Isnin, 7 Januari 2019

Buat La Kerja..!


Buktikan lah bahawa rakyat memilih kamu bukan kerana kamu anak Musa Aman..! 

Buktikan kepada rakyat yang kamu wakili bahawa kamu memang pejuang rakyat..! 

Buktikan kepada rakyat bahawa kamu akan bekerja bersungguh sungguh kerana berterima kasih di atas kepercayaan yang dicurahkan kepada kamu  sekeluarga selama ini..! 

Anggota Parlimen Sipitang, Yamani Hafez Musa yang juga anak kepada bekas ketua menteri Sabah, Musa Aman mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat hari ini.
Hafez mengangkat sumpah di hadapan Speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Md Yusof di kamar Khas parlimen.
Sebelum ini, beliau merupakan satu-satunya anggota parlimen yang masih belum mengangkat sumpah bagi jawatan itu selepas pilihan raya umum ke-14.
Beliau telah diberikan surat peringatan untuk tampil mengangkat sumpah segera atau berdepan hilang kelayakan sebagai Anggota Parlimen jika gagal berbuat demikian selepas tempoh ditetapkan pada 15 Jan.
Terdahulu Hafez dilaporkan berada di United Kingdom sejurus selepas pilihan raya umum pada 9 Mei lalu.
Buktinya kerja baik yang kamu lakukan hari ini telah diganjari dengan..
Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur hari ini membenarkan permohonan bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman untuk mendapatkan pasport antarabangsanya dari mahkamah bagi mendapatkan rawatan di London.
Hakim Rozina Ayob membenarkan pasport Musa dilepaskan bemula 15 Jan hingga 10 Feb dengan beberapa syarat tambahan.
Antara syarat itu ialah pergerakan Musa hanya terhad ke Singapura dan London untuk tempoh pelepasan pasport itu dan sekiranya mahkamah mendapati ada pergerakan lain selain dari dua negara berkenaan maka jaminan ke atasnya akan terbatal.
Rozina berkata Musa juga perlu melapor diri di Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Singapura dan Pejabat Kedutaan Malaysia di London setiap tiga hari sekali sepanjang tempoh berada di London pada 23 Jan hingga 8 Feb.
“Tertuduh perlu mengemukakan kepada mahkamah alamat penginapan ketika berada di Singapura dan London, sebelum pasport antarabangsa dapat dilepaskan,” katanya.
Mahkamah turut memerintahkan Musa, 68, supaya memulangkan semula pasport selewat-lewatnya pada 11 Feb, dan penjamin perlu bertanggungjawab terhadap tertuduh serta mengetahui di mana tertuduh berada.
Mahkamah juga membenarkan permohonan Timbalan Pendakwa Raya Datuk Raja Rozela Raja Toran untuk mengenakan jaminan sementara bagi pelepasan pasport sebanyak RM200,000 dengan dua penjamin dan wang jaminan itu akan dikembalikan semula selepas Musa menyerahkan pasport antarabangsanya ke mahkamah setelah kembali daripada menerima rawatan.
Rozina turut memerintahkan Musa melapor diri lebih awal di Pejabat Kedutaan Malaysia di London sekiranya pada hari yang sepatutnya beliau melapor diri adalah pada cuti umum.
"Contohnya hari yang ketiga adalah cuti umum, tertuduh perlu melapor diri pada hari kedua, perlu lapor awal jangan lewat," kata Rozina ketika menjawab soalan peguam Ridha Abdah Subri yang bertanya sekiranya hari ketiga untuk melapor diri adalah cuti umum.
Mahkamah kemudian menetapkan 20 Feb untuk sebutan semula kes Musa yang turut diwakili peguam Francis Ng Aik Guan dan Amer Hamzah Arshad.
Tak susah rasanya kalau memang kita orang baik yang akan melakukan kerja baik demi rakyat..!
Lakukan tugas demi Agama, Bangsa dan Negara..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri..!

24 ulasan:

  1. Saya harap dia tak bergelumang dgn rasuah, kaya raya di zaman bapak nya Ketua Menteri.

    Atau menjadi penmenafaat (beneficiary) tendang belakang (kickbacks) dari kelulusan kawasan2 balak di Sabah.

