Isnin, 21 Januari 2019

Siapa Tu..?


Malaysia meriah..!

Adun T'ganu ditangkap SPRM: Dakwaan tuntutan palsu RM500k


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menangkap seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Terengganu kerana didakwa membuat tuntutan palsu sebanyak RM500,000.
Ahli politik berusia 54 tahun itu bergelar "Datuk" ditahan di Ibu Pejabat SPRM di Kuala Terengganu hari ini, menurut New Straits Time.
Pada awalnya, Adun berkenaan dipanggil hadir ke SPRM untuk soal siasat.
Beliau ditahan di bawah Seksyen 18 Akta SPRM 2009 yang memperuntukkan kesalahan memalsukan resit, penyata kewangan atau dokumen lain.
Laporan itu menyebut penangkapan tersebut disahkan Pengarah SPRM Terengganu Mohd Zaki Hassan.
SPRM akan memohon perintah tahanan reman terhadap Adun itu di mahkamah esok hari.
Tunggu..! Kejap lagi tahu ler secara rasmi..!
Satu Ganu dah tau tu..!
Lu Fikir La Sendiri..!


16 ulasan:

  1. Orang seperti ini layak di panggil Yang Berhormat ke? Leboh sesuai di gelar Yang Bertahi. Sebab dia buat tahi di DUN Trengganu.

    Pangkat Dato ada guna ke? Perlu di hormatkan rakyat ke? Tabiat seperti itu yang menyebabkan orang tak pedulikan siapa Dato siapa tidak sekarang ini.

    Dato Seri? Hah, lagi teruk. Lihat lah Dato Tak Berseri Najib Al Jibo. RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB di sebat nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Media akan umumkan nama nya selepas dituduh di mahkamah.

      Padam
    2. Lu CELAKA anak HARAM JADAH mengHINA pula DYMM RAJA-RAJA MELAYU dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kami, oi si HOMO 821 BANGKAI ANJING diLAHIRkan dr. DUBOQ berLENDIAQ berNANAH DAPeliwat HOMO DUBOQ JIJIK Zionis oi!!!

      Yg. ni TAK pula lu TERLALAK aaahh si si HOMO BANGKAI ANJING GILA BABI oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Dan bila si mahathir-daim/kit siang BANGKAI BABi nak SAMAN YM Raja Petra Al Haj Ibni Raja Kamarudin ni oi - kalau berita ni TAK benaq??!! PENAKUT nak MAMPOS!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    3. Dan tgk. siapa SEBENAQnya yg. MEMBALAK Tanah Adat Bumiputera ORANG ASLI kita, rupanya si PENDATANG2 CINA PEROMPAK/PERASUAH DAPbangkai BABI HOMO JIJIK Zionis!! Mana si PENGGANAS BANGKAI ANJING PARIA PN tu oi??! Nak SAMAN Kerajaan PAS konon, tapi TAK nak SIASAT kes2 RASUAH dan PENIPUAN BANGKAI2 ANJING husam HOMO dan puaka2 PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis, JUTAWAN koo ham BANGKAI ANJING (patutlah bukan main kaya) and sepupu dia, kor ming BANGKAI BABI, yg. MEMBALAK tanah ADAT Orang Asli kita di GUA MUSANG [si dua EKOQ ANJING DAPeliwat BANGKAI BABI ni punya MENIPU kononnya bukan utk. PEMBALAKAN tetapi utk. “PENANAMAN SEMULA“ (reforestration) dan juga, kononnya itu bukan TANAH ADAT Org. Asli kita]!! Mana juga SPRM oi?!!

      PAS juga mesti membuat REPOT POLIS atas PENIPUAN/RASUAH oleh husam dan DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni, psl. PEMBALAKAN HARAM ni di GUA MUSANG - demi MENYELAMATkan HAK dan IMEJ DYMM Sultan Kelantan juga!!!

      Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/01/20/is-kit-siang-trying-to-kill-ngeh-and-nga/

      (Tok Terkedu)

      Padam
  2. Yang salah 2 pihak - si Mamat itu sendiri dan yang memberi dia peluang menjadi Ahli DUN.

    Dan kita pengundi.

    Macam mana nak tahu dia akan mencuri dsb nya? Satu cara ia lah kita tengok Mak Badak yang di pakai nya. Kalau jenis asyik menyodok berjuta Ringgit wang tunai, cincin & rantai berlian bernilai beratus juta Ringgit, beratus bag tangan yang juga benilai banyak juta Ringgit, itu lah orang nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bajib terang2 mencuri RM2.6 biliun juga bersalah besar. Tindakan dia menggalak yang lain mencuri. Mana ada sesiapa mencuri dan aturkan berbiliun duit masuk akaun bank dia?

