengok kerajaan negara lain! ada ke? Kerajaan negeri yang ko orang pegang pun tak mampu buat! buat la kat kelantan! buat la kat kedah! 22 tahun merintah pun air masih merah!!! piraahhh!!!

Yang jelas rakyat semakin sedar dan insaf! rakyat sudah keluar dari kepompong penipuan dan putar belit fakta puak pembangkang! rakyat tahu hanya UMNO dan Barisan Nasional sahaja lah kerajaan yang boleh dipertanggungjawabkan dulu, kini dan selamanya..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. memang le duit rakyat..kembali kepada rakyat..tu pun salah ker?

    BalasPadam
  2. pok ngah nik ajis24 Januari 2012 2:51 PG

    Kalau dah namanya wang rakyat dan dikembali kpd rakyat. .Kenapa rakyat dari Pakatan Rakyat nak dipertikai. .??? Kalau korang nak ambik pegi je isi borang. .yg dok melalak kat pentas tu buat apa. . BN bagi jugak. . dengar kata PR bagi RM100 sebulan kpd warga tua dan percuma air 20 meter padu . .Dah 4 tahun tarak apa pun. . .balik balik BN yg buat. . Penyokong haprak PR memang hampa kuat kencing. . .!!!!

    BalasPadam
  3. Pakatan memang "Haram Jadah".

    BalasPadam
  4. Kami di utara ni dah tak boleh terima orang yang pendek akal macam hang ni

    BalasPadam
  5. Apa jadi dgn bantuan RM100 SETAHUN yg Pulau Pinang nak bagi dekat warga emas tu?? Masih ada lagi ker???

    BalasPadam
  6. memang la duit rakyat.... bukan duit dari yahudi... BN yang urus.... bodohhhhhhhhh.....

    BalasPadam
  7. dah dari rakyat untuk rakyat kepada rakyat... itu namanya demokrasi, sekolah dulu tak habis belajar ker? kita kan negara demokrasi berparlimen, dahlah YB pakatan majoritinyer hampeh!

    maksudnya BN dah terima duit dari rakyat, dipulangkan kepada rakyat tetapi dikhususkan kepada yang betul-betul memerlukan sahaja, takkan nak bagi dengan JUSA tu RM 500 lagi? takat celah gigi pun tak lepas bagi kat depa! yang pakatan dah ambik duit rakyat depa buat apa? balik-balik janji palsu, retorik politik, omong kosong, kerja bodoh, buat bodoh dan tak buat kerja langsung! perjuangan untuk rakyat? JANGAN HARAP LER.... PERJUANGAN MEREKA HANYA UNTUK ANWAR DAN PARTI SAHAJA!

    BalasPadam
  8. Baguslah kerajaan bagi28 Januari 2012 8:30 PTG

    Duit rakyat ka duit kerajaan ka kalau dah layak dapat terima sajalah.

    Lebih baik kerajaan BN bagi kat rakyat daripada buat dosa dok kutip duit orang kampung semasa ceramah.

    Kununnya nak bantu orang susah. 60 tahun dah dok buat kerja tu. Bak kata Paq, budak OKU, agak2 lah kalau nak bohong pun.

    BalasPadam