Ahad, 13 Januari 2019

Padah Mulut Longkang..!


Sebab pulut santan binasa..!

Naib Presiden PKR Tian Chua hari ini tampil mewakili PKR memohon maaf kepada masyarakat Orang Asli susulan kenyataan Ahli Dewan Negara Bob Manolan Mohd.
Ia berhubung kenyataan senator itu pada 11 Jan lalu yang mencadangkan agar kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak membayar gaji ketua kampung dan tok batin yang tidak menyokong kerajaan.
"PKR tidak menyetujui sebarang bentuk ugutan untuk mendapatkan undi. Sokongan daripada pengundi perlu diraih melalui dedikasi dan komitmen berkhidmat untuk rakyat.
"Bagi pihak PKR, saya dengan ikhlas memohon maaf kepada masyarakat Orang Asli yang terasa hati dengan kenyataan cuai tertentu dari parti kami. 
"Saya juga menggesa semua pemimpin untuk lebih berhati-hati dan sensitif kepada sentimen awam, dan peka dengan undang-undang semasa kempen pilihan raya," kata Tian Chua dalam kenyataan media hari ini.
Kenyataan Bob Manolan yang menjadi pertikaian itu diucapkan ketika beliau menghadiri sesi dialog dengan tok-tok Batin di kubu BN di Pos Betau, Jelai Di Cameron Highlands 11 Jan lalu.
Dah tercium bau la tu..!
Senator orang asli ugut orang asli supaya jangan sokong calon orang asli???
Lu Fikir La Sendiri..!

9 ulasan:

  1. Stop idiots from being nominated as Senators, too.

    Stop the nominators from nominating. Kick them out at Pru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini UGUTAN/GERTAKAN JENAYAH pd. pemimpin2 BUMIPUTERA Orang Asli, TOK BATIN2 kita - takkan PDRM dan SPR nak LEPASkan sj?!!!! JANGAN nak PILIH KASIH!!! Mcm. mana si PENJENAYAH ni boleh jadi SENATOR kat Dewan Negara?!!!

      Tgk. juga PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis nak MERASUAH sewenangnya sebidang TANAH BERGERAN kpd. PENDATANG-PENGUNDI Cina kat CH ni, mcm. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni, KEPALA2 BAPA puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS DAPeliwat HOMO ni punya?!! CELAKA betul!!!! Mana juga, SPR dan syukriHOMO/SP*M BANGKAI2 ANJING TAK GUNA tu?!!

      Maka, bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU dan ORANG ASLI kita mesti BERSATU - utk. MENUMBANGkan ha-bis2an parti DAP bangkai ANJING ni (tapi aku syaki, PRK CH ni akan diSABOTAJ oleh puaka2 DAP bangkai ANJING ni dan Bersih PENGGANAS Zionis SOROS/CIA tu)!!!!

      Lihat di - http://theunspinners.blogspot.com/2019/01/prk-cameron-highland-m-manogaran-calon.html

      (Tok Terkedu)


      Padam
    2. Dan APA KEJADAHnya Kem. Komunikasi PARIA DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis nak MENYIASAT Pemberi Maklumat (WHISTLEBLOWER) tu – yg. menunjukkan pemberian RASUAH oleh si BETINA SUNDAL PHomo BANGKAI ANJING tu?!! Apa hak Kem. BANGKAI ANJING ni?!!! Ini juga memBAHAYAkan nyawa WHISTLEBLOWER tu sbb. kita tahu, militan PENGGANAS BUAS DAPeliwat Zionis ni adalah Pengganas2/Penjajah2 PARIA hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. disyaki sdg. menSASARkan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita utk. diBUNUH seramai mungkin, terutamanya melaui MO Kedai2 Mamak PALSU (dgn. MERACUN makanan, termsk. dgn. DADAH, utk. menyebabkan KANSER/SAKIT JANTUNG dan KETAGIHAN DADAH dsbnya) dan KEMALANGAN2 JLNRAYA, terutamanya oleh LORI2 BUAS dan berPURA2 mabuk atau lori/kereta yg. sengaja diROSAKkan (sbb. tu PEMBUNUH2 termsk. dr. PATI2 Tamil Eelam DAPbangkai ANJING ni, disyaki akan buat MO DAJAL depa, akan lari dr. tpt. kemalangan dan digantikan segera, dgn. pemandu lain)!!!!

      Mana PDRM? begitu juga SPR dan syukrihomo/SP*M BANGKAI2 ANJING tu! TAK GUNA betul!!!

      Lihat di – https://celahgelegar.blogspot.com/2019/01/skmm-siasat-pemilik-fb-sebar-gambar.html

      (Tok Terkedu)

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Pembetulan:

      Tak coba = Nak coba.

