Khamis, 10 Januari 2019

Naik..!


Dah jadi kerajaan..! Apa peduli lagi..! 
Ikut kata kapitalis lagi senang..!

Kadar tarif air mungkin akan dinaikkan secara berperingkat tahun ini selaras dengan usaha kerajaan untuk menstruktur semula industri perkhidmatan bekalan air di negara ini.
Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Dr A Xavier Jayakumar berkata kenaikan tarif sumber asli tersebut perlu dilaksanakan bagi menjaga kepentingan pengguna untuk mendapatkan air berkualiti serta menjamin industri tersebut dari sudut perkhidmatan.
“Bagaimanapun, saya boleh katakan kenaikan ini tidak akan membebankan rakyat dan kami akan berunding dengan semua (kerajaan) negeri,” katanya semasa menjadi tetamu jemputan bagi program Ruang Bicara terbitan Bernama News Channel, malam tadi.

keh..keh..keh..
Kenaikan tidak akan membebankan rakyat..!
keh..keh..keh..!
Naik apa yang tak membebankan???
Naik untuk menyontot? itu pun beban bila dah beranak..!
Tak beban..!
keh..keh..keh..!
Lu Fikir La Sendiri

39 ulasan:


  1. Ikut dasar kapitalkis?

    Najib nak ikut dasar kominis. Berbaik dengan China Kominis, kasi bermacam projek besar2an kpd syarikat kepunyaan gomen kominis, dengan harga yang amat tinggi.

    ECRL sekarang di kaji semula Kerajaan PH, mungkin diteruskan dengan kurang saiz dan harga berpatutan.

    Gitu lah cara di buat gomen yang tak boros spt gomen Najib yg dah terguling.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DIAMLAH KO!

      Padam
    2. pelanggan yang dikasihi
      Adakah Anda Mencari Pinjaman?
      Selamat datang ke Perkhidmatan Pinjaman Amerika.
      kami terletak di negeri Amerika yang bersatu kami menawarkan pinjaman kepada mereka Dalam kredit buruk, pelajar mencari bantuan kewangan dan tujuan pinjaman seperti
      1: Pinjaman Rumah.
      2: Pinjaman Kereta.
      3: Pinjaman Modal.
      4: Perniagaan dan
      5: Pinjaman Peribadi.
      Dengan tempoh tempoh pembayaran selama 1-30 tahun ke mana-mana bahagian dunia, di mana setiap orang diluluskan, kredit buruk OK atau kredit ok yang baik.

      Kami memberi pinjaman dari julat $ 1,000 hingga $ 10,000,000.00 USD. Pinjaman kami juga diinsuranskan untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami Adakah anda kehilangan tidur pada waktu malam yang membimbangkan bagaimana untuk mendapatkan Pemberi Pinjaman Pinjaman Legit? Adakah anda menggigit kuku anda dengan cepat? Daripada menewaskan diri anda, hubungi kami sekarang, pakar pinjaman yang dapat membantu anda menghentikan Sejarah Kredit Buruk anda, untuk mencari penyelesaian menang-menang yang Misi Kami.

      * Adakah anda dipaksa secara kewangan?
      * Adakah anda mencari dana untuk melunaskan kredit dan hutang?
      * Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
      * Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan?
      * Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?

      Jika anda mempunyai sebarang masalah di atas, kami boleh membantu anda tetapi saya ingin anda memahami bahawa kami memberi pinjaman pada kadar faedah 7%.

      * Meminjam apa-apa sehingga $ 10,000,000.00 USD.
      * Pilih antara 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik.
      * Pilih antara Pelan Bayaran Bulanan dan Tahunan.
      * Terma Pinjaman Fleksibel.
      anda boleh menghubungi kami sekarang! E-mel: Americanloan4all@Aol.com

      Michael Dennis Pinjaman
      americanloan4all@aol.com

      Padam
  2. Kopipes (kot dibenarkan sebagai komen ke 2, haha) -

    Asyik hentam Najib?

