Rabu, 9 Januari 2019

Kakitangan Kerajaan Dah Mula Mual..!


Tanda tanda mual dah mula ada, kebanyakkanya pulak secara berjemaah namun senyap dan sunyi bersetuju untuk 'melahirkan' kandungan yang terpendam dalam PRU yang akan datang..! 

Tapi PRU lambat lagi bro..! Boleh putus urat kalau asyik menahan hancing tu..!

Nasib baik suara suara sumbang kedengaran lebih awal yang menyebabkan PPJ terbantut nak menyembur semburan hancingnya..!

Kadar sewa kuarters PPj tak naik

Kadar sewa kuarters milik Perbadanan Putrajaya (PPj) Blok F dan Blok G di Presint 11 di sini kekal tanpa sebarang kenaikan.

Presiden PPj Datuk Dr Aminuddin Hassim berkata PPj telah membuat keputusan untuk tidak menaikkan kadar sewa kuarters milik PPj di Presint 11 kerana tidak sesuai dilaksanakan dalam keadaan semasa.

Beliau berkata perkara itu diputuskan selepas berbincang dengan Kementerian Wilayah Persekutuan.

Pada Isnin, bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam catatan di Facebook miliknya mendakwa kadar sewa kuarters PPj naik berganda dari RM400 kepada RM800 sebulan serta menyertakan dua keping gambar notis makluman kadar baharu sewaan kuarters Blok F dan G milik PPj Presint 11.
Dalam notis makluman kadar baharu, ia menyatakan bahawa Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan PPj telah menetapkan kadar baharu bagi sewaan kuarters PPj iaitu Blok F (Aras 1 hingga 16) ialah RM800 manakala Blok G Aras bawah dan Aras 1 ialah RM800 manakala Aras 2 (RM700) dan Aras 3 dan 4 (RM600). - BERNAMA

Tak jadi naik sekarang bukan bermakna tidak akan naik..! Zaman PH ni bila bila masa boleh naik..! bila bila masa boleh turun..!

Anjing kalau ada peluang, kalau tak gigit pun tetap menghidu..!

Setuju..!

Lu Fikir La Sendiri..!


26 ulasan:

  1. Apa nak di harapkan Najib dan Umno lagi. Umno dah pecah 5, kata Wak Jahid sendiri. Najib otw penjara, 40 tuduhan mahkamah, takkan takda 3-4 yang sangut, sabit kesalahan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tambah pulak penuh dengan bergelut, tuduh menuduh, hingga MT Umno pun di kata tak buat kerja -

      Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno Tajuddin Abdul Rahman mengakui wujud usaha oleh segelintir dalam parti itu untuk menyingkirkan Presiden Umno, Dr Ahmad Zahid Hamidi.

      Bagaimanapun katanya, gerakan itu tidak mendapat sambutan dan majoriti kepemimpinan Umno memilih untuk memulihkan parti dan bukannya berpolitik sesama sendiri.

      "Ada segelintir saja (mahu menyingkirkan Ahmad Zahid), namun tidak mendapat sambutan. Mereka ada agenda tersendiri bukannya untuk parti.

      "Ahmad Zahid sudah memberi mandat (kepada Mohamad Hasan) jadi buatlah kerja.

      "Keadaan sudah elok dan tenang, sepatutnya lebihkan kerja untuk memantapkan parti dan persiapan pilihan raya umum," katanya kepada Malaysiakini.

      Padam
    2. 'Dalang seorang naib presiden'

      Bagaimanapun, Tajuddin yang juga MP Pasir Salak tidak mendedahkan sama ada gerakan itu didalangi oleh pemimpin kanan parti atau sebaliknya.

      Sebelum ini, Malaysiakini melaporkan sebuah gerakan kumpulan di dalam Umno didalangi salah seorang naib presiden parti itu dikatakan sedang berusaha untuk "menghapuskan" pengaruh Ahmad Zahid.

      Jelas sumber, kumpulan itu mahu Ahmad Zahid melepaskan jawatan sebagai presiden parti dan menyerahkan tampuk kepemimpinan parti sepenuhnya kepada Timbalan Presiden Umno Mohamad Hassan yang kini menggalas tugas Ahmad Zahid.

      Ahmad Zahid pada 18 Disember lalu mengalah dengan desakan yang mahukan beliau "berehat" apabila mengumumkan keputusan menyerahkan tugas presiden kepada timbalannya berkuat kuasa serta-merta.