      Padam
    5. Assalamualaikum Tok Terkedu. Nak coba berkomunikasi dengan Tok cara berhemah. Dengan jangkaan Tok orang Islam, saya harap Tok akan balas salam sya, terima kasih.

      Tok kata "bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU dan ORANG ASLI kita mesti BERSATU". Saya tidak dapat bersatu melawan DAP. Sebab depa di dalam barisan yang menjatuhkan Najib dan Umno di Pru14. Najib punya pasal yang memerlukan tindakan begitu. Saya sokong PH.

      Tapi saya telah mencadangkan sesiapa yang tak hormatkan Perlembagaan negara - DAP ke, Umno ke, siapa saja - perlu di syorkan hijrah. Mesti hormatkan Perkara2 sensitif dlm Perlembagaan berkenaan kedudukan Raja2 Melayu, agama Islam, Bahasa Melayu, Kedudukan Istimewa Bangsa Melayu, dll.

      Ingin dengar pendapat Tok jika setuju atau tidak, terima kasih.

      Padam
  2. Sekali kena bongok oleh parti sendiri... Kok perasan bijak tp biul.

    BalasPadam
  3. Tgk. juga si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PARIAnjing/CINAnjing DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis RASIS ni - nak mengGERTAK akan KERAJAAN BN PAHANG kita, supaya lesen KEBUN depa diTAMBAH sbnyk. 30 thn. lagi!!! CELAKA betul!!!

    Dahlah, si puaka2 DAPbangkai ANJING ni asyik MEROMPAK tanah2 pusaka bangsa BUMIPUTERA kita, termasuk di CH ni, dan dpt. LESEN2 kebun dgn. sewenangnya, yg. menDOMINASI tanah2 pertanian BESARAN kat CH tu!!! Maka, KERAJAAN BN jangan asyik mengulangi KESILAPAN - dgn. TUNDUK pd. bangsa PENDATANG2 Cina dan India ni!!! Yg. MAJORITI - akan tetap MENGUNDI DAP bangkai ANJING, walau diBANTU berLAMBAK2 oleh YAB DS Najib terCINTA kita dan KERAJAAN BN; dasar TAK pernah MENGENANG budi puak PENDATANG2 rasis dan amat TAMAK ni!!

    Maka, dah tiba masa, KERAJAAN BN Pahang dan DYMM Sultan Pahang terCINTA kita, DYMM Sultan Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Hj. Ahmad Shah Al-Musta'in Billah, terCINTA kita - KEMBALIkan hak bangsa BUMIPUTERA kita di CH, dgn. menghasilkan SERAMAI usahawan bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU dan ORANG ASLI kita pula , utk. menjadi TUANPUNYA2 TANAH berGERAN dan tanah2 KEBUN/PERTANIAN besaran, termsk. LADANG2 TENUSU/SAYUR/STRAWBERRY/ANGGUR dsbnya, pula dan RESORT2 PELANCONGAN, serta MASJID2 INDAH dan BESAR (semua ini sebenaqnya, mmg. mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1) dan 153, akan HAK2 Islam/umatnya dan seluruh bangsa Bumiputera kita)!!!

    Lihat di - https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/01/519315/kerajaan-pahang-digesa-lanjut-tempoh-tol

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAHANG terus diSERANG!!!

      Pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita, terutamanya dr. UMNO terCINTA kita, terus diSERANG habis2an dgn. TUDUHAN2 PALSU, oleh syukriHOMO/SP*M BANGKAI ANJING PENIPU - utk. MENSABOTAJ akan HAK dan KUASA DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita agar GAGAL diTABALkan sbg. DYMM YDPA nanti atau terPAKSA TUNDUK kpd. segala KEMAHUAN rejim PHomo PARASIT JIJIK ni sekiranya diTABALkan sbg. DYMM YDPA kita!! Serta juga, utk. syukriHOMO/SP*M BANGKAI2 ANJINGKurap MENGALIH perhatian dr. KES2 RASUAH/GERTAKAN terbaru PHomo BANGKAI ANJING di CAMERON HIGHLANDS!! Lihat kes terbaru, di -

      1. http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/projek-pembekalan-air-pahang-2-lagi-ditahan-sprm-1.821767

      Dan sdgkan. guan engHOMO BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni boleh terus MERASUAH, yg. terbaru dlm. isu hadiah Kontrak TANPA Tender terbuka, dlm. projek $berJUTA pembekalan/penerbitan BUKU2 TEKS!!! Lihat di -

      2. https://mykmu.net/2019/01/13/tiada-tender-terbuka-tahu-kenapa-najib/

      (Tok Terkedu)

      Padam