Isnin, 9 Januari 2012

901..Anwar Bebas..






















Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebas dan melepaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


Keputusan itu dibacakan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, di Mahkamah Tinggi Jenayah 3 di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini sebentar tadi.

Bersorak perusuh perusuh kegembiraan! Mahkamah Adil tak?

Lu Fikir La Sendiri!!!

41 ulasan:

  1. Assalam Bro

    Mahkamah adil bagi Anwar tapi tidak adil bagi rakyat....

    BalasPadam
  2. marah keeee hihiiihiihi

    BalasPadam
  3. Adil....sb terpaksa, takut ramai penyokong DSAI di luar mahkamah. PM takut gelombang kebangkitan raakyat spt di Mesir dan negara2 timur tengah.

    Pemerhati2 seluruh dunia akan mengecam PM sb ini kes FITNAH berprofail tinggi melibatkan ramai ahli politik atasan BN!

    BalasPadam
  4. Bro ajai62.. Proses penghakiman itu sendiri diLIHAT tidak adil sewaktu perbicaraan berlangsung antaranya penafian hak tertuduh untuk dapatkan saksi dipihak mereka seperti pemilik kondominium dan beberapa saksi bersama anwar dalam pertemuan di lokasi berkenaan dan bagaimana rakyat boleh bersetuju dengan perbicaraan ini. Bagaimana keputusan itu boleh dilakukan tanpa memihak jika proses penentuan penghukuman itu dilihat tidak adil?! Ramai rakyat juga tidak memihak kepada anwar tetapi apabila proses perbicaraan dilihat berat sebelah maka rakyat akan mula ragu dengan sistem. anwar tentu akan bersalah jika proses perbicaraan berjalan dengan tidak ada keraguan dan juga tidak bias!!

    BalasPadam
  5. yang mana tau, tau la....yg mne dok dengar berita dri TV tu sume masih blom kenal dunia....hahahaha....dah tentu tu TV saluran BN...adil ke?

    BalasPadam
  6. biarla dia bebas di dunia je..akhirat nanti tanggung la dosa2 yg dia lakukan..

    BalasPadam
  7. Tolong jangan babitkan ketakutan Hakim terhadap peserta perhimpunan tersebut! Keputusan Hakim bukan main-main dan bukan sebab takut dengan org!! Orang yang tak faham Undang-Undang je ckp mcm tu...

    BalasPadam
  8. klu da kepentingan dri lantak lh tpi jgn rkyat jd mangsa rakyt mn yg suka negara sendiri huru hara, rakyat nk hidup aman makmur,

    BalasPadam
  9. NAJIB ATAU ANUAR AKU SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA SOKONG DIAORANG NIE JADI PM, ASALKAN MELAYU ISLAM :) JANGAN SAMPAI MALAYSIA NIE DITAKBIR OLEH ORANG CINA DAN INDIA, NANTI MENYESAL XSUDAH RAKYAT..........................

    BalasPadam
  10. jangan la menjatuhkan kaum sendiri..

    BalasPadam
  11. "Bersorak perusuh perusuh kegembiraan!"
    Perusuh bukan rakyat?!?!

    Kita bangkit hari ini sebab nak hak-hak anak cucu kita terjamin...

    BalasPadam
  12. ini adalah hukum agama mesti d laksanakn d mahkamah syariah rasul tlah bersabda setiap zina perlu 4 org saksi yg sihat (tdak rabun) dlm alquran pun ada di nyatakan oleh allah....apakah kita harus menidak kan alquran dan hadis????

    BalasPadam
  13. kes ini bukan ptut d bicarakn dlm kes mahkamah sivil....kerna negara kita negara islam yg selalu d laung2kan oleh PM kita....

    BalasPadam
  14. Dalam quran ada sebut jika sesaorang itu membuat fitnah(saiful bahari) seperti tersebut beliu boleh di hukum sebst sebanyak 80 sebatan....

    BalasPadam
  15. BN wawarkan pembohongang bersama saiful Bukhari sampai raayat pening yg mane satu betul dan yg mne satu salah kini terjawab sudah

    BalasPadam
  16. Dijatuhkan hukum tidak bersalah di mahkamah dunia belum tentu tidak bersalah di mahkamah ALLAH.....hanya ALLAH yang mengetahui. Mungin betul, mungkin tidak DSAI dengan kes liwat...habis tu kes China Doll....ada orang pakai topeng muka dia ke? Lu pikir la sendiri...

    Sudah tentu kita tak nak MALAYsia dipegang bangsa lain tapi kalau dok sokong PR yang nampaknya dimonopoli DAP.....boleh guarantee ke bangsa Melayu tetap dijaga...bukan ke DAP nak kurangkan penjawat awam yang rata2 adalah Melayu. Kenapa? Kalau dah kurang Melayu kat Putrajaya, barulah senang DAP nak bawak kaum kerabat dia masuk Putrajaya and claim diorang yang sepatutnya jadi PM....pikir biar jauh beb!!!