    Balak telah mengkayakan Ketua Menteri seperti Tun Mustapha. Siapa yang guna kuasa untuk dapat ganjarann dari kelulusan kawasan balak saya don't mind kalau dia kena bala'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. ni TAK pula lu TERLALAK ya si HOMO 837BANGKAI ANJING/BLOG BANGKAI BABI oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    2. Begitu juga si anwaq HOMO/parti HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING Parasit dan 'NGO'2 BANGKAI BABI depa, yg. diRASUAH berBILLION oleh si PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Sbb. tu anwaq HOMO asyik mengGERTAK nak HAPUSkan/MELUMPUHkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, dgn. amat LICIK, melalui penghapusan DEB (NEP)!! Mana syukriHOMO/SP*M BANGKAI2 ANJING PENIPU tu?!!

      Lihat di –

      1. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/ ; di

      2. https://www.malaysia-today.net/2018/11/06/anwar-malays-need-time-to-accept-eradication-of-racial-nep/

      Tgk- sj. PARTI PariaKR BANGKAI ANJING ni, dah jadi KLON si DAPbangkai ANJING, memperGUNAkan si JANTAN2 Islam/Melayu HOMO mcm. si KULI2 amat BANGSAT!!! Lihat media BANGKAI ANJING ni, di

      3. https://www.malaymail.com/s/1707942/let-anwar-lead-wan-azizah-tells-azmin-after-tiff-over-pkr-leaders-appointme

      Lihat si anwaq HOMO JIJIK PariaKR BANGKAI ANJING JIJIK terus berSUKARIA dgn. JANTAN HOMO BANGKAÌ ANJING JIJIK-suka berBOGEL dia!!! Mana Jab Agama Islam?!!!

      Lagipun, kalau TAK benaq berita ni - awat si anwaq HOMO ni TAK buat REPOT POLIS mahupun SAMAN, aaahhhh?!!!!

      Lihat di -

      4. https://www.malaysia-today.net/2018/12/27/photos-and-porn-videos-of-anwars-alleged-gay-partner-going-viral/ ; dan di

      5. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/video-saya-bogel-itu-mana-ada-muka-anwar/

      (Tok Terkedu)

      Padam
  2. Musa dah tak aman lagi lepas pru...terus jatuh sakit...

    BalasPadam
  3. Kes kontrak konsesi balak pernah diarah ditutup - Pendakwa Raya

    Oleh Ahmad Johari Mohd Ali
    ajohari@nstp.com.my

    KUALA LUMPUR: Siasatan kes rasuah bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman membabitkan kontrak konsesi balak AS$63.3 juta pernah diarahkan ditutup sebelum ini.

    Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan dilantik sebagai Timbalan Pendakwa Raya Datuk Seri Gopal Sri Ram memberitahu Mahkamah Sesyen, kes berkenaan sudah disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang kini dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    “Bagaimanapun atas alasan yang pelik, kes ini diarahkan untuk ditutup... Saya tidak boleh memahami mengapa ia diarahkan tutup.


    “Kini ia (kes) dibuka semula... Kami mempunyai kes yang amat kukuh“, katanya.

    Sri Ram berkata demikian dalam hujahnya ketika menawarkan wang ikat jamin RM5 juta kepada Musa yang didakwa 35 tuduhan rasuah hari ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg arah tutup?...najib ato peguam negara Apandir?..

      Padam
    2. Yg ni TAK pula lu MELALAK ya, si HOMO2 BANGKAI ANJING DAPeliwat ZIONIS oi!

      Tgk. si shafieeHOMO ni, si rejim PENJAJAH PARASIT Zionis madey kerala/DAPbangkai ANJING JIJIK Zionis CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS keparat - yg. nak MELOMBONG Arang Batu (mungkin juga EMAS dan KAYU2 BALAK) di "The Lost World of Borneo", MALIAU BASIN/LEMBANGAN MALIAU/MALIAU BASIN Conservation Area, HUTAN SIMPAN TROPIKA liar yg. amat INDAH dan sebesar SINGAPURA, serta penuh MISTERI di Pantai Timur Sabah tu!!
      Lihat di –
      http://sabahkini2.com/en/news/1249/demi-arang-batu-kerajaan-warisan-bakal-korbankan-maliau-basin/view

      Demi Arang Batu Kerajaan Warisan bakal korbankan Maliau Basin?

