Sabtu, 9 November 2013

Masa PAS Buktikan Bukan Hamba Anwar & DAPig...!


Kalau benar para pengikut hamPAS menolak Anwar dan DAP serta masih kua berpegang dengan perjuangan asal mereka maka ini lah masanya...!

PETALING JAYA: Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Amar Nik Abdullah telah mengesahkan beliau akan bertanding jawatan Timbalan Presiden menentang penyandang jawatan berkenaan, Mohamad Sabu.
Saingan berkenaan dijangka menarik dengan kerana ia dilihat sebagai saingan untuk mengekalkan kepimpinan ulama dan kem Erdogan dalam PAS.
Nik Amar merupakan tokoh ulama yang dikenali dalam arena politik di Kelantan sementara Mat Sabu merupakan seorang pejuang isu-isu rakyat bagi kem Erdogan dalam PAS.
Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, yang mendapat jumlah pencalonan paling tinggi telah memutuskan untuk bertanding jawatan Naib Presiden sahaja.
Beliau telah mengumumkan keputusannya pada lewat malam Khamis dengan mengatakan jawatan Timbalan Presiden terlalu besar untuk dipikul olehnya.
Sementara seorang lagi calon, Datuk Husam Musa yang baru sahaja pulang dari Kurdistan pada Jumaat turut mengesahkan beliau akan mempertahankan jawatan Naib Presiden yang disandangnya.
Nik Amar, ketika dihubungi selepas tempoh pencalonan ditutup pada pukul 5 petang Jumaat, berkata ramai rakan dalam parti memberinya galakkan agar beliau bertanding.
"Ia satu beban yang berat namun kami mahu mengukuhkan parti dan membantu presiden menghadapi cabaran pada masa hadapan," katanya.
Mat Sabu juga telah mengesahkan beliau akan mempertahankan jawatan yang disandangnya sebelum ini.
Saingan dua penjuru merebut jawatan no2 dalam PAS antara Mat Sabu-Nik Amar kali pertama berlaku sejak 2007.
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. PAS-pis-pus tu kan memang keldaian DAPpigs dan P'Gay'R....hang tengoklah nanati Mat SAbu 121 akan terpilih semula dan begitu jugak geng2 anwarinas yang lain. Geng ulama depa akan kendurikan beramai pada DAPpigs kominis dan Syiah laknatullah. Mana2 ulama yang tinggal tu depa akan tukaq ke title 'UlaRmak'.....

    BalasPadam