    BalasPadam
  17. Melayu kalau kutok lupa dah dosa pahala, kutok bangsa seagama pulak tu....

    BalasPadam
  18. bukan mudah jadi hakim lainlah kalau negerini bapa dia punya

    BalasPadam
  19. Rakyat Malaysia

    jangan kita gaduh..tindas menindas sesama melayu..negara islam maka undang-undangpun islam la.

    BalasPadam
  20. alhamdulilah. anwar akhirnya bebas.

    BalasPadam
  21. sebab krajaan wat cam tu takut jadi pertumpahan darah yg lebih besar lagi
    klau anuar betul2 besalah biar lah allah yg hukum dia
    lama2 yg hak akan mengatasui yg batil
    yg buruk akan terlihat juga akhirnya
    dari pada ramai rakyat yg mati lebih baik bebaskan anuar

    BalasPadam
  22. dari pada rakyat berpecah belah.....yg menang jadi arang yg kalah jadi abu nk wat per huhuhu

    BalasPadam
  23. Ape pn yg kita juangkan,Islam juga yang akan menang akhirnya.ianya da termaktub dalam Al Quran..jadi ingat la dan berpesan pesan la ke arah agama Allah.

    BalasPadam
  24. dah jangan nk gado

    BalasPadam
  25. yeah gaji naek lg....

    BalasPadam
  26. undi aku nanti gaji ko lak naek

    BalasPadam
  27. ayoh...kita berikan tempukan pada PRU13.....

    BalasPadam
  28. pembangkang kata mahkamah dikuasai BN.. tapi realitinya sekarang.. mahkamah masih adil di negara ini.. kerana kurang bukti dan saksi datuk seri dibebaskan.. datuk seri anwar ibrahim ada beberapa kes lagi belum dibicarakan.. kalau lepas ini mahkamah menjatuhkan hukuman sebaliknya pada datuk seri.. jangan kata mahkamah tidak adil..

    BalasPadam
  29. saya menghormati DSAI kerana beliau berprinsip,cuma dalam memperjuangkan prinsipnya,mungkin kaedah yg digunakan salah..berkenaan kesnya,biarlah allah yg menentukan,kita perlu akur,
    SELAMAT DATO SERI ANWAR IBRAHIM[DSAI]

    BalasPadam
  30. pembangkang kata kes liwat ini dirancang oleh kerajaan BN.. kalau ia dirancang oleh BN dah tentu Datuk Seri Anwar Ibrahim TIDAK dibebaskan.. hanya ALLAH sahaja yang tahu..

    BalasPadam
  31. Alhamdulillah akhirnya Anwar bebas, tapi ingatlah bahawa sistem kehakiman negara dikawal BN maka dengan itu mungkin keputusan pembebasan Anwar hanyalah sementara dan cuma permainan BN.
    Renung-renungkan dan selamat beramal !

    BalasPadam
  32. shahjb,

    pembebasan anwar secara tidak langsung membuktikan anwar tak bersalah, macam yang tun mahathir kenakan anwar dulu, akhirnya tun mengaku sebenarnya segala tuduhan sodomi dahulu tidak benar, ramai yang tengok video tu kat youtube kan kan kan,tentang wanita china tu bukannya susah nak cari wajah yang hampir serupa, solek sikit nampak sama

    BalasPadam
  33. kita terima jer hukuman tersebut...harap mereka telus

    BalasPadam
  34. Saya tak kisah kalau DS Anwar dibebaskan. Walaubagaimana manusia merancang, rancangan Allah adalah lebih baik. Namun PM Najib juga telah menunjukkan kemampuan yang cemerlang sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat. Orang yang berkeluarga dan bekerja tentu lebih memahami. Masalah untuk DSAI ialah rakyat Malaysia semakin teratur dan berwawasan untuk maju selepas PM Najib mengambil alih tampuk pemerintahan. Pendekkan cerita, komen dari orang-orang muda tidak cukup untuk kemenangan PKR. Saya menjangkakan kemenangan besar besar BN seperti yang dicapai oleh PM Dr. Mahathir. Allahu Akhbar.

    BalasPadam
  35. yes lepas BN menang PRU 13 ni confirm2 topup nfon ade cukai 6% + harga minyak naik lagi..yeay leh bg subsidi kt kerajaan byk2 .leh la kakak kita beli cincin lg mahal....hohoho

    BalasPadam
  36. tanpa nama tanpa nama...jujurlah

    BalasPadam
  37. apa kata kita anggap hakim buat macam tu semata nak selamatkan bangsa melayu islam, setuju tak?

    BalasPadam
  38. hidup GAYa anuar

    BalasPadam
  39. saya dah x heran.. tanda2 kiamat dah banyak....last2 sekali kiamat besar akan dtg.. yaitu hilangnya alquran dari dada manusia.igt semua manusia, x kira ustat kew alim ulamak....yg ber topeng kew x ber topeng ke.....dunia ini akan ber gulung kiamat tu janji allah...

    BalasPadam