    Habis, siapa lagi? Dia yang paling kudut, paling cengurik, dah terguling, dikenakan 40 + 6 tuduhan mahkamah, pun nak bising lagi di FB.

    Maka di lempar ler apa saja ke muka nya sehingga dia masuk penjara. Mesti masuk punya, sebab takkan ler dia lepas dari kesemua 46 tuduhan itu.

    Bekas Hakim Mahkamah Rayuan pun dah kata Hakim2 di zaman Najib "lemah", tak kenakan hukuman yang setimpal bila menghakimkan kes2 rasuah.

    Pulak nya kesemua tuduhan2 ke atas Najib itu di buat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) - pada umum nya, kes2 rasuah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi kes banglo murah Guan Eng pun sprm jugak, kan? Boleh lepas camtu je kan?

      Owhh aku lupa. guan eng tu mentiri malekat pee ech. Pastinya SUCI lagi MURNI.

      Berpuluh2 kes sprm ko cakap tapi tiada satu kertas siasatan serta bukti lengkap disiapkan takat ini. Cuma bertindan2 pendakwaan sbg PERSEPSI negatif buat modal fitnah kunun Najib rasuah saaaaampai PRU 15. Tomas tomato awai2 sudah tarik diri. Apesai? - sebab bukti ada semua tak kukuh. taktik kotor buang masa saja. Najib senyum masuk mahkamah pon, jadi isu buat atok.

      Pee ech parti kencin rakyat, satu kali boleh tipu, dua kali pon boleh tipu. Tapi banyak kali sudah tipu pasti sumua orang tauuuu.

      Padam

    2. Selagi korang tak menang Pru15,16,17 ke aper, mcm mana Najib boleh lepas? Apandi pun dah pigi kot.

      Padam
    3. Lu tunggu je la next pru. Kalau ada rezeki menang esok korang tangkaplah lge dan dakwalah dia sepuas hati. Ok?
      Sekarang tumpu camana nak menang, bende dah lepas is past tense. Tak bole buat apa dah. Kuasa tarak nyalak pun org tak heran.
      Semoga berjaya jadi kerajaan baru. Until then...kah kah kah kah.

      Padam
    4. Ko kata, "Berpuluh2 kes sprm ko cakap tapi tiada satu kertas siasatan serta bukti lengkap disiapkan takat ini ... Tomas tomato awai2 sudah tarik diri."

      Aku carutkan kau nanti kau marah. Jadi, aku maku kau ajer ler, cara Najib - KEPALA BAPAK KAU.

      Mata kau buta ke tak nampak Najib kena 40 + 6 tuduhan, Jahid 45 tuduhan, Mak Badak 17 tuduhan, loyar Keling Islam membela Najib kena 7 tuduhan. KEPALA HOTAK KAU menuduh "tiada satu kertas siasatan serta bukti lengkap disiapkan". Maklumat ini keluar dari bontt Najib ke?

      Tomas lantik bekas Hakim mengambil tugas Pendakwa di kes2 itu bermakna dia "tarik diri"? Kau sekolah mana dulu? Tak fahamkan proses undang2 dan kehakiman ye? Tak tau yang Najib bikin begitu banyak kes rasuah berkaitan 1MDB hingga perlu gunakan bekas Hakim sebagai Pendakwa. BODOH BANGANG PIANG LAH KAMU.

      Padam
    5. OIII BARUA DIAMLAH KO!

      Padam
    6. Makan ler pil sakit jiwa ko tuh

      Padam
    7. 40 tuduhan tapi bilanak dibicarakan?...jho lo bila nak tangkap?...madey main wayang ker?..

      Padam
    8. Kau nak Najib cepat masuk penjara ke?

      Bagi lah dia chance nak bermanja manja, bercumbu cumbu dgn Rosy sikit lagi.

