Rabu, 2 Januari 2019

Lagi Letupan Bergegar..!


Dulu, bukan main lagi mereka membakar lilin di sebalik dinding penjara..! Menangisi dan meratapi Anwar yang ketika itu berada didalam tembok besi. 

Kenapa apabila ANwar keluar penjara, sudah menjadi Presiden Parti, sudah menjadi Ahli Parlimen dan sudah pun disebut sebagai bakal Pieemm maka makin banyak kecelaruan dan tangan tangan menjengkal dan menunjal muka Anwar..!

Jelas bahawa PKR sekarang seang terbelah 2, sedang hanyut dan bakal melanggar karang yang bakal membunuh dan melumpuhkan parti yang diwujudkan atas nama Anwar..!


Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Syed Ibrahim Syed Noh berkata Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali tidak wajar mengkritik pelantikan kepimpinan parti seperti diumumkan presiden parti mereka, Anwar Ibrahim.
Sebaliknya, jelas Syed Ibrahim yang merupakan salah seorang ahli MPP lantikan, Mohamed Azmin seharusnya menggunakan kedudukannya untuk berbincang dengan Anwar.
“Siapa-siapa saja boleh keluar kenyataan, namun sebagai timbalan presiden beliau ada ruang untuk berbincang dengan presiden. Tetapi beliau keluar kenyataan dalam masa singkat selepas pengumuman lantikan.
“Jadi saya rasa itu tidak berapa wajar, sepatutnya beliau bincang dulu dan kemudian rujuk kepada MPP. Jika selepas itu ada persetujuan bersama, barulah boleh buat perubahan,” Katanya dipetika Sinar Harian.
Cuma Nazri sahaja yang nampaknya cinta dan kasih kepada Anwar ni..!
Kenapa ya?
Lu Fikir La Sendiri..!

22 ulasan:

  1. Memang lah, yang di lantik Bang Non itu orang dia, akan pertahankan dia. sampai mati gamak nya - mati tak lagi pegang jawatan itu.

    Yang menarik ada lah anak dia sendiri si comel Nurul (suatu masa dulu di kaitkan dengan istana, hehe) menepis kronyism dan nepotism bapak nya, hingga tak mahu terima apa2 jawatan.

    Itu petanda besar ler, bahawa Pak Sheikh tak di terima rakyat, tak boleh jadi PM. Selain dari rekod peliwat nya, banduan 2 kali, a common criminal.

    BalasPadam
  2. Kami ahli umno mahukan azwandin jadi pm. Dia pejuang melayu islam. Ahli pas pun sokong kalau dia jadi pm. Tim.pm dato lokman. Malaysia akan jadi negara melayu. Lagipun dua org ni sgt disanjung ahli umno skrg. Pembela melayu. Sembhyang tak tingal. Baca doa pandai.
    Hidup azwandinnn

    BalasPadam
    Balasan

    1. Ko nak Malaysia jadi negara Melayu, ko serang Britian ler. Depa dulu penjajah negara ini, bawak masuh "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang", sekarang 30% pennduduk negara ini.

      Tapi ko serang Britain pun, ko kena kentot ajer. Walau pun depa tak begitu kuat selepas keluar dari EU.

      Padam

    2. Lebih baik ko sokong Tun Mahathir jadi PM berterusan. Dia sentiasa coba menentukan hak dan kepentingan Melayu terjaga dan di majukan di negara berbilang bangsa ini. Tak macam Najib yang jual tanah ke syarikat China Kominis, biarkan itu ini, hingga nak tercebis negara dan menjejaskan maruah negara.

      Tun Mahathir dah dapatkan 30% kekayaan korporat di zaman 22 tahun merintah dulu, tentu akan pertingkatkan nya lagi, dan dalam semua sektor ekonomi negara.

      Korang sembahayang tak tinggal boleh bikin Melayu seimbang ekonomi nya dengan kaum Cina ker? Boleh pigi daaa korang Umno ...

      Padam
    3. Mahathir mahu memulihkan kedudukan orang Melayu dan pemimpin Bersatu mahu menggantikan UMNO, paparlah keberanian yang sebenarnya, janganlah nanti cakap sahaja berdegar-degar tetapi bak kata orang apabila DAP ‘batuk’ sahaja semuanya jadi kelam kabut.

      Padam

    4. Ko asyik menuduh liar, tanpa fakta, data, hujah2 munasabah dan link kpd maklumat sahih.

      Jenis kamu yang bikin Najib menggelupur di Pru14, lingkup.

      Ko Geng Najib tapi tak berni keluar di atas nama itu sebab nama blogging aku pakai aje mentahikan kamu yang sentiasa menjilat Najib.

      Padam

  3. Mana jadi PM nya apekenama tuh, cakap tak reti bertanggung jawab, lebih teruk dari Jamal Jamban.

    Cakap nak serang Polis, silap2 jadi banduan, mana boleh jadi PM?

    Apa kisah Lockman selepas di heret ke pejabat SPRM? Todiam?

    Korang mulut celupar, tak usah ingat nak memimpin ler. Ini demokrasi, bebas bercakap, tapi ada Akta Hasutan, Penal Code dsb nya. Cakap tak betul, di heret ke lokap, di remand, makan nasi bungkus RM3, dua kali sehari ler ...

    BalasPadam
  4. Bagus keluarkan selalu gambar loyar "gengster" tuh.

    Dia tunjuk kote celah jari dia.