      Jalankan tugas presiden

      Keputusan itu diambil bagi menyelamatkan Umno daripada masalah pemimpin dan wakil rakyatnya yang keluar parti.

      “Jika benar saya menjadi punca utama (kepada lompat parti), maka keputusan yang saya lakukan adalah kaedah sebaik-baiknya untuk saya berikan kepercayaan kepada Mohamad untuk menjalankan tugas-tugas presiden," kata Ahmad Zahid.

      Padam
    3. Tajuddin pun bukan main sebat lagi. Sana sini di hentam nya.

      Dia kata pemimpin Umno sepatutnya lebih banyakkan bekerja daripada "berperang" sesama sendiri yang hanya akan merugikan parti itu.

      Katanya, pemimpin Umno sepatutnya memberi sepenuh kerjasama kepada Mohamad bagi mengembalikan sokongan rakyat dan memperkasakan kembali parti.

      "Saya seru pemimpin Umno cukuplah berpolitik sesama kita dalam parti, sebaliknya beri tumpuan untuk meraih sokongan rakyat dengan perbanyakkan gerak kerja," katanya.

      Siapa kata nakkan barisan pembangkang yang kuat di negara ini? Mual lah dengar kata2 itu.

      Padam
    4. Sahlah zahid komedi punca umno bercelaru..selepas zahid undur setapak umno reda...tiada lagi nak lompat galah ke seberang...

      Bikin madey gigit jari disaat Agong baru skan melapor diri...

      Padam

    5. What talking "Bikin madey gigit jari disaat Agong baru skan melapor diri..."?

      That's borrowing the words used in another blog.

      "disaat Agong baru skan melapor diri..."? Kau maksud kan Agong baru akan "melpor diri"? KEPALA BAPAK KAU.

      Padam
  2. Najib bukan main eksploitasi isu sewa kuarters di Putrajaya naik.

    Tapi, bukan ke menaikkan sewa itu di rancang di zaman Najib lagi.

    Ha nya di implementasi di zaman Tun Mahathir ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni nak kena bodoh ke apa? Bila dan apa dokumen yg ko boleh jadikan bukti sewa nk naik sejak zaman najib? Agak² la nk bela si Hancing ni bro. Sesedap rasa nk petik nama najib....

      Padam
    2. Najib kata KEPALA BAPAK KAU. Ikut cakap dia.

      Aku Tanpa Nama Google account, ada p-angkat. Kau takda apa pun. Cuma ada taek mcm Joh Taek.

      Nak bukti? Apasal aku nak kasi bukti. KEPALA BAPAK KORANG menuduh tak kasi bukti.

      Padam
  3. pagi2 anjing RBA dan menyalak? apakehalnya ko konar ke najib dan umno lak? bodoh nak mampus la macai PH skrg ni...diam boleh tak? tak pun pi mampos

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tak anjing. Tapi taek Najib. Dan taek Jho Taek Lo.

      Tak reti berhujah, suruh orang diam. Ini lah jenis cyertrooper Najib. Pada ler Najib dan Umno kena guling di )ru14.

      Di kempen Pru13, Najib maki korang "bangang hamjadah". Di Pru14, dia maki "KEPALA BAPAK KORANG". Givap lah. Terjun laut lah. Ke Lautan Bugis Makassar.

      Padam
  4. Kuarters ppj ka. Ingatkan kuarters perumshan awam kakitangan jpa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuatera ppj ni ditubuhkan zaman madey dulu...idea penswastaan oleh madey..

      Padam
    2. "Presiden PPj Datuk Dr Aminuddin Hassim berkata PPj telah membuat keputusan untuk tidak menaikkan kadar sewa kuarters milik PPj di Presint 11 kerana tidak sesuai dilaksanakan dalam keadaan semasa.

      Beliau berkata perkara itu diputuskan selepas berbincang dengan Kementerian Wilayah Persekutuan." -

      Dia ikut cakap Kerajaan PH. Kalau Najib, dia suruh naikkan 10 kali ganda. Sebab itu saja cara yang Najib tau nak dapat lebih wang untuk baikki ekonomi negara. KEPALA HOTAK DIA.