      Bila mula bicara aje nanti, makna nya tak lama lagi masuk penjara ler.

      Padam
    9. Kes Najib yang menimbun tu boleh disummarize jadi satu je. Itu pun takde bukti... Harap kan bukti WSJ yang dibuat2... malam skit, sebab itu kertas2 pertuduhan sampai la ni tak siap2 lagi? Jo lo tidak dicari sebab namanya tiada dalam senarai interpol... Nampak sangat menipu!... He..he..

      Padam
    10. 1140 ko katak di bawah tempurung duduk kat mana?

      Tak baca ke bahawa Pendakwa Raya ada 138 saksi untuk kes pecah amanah Najib-Irwan ajer?

      Saksi ada lah bukti yang kuat. Tarak siapa kasi tau kau pasal itu?

      Ooops, aku lupa, kau dok di bawah tempurung.

      Padam
    11. Masih cari bukti kukuh keer?...

      Padam
  3. Rezeki susah masuk k[d pencuri, kleptokrat yg dah kena potong berkerat kerat.

    Kau suruh Najib shut up, kot kurang pengundi meluat kat Umno, lebih peluang menang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen di atas di alamat kpd piiirah yang muka dah merah .. merah padam

      Padam
    2. OIII BARUA TAK RETI BAHASA KE!

      Padam
    3. Ko bunyi mcm tok kedadududu ajer.

      Makan pil psychiatry tuh, tok.

      Bahru boleh berhemah dan semenggah bila bercakap di sini.

      Padam
  4. Setuju Put Merdeka kata "JUST DUIT".

    RM2.6 bilion di sebat Najib, Ketua2 Bahagian Umno semua dapat - di rasuhkan nya. Itu pun, Jambu dia Mat Maselan di katakan dapat RM2 juta tapi Shahril Samad, Ketua Bahagian JB kasi tau media dia dapat ha nya RM1 juta.

    Ketua2 Cawangan tak semua dapat. Ramai yang dah cabut keluar dari Umno sebab Kleptokrat tak beri dengan adil.

    Sekarang bergaduh antara pemimpin Umno. Akaun2 bank yang di syakki terima wang Najib curi itu di beku SPRM

    JUST DUIT punya pasal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. OIII BARUA DIAMLAH KO!

      Padam
    2. Bila nak dibicarakan?...lepas pru15 ker?..

      Padam
    3. Di kata bodoh, kau marah.

      Habis, mcm mana tak bodoh nya kau - nak sangat Najib masuk penjara. Masakan Najin tak risau sangat.

      Biar ler dia, Rosy, Wak Jahid, loyar Keling Islam dia (yang jugak ada 7 tuduhan mahkamah) frust, anxious, meradang, jadi sikit giler sebab asyik nak tahukan ade peluang ker tak masuk penjara.

      Padam
    4. bos, SENDIRI SOAL, SENDIRI JAWAP KH? Macamana pun ko cakap najib, org takkan percaya cerita donggeng ko lagi.. yg salah semua najib. kera -jaan sekarang songlap harta negara, jual itu ini, brg semua naik harga, bantuan rakyat di henti, kes polis & sprm semua beruk ph lepas mcm tu je, tapi BERUK MCM KO TAK PULAK BISING.. MUNGKIN KO BERCUKUR DAPAT KENA KENCING TAK, HANCING SMPAI LENCUN. INI LH CIRI2 ORG MUNAFIK, KALAU YG DISOKONG BUAT APA YH KERAJAAN DULU BUAT, TAK APA LAH... TAPI BILA KERAJAAN DULU BUAT, SEMUA NYA SALAH kan.. baik ko diam kan diri ko yg bangang tu, pakai pampers dan jilat lh kencing sendiri lagi bagus.. DUIT TABUNG HARAPAN juta2 tu mana? duit rakyat tu..