    Di potong kote dia, letak di situ, jadi eunuch, macam jongos2 di istana maharaja China purba, takutkan menyondol gundek2 maharajah.

    Dah tak "gengster" lagi selepas jadi eunuch.

    BalasPadam
  5. Buat kenduri kahwin anak secara mewah dan bercuti keluar negara bawa sekeluarga anak beranak(mewah atau tidak?) BUKAN ciri2 seorg pemimpin reformasi. AWAS!

    BalasPadam
  6. Refomasi rakyat sekarang adalah untuk menghalang Non dari menjadi PM menggantikan atok. Non mempunyai rekod moral yang sangat teruk dimahkamah...

    BalasPadam
  7. Dr M: Anwar tak pernah kata mahu jadi PM lebih awal

    2 Jan 2019, 12:52 pm (Dikemaskini 2 Jan 2019, 1:12 pm)

    A A
    Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mendakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak pernah memaklumkan hasrat menjadi perdana menteri lebih awal daripada tempoh dua tahun yang dicadangkan.

    "Dia (Anwar) tak ada kata 'saya mahu jadi perdana menteri lebih awal' atau seumpamanya," kata Mahathir dalam wawancara dengan Sin Chew Daily, Isnin lalu

    Mahathir menegaskan bahawa beliau akan menepati janji untuk menjadi perdana menteri selama dua tahun.

    "Mungkin lebih sedikit, tapi saya sudah janji, saya akan tunaikan janji," katanya.

    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu bagaimanapun enggan memberi pandangan sama ada beliau melihat Anwar sebagai calon terbaik menggantikannya.

    "Bukan saya yang menilai perkara itu. Apa yang saya kata, ketika kita tubuhkan Pakatan Harapan (PH), kita sudah setuju bahawa dia akan menggantikan saya.

    "Saya tidak pernah kata dia calon perdana menteri yang baik atau buruk. Mereka cuma mahu saya berjanji bahawa saya tidak akan jadi perdana menteri dalam tempoh yang lama.

    "Dalam dua tahun lagi saya 95 tahun, itu sudah terlalu tua," katanya

    BalasPadam
    Balasan

    1. Tun janji menentukan Anawr jadi PM selepas dia.

      Tak janji selepas 2 tahun dia merintah.

      Betul ada mengata ".. 95 tahun, itu sudah terlalu tua". Tapi tak Mengata "pada masa itu saya akan serah kuasa kpd dia".

      Tun mesti tepatkan janji - tentukan Anwar jadi PM selepas dia.

      Padam
    2. Gengbmenjilat najis keturunan keling..nak belit..

      Padam
  8. Azmin dah nampak bedar kepala tersa dah kuat...

    Anwarvdah jawab kpd Axmi I will take on..

    Signal perang sudah bermuda bila azmin ketuk gendang..

    Azmin blm bejaya sebagai menteri ekonomi..8 blm masalah felda blm selesai...dsh keras kepala..

    Bertshun anwar dlm penjara akibat fitnah oleh najib PKR tetap utuh...kerana azmin?...

    BalasPadam
  9. Tok sheikh kata

    Najib dan bekas isteri pertama puteri zainah berbesan dengan Almarhum Datuk wira Dr maznah hamid (Iron Lady bekas exco wanita umno)
    Nizar Najib berkahwin dengan Sharmila bt Shaheen Mirza Habib iaitu anak Almarhum maznah.
    Datuk Sri Shaheen Mirza Habib ialah suami Almarhum maznah

    Adik bungsu Sharmila iaitu Mazreen Shanim bt Shaheen Mirza Habib berkahwin dengan Ameer Shazreen.

    Ameer shazreen ialah anak menteri ekonomi Azmin Ali, boss kartel.

    Anak najib dan anak Azmin adalah biras. Najib dan azmin kini adalah saudara.

    Hishamudin Tun husin adalah sepupu najib, dan kini dah jadi saudara azmin jugak.

    Jadi apa salah nya saudara saudara ini ber holiday di morocco?

    Alangkah kasihan nya najib, jika pasport nya tidak dihalang mungkin dia pun boleh join sekali happy happy di morocco.

    BalasPadam

  10. Tak salah.

    Juga tak salah kalau depa merancangkan sesuatu bagi menentukan penggantgian Tun Dr Mahathir yng paling sesuai bagi kepentingan Melayu di jangka masa panjang.

    Aku rasa tak masuk Anwar.

    BalasPadam
  11. Politik puok2 Melayu ni penuh dgn kecelaruan..
    Yang mula bercelaru, UMNO. Bila Umno dh hampir kojol, parti puok2 lebai dh jadi makin bercelaru krn kepala2 lebainya keliru dan merapu.
    Teman tak sabar2 kn tengok parti Umno dan Parti lebai ditelan zaman angkara ketua2 parti yg merapu krn keliru!!

    BalasPadam
  12. harap maaf semua. entah kenapa tergerak nk tgk video pengakuan umi hafilda baru2 ni. itu video lama dan panjang lebar. hamba cuba dengar dgn waras dan adil tanpa bias atau memperlekeh sesiapa yg terlibat. mmm tergugat juga pendirian hamba yg menafi semua itu sebelum ini. hanya Allah yg maha mengetahui. adakah ini jg menjadi factor sukarnya anwar naik takhta.

    jgn marah hamba. ini hanya kenyataan peribadi.

    BalasPadam