      Padam
    3. Kenaikan gaji yg dijanjikan oleh najib dibatalkan oleh madey...kakitangan awam berdendam tak bising...
      Rashid sibok cari kontrak projek..

      Padam
    4. Naji janji nak kasi rakyat seluruh dunia. Tak kira negara dah terhutan 1 triliun.

      Dahtu, dia curi duit rakyat di 1MDM2.6 biliun. Rosmah bising, melompat lompat, tarik rambut, menjerit. Dapat cinin berlian 24 juta, rantai berlian 100+ juta.

      Orang PH mintak. Orang Umno curi. KEPALA B.... NI HA.

      Padam
  5. Aik, tiba2 najib dah jd mcm malaikat. Najib tak pernah naikkan harga barang, tak pernah curi, tak pernah tipu dan yg best sekali..... tak pernah(berani) saman WSJ walau pun dituduh dgn tuduhan begitu berat sekali!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib bukan tak berani dia cuma takut jeer..

      Padam

    2. Sebenar nya dia bodoh.

      Takut malu bila banyak hal2 peribadi dia keluar di masa bicara, lebih takut malu bila kalah - WSJ ada bukti2 kuat, kalau tak, depa tak terbitkan berita pasal Najib.

      Tapi apa takutkan. Kalau ia pun, tentu nama dia dah jadi tahi mcm sekarang, ada 40 tuduhan mahkamah. Takkan Peguam Negara Malaysia sengaja nak main2 tuduh dia kalau tak ada bukti kukuh.

      Ingat, kes pecah amanah dia dan Keling Islam Irwan saja ada 138 saksi. Jadi, bila dia tak lawan atau saman WSJ, lagi teruk ler busuk nya nama dia. Busuk mengalahkan tahi.

      Padam

    3. Benci Najib? Tidak.

      Undang2 (tak bertulis) nya: bila masuk politik, terima lah gelora gelori nya, pahit maung nya.

      Bila mencuri, terima lah padah nya. Undang2 (bertlis) nya: bila ada "resaonable cause to believe ..", kenalah 40 tuduhan. bila di dapati bersalah, kena lah 10-20 tahun penjara.

      Padam
  6. Pembangkang dah tak ada isu. Hal seperti ini pun nak dijadikan bahan perbincangan. Muhasabahlah...

    BalasPadam
  7. Jho Low, bapa tiada dalam senarai Interpol
    Jho Low, bapa tiada dalam senarai Interpol
    Jho Low
    Farabi Said Al Jabri
    18 September 2018 12:39 PM

    1.1K
    KUALA LUMPUR 18 Sept. - Ahli perniagaan yang masih diburu pihak berkuasa kerana dipercayai terlibat dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Jho Taek Low atau Jho Low bersama bapanya, Tan Sri Low Hock Peng didapati tiada dalam senarai notis merah Interpol.

    Hasil carian dilakukan Utusan Malaysia di portal Interpol mendapati hanya 14 individu rakyat Malaysia yang dikehendaki melibatkan 11 lelaki dan tiga wanita.


    Antara nama yang dipaparkan dalam portal tersebut termasuklah bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Sirul Azhar Umar yang terlibat dalam kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaaribuu; penjenayah kolar putih Micheal Soosai serta dalang kes kecurian kereta terbesar, Robin Hai @ Nyo Ah Hai.

    Keputusan semakan dilakukan sekali gus menimbulkan persoalan orang ramai terhadap kenyataan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang sebelum ini memaklumkan akan menghantar notis merah kepada Interpol untuk tindakan susulan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey main wayang kunun nak tangkap dan dakwa cina jho lo...

      Hancennggg lagi..

      Padam
    2. Ko kena kencing yer?

      Orang lain tak bau hancing tapi kau berbau.

      Kesian.

      Padam
  8. Buat apa disibuk pasal umno. Kuasa bukan pada umno lagi. Sibuklah pasal kerajaan ph sekarang. Sbb rakyat dah beri kuasa pada ph. Rakyat kena monitor kerja2 kerajaan ph. Masa merayu undi dulu, kata nak bela nasib rakyat. Mana pembelaanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab Umno menyibuk. Najib dah kena guling pun, berdepan dengan 40 + 6 tuduhan mahkamah pun, masih nak menyibuk di FB.

      Kena lah tuding dia. Dan Umno yang dia masih wakili dengan nama busuk dia.

      Padam