      Padam

    5. Ini yang orang kata di maki marah, tak maki muka kita malu sampai merah. Malu kebodohan nya amat sangat.

      Ko kata "ko cakap (apa pun pasal) najib, org takkan percaya" - Woi, bodoh bangang, seluruh dunia dah percaya ler.

      Di US, WSJ dah beritakan lama dulu. DoJ USA sita harta anak Rosmah dan Jho Taek, heboh se dunia lagi. Mahkamah setuju, makna nya Hakim pun dah setuju Najib (di gelar MO1) terlibat dengan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" berjumlah US$4.5 billion = RM18 billion.

      CELAKA NAJIB. Bawak malang kpd kita.

      Padam
  5. Kerajaaan pH menindas rakyat walau baru memerintah.rakyat makin terbeban kos hidup tinggi.. Kerajaaan zalim

    BalasPadam
  6. Getah, kelapa, sawit semua dah tak laku, sama2 pilih parti Mata satu dajjal Al masih, sama2 hadapi zaman2 mengigit!!!! Adus...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan tak laku...sudah turun harga kerana janji manipesto PH turunkam kis dara hidup...

      Padam
  7. PINJAMAN PELUANG:

    Apakah kamu butuh pinjaman? Apakah Anda tertarik untuk mendapatkan jenis pinjaman? Atau apakah Anda khawatir secara finansial ?. Apakah Anda memiliki hutang untuk melunasi? Kami memberikan pinjaman ke bagian manapun di dunia, Suku Bunga Pinjaman kami adalah 3% per tahun dengan durasi yang dapat dinegosiasikan terlepas dari status Lokasi atau status kredit. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini Hubungi kami melalui email Perusahaan Alamat di: clarabannyloaninvestmentplc@gmail.com :

    CATATAN: Kami memberikan minimal (5.000 $ / €) sampai maksimum (500,000.000 $ / €) E.T.C. Permintaan pinjaman harus dinyatakan dalam DOLLAR AS ATAU EURO, dan CURRENCY yang digunakan lainnya.

    Pencari pinjaman yang berminat adalah mengisi formulir Permohonan Pinjaman di bawah untuk Persetujuan .

    (BORROWERS INFORMASI)

    Nama lengkap:......................
    USIA.............................
    STATUS PERNIKAHAN..................
    Kontak Alamat:...........................
    Negara....................................
    Negara...................................
    Telepon:.....................................
    E-mail:.....................................
    Pendudukan:................................
    Pendapatan bulanan:............................
    Agama:..................................
    Keluarga terdekat:...............................

    (PINJAMAN INFORMASI)


    Jumlah yang Dibutuhkan sebagai Pinjaman: .....................
    Durasi Pinjaman: .............................
    Tujuan Pinjaman: ................................
    Jaminan:................................
    Sudahkah anda mengajukan pinjaman? .......................
    Cara pembayaran: bulanan atau tahunan? ....................
    Apakah Anda berbicara atau mendengar bahasa Inggris? .............................

    Terima kasih karena kami menunggu tanggapan cepat Anda, kami siap melayani Anda.

    Salam Hormat,
    Clara Banny Pinjaman Perusahaan.

    BalasPadam
  8. Prk cameron hiland...calon umno orang asli berpeluang tewaskan calon madey...

    BalasPadam
  9. Polis perlu hingga 3 bulan untuk analisa kencing anak mat sabu...kencing madey rakyat payah nak analisa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat sabu berani ker tunjuk muka kpd orang pas?...

      Padam
  10. Thursday, January 10, 2019
    Peruntukan RM12 juta untuk sek persendirian cina.. Malaysia Baru atau Malaysia Keliru?

    Adilkah sistem yang degil enggan patuh pendidikan kebangsaan mendapat peruntukan kerajaan?

    The Star Online 6 Januari lepas laporkan peruntukan RM12 juta untuk Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) akan dikeluarkan minggu ini.

    Dijangka esok ada majlis penyerahan peruntukan daripada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

    Serah di mana? Jeng, jeng, jeng!