      Padam
    2. Yg. lu si sub spesis PENYAMAQ PORNO2/HOMO2 828/834 Zionis BANGKAI BABI PARIAnjing/CINAnjing asyik punya mengHINA dgn. KEJI akan ISLAM/umatnya, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kami, apahal aaahhh?!!

      CELAKA JAHANAM si sub spesis KEPALA BAPA2 BANGKAI BABI PELIWAT DUBOQ kit siang lu/MAK2 PELACUR terKANGKANG lu dgn. berpuluh JANTAN2 PENGGANAS Tamil Eelam /BINI2 PELACUR terKANGKANG hanyir lu - si sub spesis HOMO BANGKAI BABI PELIWAT DUBOQ HOMO/PENAGIH DADAH-si PENYAMAQ PARIAnjing/CINAnjing DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis oi!!!

      BABI lu/BAPA2 PEMBUNUH PENJILAT KANDANG BABI lu/MAK2 PELACUR hanyir lu dan seluruh keluarga BANGKAI BABI CELAKA PELIWAT2 DUBOQ/PELACUR2 HOMO lu dan DAPanjing KURAP, si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PARIAnjing/CINAnjing DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis oi!!!!

      PI MAMPOS bapa2 PEMBUNUH PELIWAT DUBOQ kit siang lu!!!!!!!!!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
    3. Makan ubat, tok kadu. Bunyi mcm orang gila.

      Padam
    4. Makan PIL JAMBAN lu si HOMO 1005 BANGKAI ANJING GILA BABI DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis oi!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  3. Tok Kadu,

    Patut kau gunakan masa kau di blog ini

    1. Memaki hamun, mencarut kpd Penjaha Bretes yang seliuhkan tangan pemimpin Melayu setujukan hak kerakyatan kpd "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang" di masa Merdeka dulu.

    Kerana puccimak depa tuh, sekarang ada 30% kaum pendatang di negara ini, membikin bermacam susah kpd pembangunan negara yang dulu di gelar Tanah Melayu ini.

    2. Memaki hamun dan carutkan Najib Al Jibo sebab dia membuat keadaan di negara ini begitu teruk hingga Tun Mahathir terpaksa menggembeling segala tenaga puak2 Pembangkang bagi menggulingkan dia.

    Maka selepas Najib di guling, perlu lah kerajaan yang di bentuk itu mengandungi DAP. Kau nak maki DAP pun, tak guna, tak jalan, silap2 kau di heret ke lokap. sebab depa sebahagian dari gomen PH yang sah, di tubuh mengikut pilihan raya.

    Ada paham ke Tok Kadu? Kalau tak, makan lebih sikit pil kamu tuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu tahu tak bahawa di Amerika, depa hantaq pulang ke China coolies yang bina Trans-America Railway itu by the shiploads selepas siap.

      Mana yang tak mahu pulang, melesap ke dalam masyarakat Amerika, di buatnya undang2 Chinese Exclusion Act, mengharamkan Cina duduk tetap di Amerika.

      Apa guna maki Bretes sekarang> Ada guna. Pegawai2 Brites yang kerja di Kedutaan depa di KL ada baca blogs, untuk mengtahui perasaan orang2 tempatan terhadap depa. Di lapor depa ke London.

      Kalau banyak betul kamu maki hamun dan caruut Bretes itu, nanti PM depa Theresa May akan datang melutut kpd kamu di Malaysia. Selepas Brexit. Atau keluar dari Bur.t.

      Padam
    2. Nak mengGERTAK aku si puaka HOMO BANGKAI BABI DAP BANGKAI BABI! CELAKA lu PENJAJAH DAP HARAM JADAH! Lu HOMO 1144 BANGKAI BABI ingat TANAH MELAYU kami ni KEPALA BAPA PENJAJAH DAP punya?!!!

      Si puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH BUAS BANGKAI BABI DAPeliwat HOMO Zionis nak AJAQ kita suruh berHEMAH kononnya - sdgkan depa boleh MEMAKI HAMUN, MENCARUT, MENGGERTAK, MENGHINA dan memPROVOKASI Islam/umatnya, pemimpin2 dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, termsk. DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, SEPANJANG masa, bahkan sampai nak MEMBUNUH kita dan keluarga kita, termsk. YAB DS Najib terCINTA kita, dan aku serta keluarga aku!!!!!!!

      Jadi, PI MAMPOS lu HOMO TUA BANGKAI BABI PENYAMAQ DAPbangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!

      BABI lu/BAPA PEMBUNUH PENJILAT KANDANG BABI lu/MAK PELACUR hanyir lu dan seluruh keluarga BANGKAI BABI CELAKA PELIWAT DUBOQ/PELACUR HOMO lu dan DAPanjing KURAP, si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PARIAnjing/CINAnjing DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis oi!!!!

      HAPUSkan habis2an, PARTI PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH buas PELAHAP BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -

      D uboq
      A njing
      P eliwat!!!!