      SabahKini2
      Sep 27, 2018

      Padam

  4. Musa berdepan 35 tuduhan rasuah babitkan RM263 juta

    Oleh Ahmad Johari Mohd Ali
    ajohari@nstp.com.my

    KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman dihadapkan ke Mahkamah Sesyen hari ini atas 35 tuduhan rasuah berhubung kontrak konsesi balak di negeri Sabah membabitkan wang berjumlah AS$63.3 juta (RM263.46 juta).

    Musa yang memakai kot hitam dan bersongkok serta memakai tongkat; memahami setiap tuduhan yang dibacakan dua jurubahasa mahkamah terhadapnya selama hampir 45 minit.

    “Minta bicara”, katanya yang berada di kandang tertuduh selepas diminta pengakuan daripada Hakim Rozina Ayob.

    Mengikut tuduhan, Musa sebagai seorang ejen kerajaan negeri Sabah iaitu Ketua Menteri Sabah merangkap Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Sabah, secara rasuah memperoleh untuk diri beliau, suapan daripada lapan pemilik konsesi balak, iaitu wang keseluruhan berjumlah AS$63.3 juta (RM263,460,962.313).

    Individu terbabit ialah Lim Nyuk Foh, Looh Chai Boon, Chia Tien Foh, Mazlan Zakaria, Lo Man Heng, Nasir Yeo Guan Hock, Ngui Ing Chuang dan Nip Wing Hon.

    Wang suapan itu ialah sebagai dorongan untuk melakukan perbuatan berhubung hal ehwal prinsipal tertuduh, iaitu memberikan kontrak konsesi balak Sabah kepada 16 syarikat

    BalasPadam
    Balasan
    1. DUBOQ2 ANJING lu dan BAPA2 HOMO lu yg. berBAU mcm. BANGKAI2 BABI si PENYAMAQ spesis BANGKAI ANJING KURAP oi!! JILAKA lu HOMO2 PELAHAP BANGKAI BABI dan PENGHIRUP KENCING kit siang lu, si keturunan BANGKAI ANJING-dilahirkan dr. JAMBAN DAPeliwat ZIONIS oi!!!!!!

      CELAKA lu HOMO-si KETURUNAN PARIAnjing/CINAnjing lahir dr. LUBANG JAMBAN JIJIK bangsa PENDATANG/PENJAJAH HOMO JIJIK DAPbangkai anjing RASIS bangsat SAMPAH, TAK GUNA; PENGECUT, PEMALAS, PEROMPAK, PENYAMUN, PERASUAH, PEDENGKI, PEMFITNAH, PENGHUTANG jenis TAK BAYAQ, dan PEMBUNUH. Itulah RUKUN sahih bangsa PENDATANG CINA/PARIA RASIS DAPbangkai ANJING-yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!!!

      CELAKA betul si puak DAP BANGKAI ANJING-spesis LUBANG JAMBAN amat KEPARAT ni!!!!!!!!! PI MAMPOS lu DAP keparat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  5. anom 911... bisin lah kau...asyik kau jer komen kat mana2 pon ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini negara demokrasi laa...tak suka lu boleh blaah...tak de sape yg paksa luu..

      Padam
  6. Tengah buat kerjalah ni bongok.korang sembang dulu aku nk pegi london

    BalasPadam
  7. Anak darah daging perasuah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu HOMO PENYAMAQ ni mmg. spesis BANGKAI BABI!! JILAKA lu dan ANAK2/BINI PEROMPAK BANGKAI BABI lu HOMO dan BINI2/ANAK2 PEROMPAK BANGKAI BABI DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis!!! MULUT SIAL si BANGKAI BABI oi!!

      Yg. DAPbangkai BABI asyik diRASUAH berBILLION oleh IS(IS)rael - TAK pula lu MELALAK, si HOMO PENYAMAQ DAPeliwat ZIONIS aaahhhh?!!!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si BANGKAI ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPjuboq BABI yg. diKETUAI si tony puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM Penadtang Cina spt. TONGGENG eng HOMO boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Tebrau, Selat Melaka dan Laut China Selatan; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM IS(IS)rael/NATO (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan industri MINYAK/GAS laut dalam yg. berBILLION (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman mene-gaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      (Tok Terkedu)

      Nota: Dan TAK juga si TERORIS PENJAJAH PARASIT/PEROMPAK DAPjuboq BABI ni nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT! Liaht di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Padam
    2. DANUM VALLEY pun nak diCEROBOH, selain dr. MALIAU BASIN?! Kenapa berita DASYAT ni diSEM-BUNYIkan dr. RAKYAT?! KEJAHATAN amat DAJAL oleh si PEROMPAK/PERASUAH syafieeHOMO ni mesti diHALANG habis2an!