    Serah di New Era University College dekat Kajang, Selangor bukan di wilayah Kwangsi, Kwangtung dan Fukien di China, ya.

    Apa makna dan simbolnya?


    Anda yang peka sejarah cabaran pendidikan kebangsaan dengan asakan tuntutan perkauman dan politik pilihan raya era BN tentu tahu.

    Anda yang sudah jelak dengan peringatan jangan rasis lebih banyak dituju kepada Melayu ketika Malaysia satu-satunya negara di planet Bumi ini membenarkan sekolah aliran Cina beroperasi tentu tahu apa signifikannya New Era University College di negeri yang bersultan itu dipilih.

    Kemegahan Cina mendapat sejumlah besar peruntukan bagi pendidikan berorientasi perkauman itu juga awal-awal dicanang di media berbahasa mereka. Tiada liputan meluas pula di saluran media berbahasa Melayu.

    Berita Cina di TV 2 pada 4 Januari lepas lagi beritahu dijangka bulan Jun nanti, permohonan dana khas sebanyak 6,500 wan iaitu RM 65 JUTA kepada sekolah menengah dan sekolah bantuan modal sekolah rendah Cina akan dibuka!

    Ingat, RM65 juta itu untuk kepentingan kaum ya atau untuk "anak Cina" bukan untuk "anak Malaysia" yang berada di Sekolah Kebangsaan (SK).

    Dana sebesar RM65 juta itu bukan untuk kepentingan kebangsaan yang membantu usaha memupuk integrasi nasional.

    Mengapa masih guna acuan 'Malaysia Lama' lagi jika benar kononnya pasca 9 Mei 2018 bebas daripada semangat perkauman?

    Gambar pertama ini yang ada Timbalan Menteri Pendidikan China eh Malaysia, Teo Nie Ching ini juga terpampang di muka depan akhbar China Press terbitan di Malaysia bukan di Tanah Besar China.

    Usah 'rasis' ya. Itu suasana di sebuah sekolah di MALAYSIA bukan di Taiwan. Ada juga barisan wakil rakyat bahkan Timbalan Menteri dari Kabinet MALAYSIA bukan Kabinet Hong Kong.

    Harap mak long.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa salah? Najib lah, kalau tak, siapa lagi.

      Kalau dia tak curi RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB dan rasuahkan Ketua2 Bahagian dan Cawangan Umno hingga di guling di Pru14, kuasa Melayu tak jadi tipis.

      Itu belom 2.8 juta Cina dari China dapat tinggal tetap di Forest City Johor Bahru. Depa di beritakan membina 700,000 unit kediaman mahal di tujukan kpd rakyat China Kuminis. Purata 4 sefamili x 700,000 = 2.8 juta rakyat China layak mohon kerakyatan Malaysia selepas 10 tahun tinggal tetap di situ.

      Bila bangsa Cina bertambah 2.8 juta di Forest City, Cina akan desak semua sekolah Cina di beri taraf serupa dengan Sekolah Kebangsaan. Se olah2 buang sahaja Perlembagaan negara Perkara 152 yang menyatakan kedudukan bahasa Melayu di negara ini. KEPALA BAPAK NAJIB.

      Nasib lah Tun dan PH menang di Pru14. Tun dah kata tak boleh benarkan mereka tinggal tetap di Malaysia. Imigeresen ada lah kuasa Kerajaan pusat. Boleh beri depa visa pelancong saja untuk ke Forest City.

      Alhamdulillah. Allah lanjutkan usia dan kebolehan Tun Mahathir memerintah lama.

      Padam
    2. Jangan ada Najib atau sesiapa yang kepala nya serupa mcm kepala Najib di benarkan memerintah negara ini lagi. Jahanam negara di buat nya. Rosak hak dan kepentingan kaum Melayu di negara ini.

      Padam
  11. ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
    Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

    BalasPadam