Jumaat, 21 September 2012

Bajet Pembangkang...Tipu Menipu Membawa Bencana..!


Kalau bab menipu, bab kelentong, temberang, janji bulan bintang kita tak payah berebut dengan pakatan haprak@rabak! Kerajaan bentang bajet dia pun sebok nak bentang bajet! Kerajaan tunai janji tapi pembangkang cuma nampak gigi dengan gusi..! 

Kerajaan Barisan nasional yang diketuai oleh YAB PM selama 4 tahun ni dah melaksanakan pelbagai pembaharuan bagi menjaga keharmonian hidup rakyat! itu sebab jenama kita pun 'janji ditepati'! cuba tanya Khalid gagap di Selangor..janji air percuma pun hanya tinggal air kencing! manifesto pun dia kata bukan janji! 

Negara dunia ke3 yang baru kenal demokrasi pun sedaya mungkin memenuhi janji manifesto mereka dalam setiap pilihanraya...kerana rakyat mereka yang baru merasai nadi demokrasi akan menilai tahap sebuah pemerintahan dari janji dalam manifesto yang mereka 'jual' kepada rakyat..itu negara lain! jadi kalau manifesto pilihanraya pembangkang bukan janji..abis apa? 

Jelaslah pembangkang boleh menabur dan mengatakan apa jua kerana mereka tidak akan segan silu untuk tidak mengotakannya! bagi pembangkang janji dan harapan yang diberikan kepada rakyat hanya gula gula dan harapan palsu bagi memenangi pilihanraya semata..bagi mendapatkan kuasa! manifesto atau janji pilihanraya hanya satu lagi alat untuk memancing undi.

Malang bagi negara kita yang mempunyai tahap pembangkang yang begini rendah kualiti dan hina, bukan sahaja bodoh..tapi cuba pulak membodohkan! dah lah hina..menghina pulak! miskin serba serbi! jenis macam ni banyak berkandang didalam zoo..! 


Contoh sekor dibawah ni..

Bajet cadangan Pakatan Rakyat PR minggu hadapan akan mengetengahkan perumahan mampu milik subjek sensitif bagi penduduk kota dan kesatuan sekerja telah meminta Barisan Nasional BN untuk bertindak terhadap harga rumah yang semakin meningkat lebih cepat daripada peningkatan tahap pendapatan PKR sebelum ini berjanji untuk memotong harga kenderaan menawarkan pendidikan tinggi percuma dan bergerak pada harga perumahan dilihat sebagai pemanis untuk memenangi lebih banyak sokongan bagi menguasai Putrajaya dalam pilihan raya umum seterusnya yang perlu diadakan menjelang pertengahan 2013.


LU FIKIR LA SENDIRI!!!

1 ulasan:

  1. Tambah sikit lagui..:-

    1. Bina istana untuk kaum kerabat nuar brahi dan kroninya..
    2. Menyapu bersih hasil bumi yang terdapat diMalaysia.
    3. membuat pinjaman dengan Bank dunia supaya Malaysia boleh dijual.
    4. Membeli bot mewah untuk kegunaan nuar brahi berpeleseran.

    BalasPadam