      (Tok Terkedu)

      Padam

  4. Minta kebenaran komen di luar tajuk pos, sdr Admin. Ini amat penting pasal ada kepala bapak dia yang nak buang Akta Hasutan, terbawak bawak dengan yang di ura2kan si Najib Al Jibo masa dia pegang kuasa -

    Tan Sri Dr Abd Aziz Abd Rahman peguam terkenal yang terlibat dalam penggubalan / pemindaan Akta Hasutan 1948 itu di Mageran, Majlis yang berkuasa ekoran tercetus nya Pergaduhan Kaum 13 Mei 1969, telah berkata Akta itu tidak perlu dimansuhkan kerana disifatkan sebagai ... Melayu (MPM), akta itu juga telah terbukti berjaya menjaga keselamatan negara daripada anasir jahat yang ..

    Akta Hasutan 1948 'kebal', tidak perlu dimansuhkan - sinar harian
    https://www.sinarharian.com.my/article/8688

    Tapi ada pulak anasir2 anti-nasional yang membantah nya -

    Akta Hasutan: LFL sangkal bekas pegawai Mageran (LFL - Lawyers For Liberty Kepala Bapak Dia (marah Najib bila kata2 itu di gunakan).

    Penasihat Lawyers for Liberty N Surendran menyangkal pembelaan pakar perundangan Tan Sri Dr Abdul Aziz Abdul Rahman terhadap Akta Hasutan 1948.

    Abdul Aziz yang juga bekas pegawai perundangan Mageran (Majlis Gerakan Negara) dan pernah terlibat dalam pindaan akta itu selepas rusuhan 13 Mei 1969, antara lain berkata pemansuhan undang-undang itu memerlukan persetujuan Majlis Raja-raja, dan gesaan terhadap pemansuhannya juga boleh dianggap menghasut.

    Beliau berkata ini kerana undang-undang itu dipinda bersama-sama Perlembagaan Persekutuan dengan menambah Fasal 4 kepada Perkara 10, yang menyekat kebebasan bersuara masyarakat terhadap empat perkara yang dianggap sensitif iaitu bahasa kebangsaan, hak istimewa Bumiputera, hak warganegara Malaysia dan kedaulatan dan kuasa Raja-Raja Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KEPALA BAPAK Surendran memetik Artikel 63(4) Perlembagaan Persekutuan yang menurutnya meletakkan akta itu berbeza daripada undang-undang yang diluluskan bawah Artikel 10(4), justeru tidak berada di bawahnya.

      "Maka Akta Hasutan 1948 adalah undang-undang biasa yang boleh dimansuh melalui majoriti mudah di parlimen, dan tanpa persetujuan Majlis Raja-raja.

      "Dakwaan Abdul Aziz bahawa Akta Hasutan adalah undang-undang luar biasa tiada asas sejarah dan perundangan. Akta itu adalah ordinan British yang diteruskan selepas merdeka.

      Kelapa hotak Surenderan. Memang siapa saja boleh keluarkan pendapat. Aku juga berpendapat Surendran itu bangang, berniat jahat, mahu coba menghasut dan perlu di heret ke Balai Polis, di siasat di bawah Akta Hasutan itu.

      Padam
    2. Celaka Surendran menyifatkan dakwaan Tan Sri Abdul Aziz bahawa seruan pemansuhan akta itu sebagai satu tindakan menghasut sebagai mengarut.

      Sebanr nya Keling ini mengarut berkali kali ganda. Dan tak salah memanggil dia Keling sebab tempat berkelah di Melaka telah bernama Tanjong Keling kot sejak zaman Kerajaan Melayu Melaka.

      Surendran mengarut menata "Parlimen mempunyai kuasa dan tanggungjawab untuk meminda dan memansuhkan undang-undang, maka tindakan warga menggesa parlimen memansuh mana-mana akta - termasuk Akta Hasutan - bukan tindakan menghasut," konon nya.

      Dia dan yang sekutu dengan nya coba melemahkan kedudukan kaum Melayu yang ada Kedudukan Istimewa di dalam Perlembagaan Malaysia. Kedudukan yang di lindungi Akta Hasutan.

      Maka niat nya ia lah jika tidak ada Akta Hasutan, sesiapa saja boleh pinda Perlembagaan Perkara 153 Kedudukan Istomewa Melayu (yang di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia) itu. Dengan itu dia keluarkan pendapat yang menghasut itu.

      Saya seru pihak berkuasa ambil tindakan ke atas mereka yang menghasut itu.

      Dan saya harap ramai Melayu, termasuk di blog ini, menyuarakan apa yang disebut Tan Sri Abdul Aziz A Rahman bahawa tidak timbul isu meminda atau memansuhkan Akta Hasutan, sebab tindakan mahu meminda dsb nya itu ada lah menghasut dan melanggar Akta Hasutan.

      Padam
  5. Nama dia datok terkedu...... kah kah kah kah

    BalasPadam