      Ini bukti JELAS tentang kes RASUAH/PENGGUBAHAN WANG HARAM sbnyk. $1.5 BILLION oleh shafie-eHOMO warisanANJING-KULI DAPbangkai ANJING Zionis - yg. dah diTUTUP sewenangnya oleh syukriHOMO BANGKAI PARASIT-si PENJAHANAM SP*M yg. makin TAK GUNA ni (sbb. tu shafieeHOMO dan adik dia, boleh sampai ada 23 SYARIKAT - mcm. anak2 madey PAR*A tu sampai ada hampir 100 syarikat – utk. mengGUBAH WANG HARAM)!

      Lihat juga SAKSI yg. hanya kerja sbg. timbalan setiausaha yg. TERLIBAT dlm. kes RASU-AH/PENGGUBAHAN WANG HARAM ni boleh ada sampai $29 JUTA dlm. AKAUN dia!

      Lihat di - https://malaysiachoice.wordpress.com/2018/07/06/shukri-sprm-arah-kes-shafie-apdal-ditutup-saksi-miliki-akaun-rm29-juta-dibebaskan/

      Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

      Malaysia Choice

      July 6, 2018

      (Tok Terkedu)

      Padam
  8. Apa MOTIF DAJAL sebenaqnya, si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PARIA2 DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK ni makin nak MENIPU umat ISLAM dgn. MENYAMAQ sbg. RESTORAN2 MAMAK ISLAM - ingat setiap JENAYAH ada MOTIFnya!!

    Aku syaki ini Modus Operandi PARIA2 CELAKA DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis/hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka,yg. terbaru . utk. MEMBUNUH seramai umat ISLAM kita (selain dgn. LORI2 BUAS depa), termsk. dgn. menyebabkan pelbagai PENYAKIT, cthnya KANSER dsbnya, dgn. MERACUN makanan2 kat restoran tu, atau campurkan DADAH supaya KETAGIH, bila PELANGGAN2nya utk. UMAT ISLAM!! PDRM mesti SIASAT habis2an sampai ke LUBANG CACING oi, JENAYAH TERORISMA ni!!! Dahlah kes Allahyarham adik BOMBA, Adib kita, makin SENYAP dan nak diTUTUP!!!!!

    Tok Terkedu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat di - https://www.milosuam.net/2019/01/tiga-nama-pemilik-restoran-mamak-ameer.html#axzz5bwELWA6d

      (Tok Terkedu)

      Padam
  9. Dr M bertemu Sultan Johor pada Khamis, kata sumber

    FMT Reporters - January 7, 2019 11:00 PM
    315
    Shares
    PETALING JAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad disahkan akan bertemu Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada Khamis.

    Perkara berkenaan disahkan sumber, yang memberitahu FMT bahawa Sultan Johor mengarahkan pertemuan diadakan.

    “Iya. mereka akan bertemu pada Khamis. Sultan Johor sudah menitahkan untuk pertemuan diadakan bersama Dr Mahathir buat masa ini,” katanya.

    Sumber bagaimanapun enggan mendedahkan agenda pertemuan itu, memandangkan ia kali pertama Dr Mahathir diterima bertemu selepas kerajaan bertukar tahun lalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eeiikkk..sudah kena perintah mengadap?....tuanku nak titah madey tingkatkan ekonomi kot kerana madey sibok berpolitik...

      Padam
    2. Cik minah boleh bagi kata2 semangat kpd madey seblm masuk pagar istana....

      Padam
    3. Hahaha,ingat sultan panggil tokdet nk cari gaduh ke? Silap besar jika cari pasal dgn tokdet,isu ruang udara antara yg dibincangkan.

      Padam
    4. Sultan nak cari gaduh?...kalo nak gadoh tak perlu sultan titah pm mengadap diistana...takkan sultan penakut plak..hihihihi..

      Padam
    5. Tak de silapnye kalo cari pasal dgn madey...madey ade kuasa ape?..korum pon tak cukup 2/3 ...senjata madey dah tumpol..

      Kalo madey nak dakwa sultan kena sekeh kepala madey dulu....hihihihi..

      Padam