Selasa, 15 Januari 2019

Kong Kalikong = Kangkong..!


Dulu bukan main kata macam macam pada BN..! hakikatnya?

'Bantuan pada New Era, jangan banding era BN'

Pakatan Harapan tidak perlu membandingkan pemberian peruntukan khas kepada Kolej Universiti New Era dengan amalan di era BN, kata Pemuda Gagasan Sejahtera.
“Kenyataan media sebegini jelas menunjukkan sikap kebudak-budakan yang terus menjustifikasikan apa jua perkara yang dibuat oleh kerajaan PH dengan amalan terdahulu yang dilakukan oleh kerajaan BN.

“Di manakan semangat Malaysia Baru yang dicanang pemimpin Pakatan Harapan?

“Sikap sebegini bakal menyebabkan rakyat mual dan muak sehingga menghukum mereka dalam pilihan raya akan datang,” kata timbalan ketuanya Shahir Adnan.
Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) semalam menegaskan peruntukan yang diberikan kepada New Era diberikan Kementerian Kewangan, bukan KPM.
KPM berkata mereka tidak mempunyai peruntukan kewangan untuk kolej swasta daripada dana yang disediakan kepadanya melalui Belanjawan 2019.
KPM juga membangkitkan kerajaan BN juga pernah memberi peruntukan kepada Kolej Universiti Tunku Abdul Rahman (Kutar) yang bukan universiti awam, antara RM30 juta hingga RM69.25 juta dalam Bajet 2012 hingga 2018,
Sebelum ini, anggota parlimen Rembau Khairy Jamaluddin mempersoal bantuan kepada kolej swasta.
Dalam kenyataan hari ini, Shahir yang juga Ketua Pemuda Parti Ikatan Bangsa Malaysia berkata menggesa kerajaan telus dan memberikan penjelasan secepat mungkin.
“Ini bukan isu perkauman, tetapi isu good governance di mana rakyat mahukan kerajaan yang telus.
“Bagaimanakah Kementerian Kewangan memberikan peruntukan khas secara terus, di saat rakyat dicanang bahawa kewangan kerajaan berada di dalam keadaan tenat dek skandal 1MDB?” soalnya.
Katanya, New Era berada bawah kelolaan Dong Jiao Zong Higher Learning Center Berhad.
Dong Jiao Zong, katanya, merupakan suara kepada pendidikan Cina yang mahu mempromosi dan membangunkan sistem pendidikan aliran Cina di Malaysia.

“Dewan Pemuda Ikatan Malaysia berpandangan bahawa perpaduan kaum seharusnya bermula daripada peringkat sekolah. 
“Apabila diasingkan aliran-aliran sekolah, terutama sekolah persendirian Cina, yang tidak mengguna-pakai seratus-peratus kurikulum bawah Kementerian Pendidikan, maka anak-anak Malaysia akan berpecah belah, sejak di bangku sekolah,” katanya.
Cer tanya Tun M..apa jadi kepada cadangan sekolah wawasan? Dah jadi sekolah was was kan..! ke?
Waswas?
Lu Fikir La Sendiri..!

12 ulasan:

  1. Blog ni - yg. nak PORNO apasal! Walaupun aku setuju komen ni - tapi aku TAK percaya dgn. parti yg. mengagungkan nama 'bangsa' Malaysia ni! PELIK!!

    Itulah, si PENGGANAS/PEROMPAK/PENJAJAH Parasit guan eng BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis tu pikiaq, Kem. KEWANGAN tu KEPALA BAPA kit siang BANGKAI BABI dia punya!!!

    Dan tgk. juga si guan engHOMO BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni boleh terus MERASUAH, yg. terbaru dlm. isu hadiah Kontrak TANPA Tender terbuka, dlm. projek $berJUTA pembekalan/penerbitan BUKU2 TEKS Matematik dan Sains Tingkatan 3, selepas SENGAJA diLENGAHkan penerbitannya supaya dpt. digunakan sbg. ALASAN PENIPU utk. MERASUAH projek ni pd. TOKEY DAPbangkai ANJING ni (yg. diRAHSIAkan nama syarikat dlm. siaran media Ke. Kewangan DAPerompak JIJIK Zionis ni)!!! CELAKA betul syukriHOMO/SP*M BANGKAI2 ANJING tu, yg. paling TAK GUNA tu!!!!!!
    Lihat di -

    1. https://mykmu.net/2019/01/13/tiada-tender-terbuka-tahu-kenapa-najib/ ; dan di

    2. http://sabahkini2.com/en/news/1598/u-turn-guan-eng-mengaku-luluskan-projek-rundingan-terus-kepada-kroni/view

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alli Jaeger15 Januari 2019 7:19 PG
      Alli Jaeger14 Januari 2019 7:38 PG

      Assalamualaikum Tok Terkedu. Nak coba berkomunikasi dengan Tok cara berhemah. Dengan jangkaan Tok orang Islam, saya harap Tok akan balas salam sya, terima kasih.

      Tok kata "bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU dan ORANG ASLI kita mesti BERSATU". Saya tidak dapat bersatu melawan DAP. Sebab depa di dalam barisan yang menjatuhkan Najib dan Umno di Pru14. Najib punya pasal yang memerlukan tindakan begitu. Saya sokong PH.

      Tapi saya telah mencadangkan sesiapa yang tak hormatkan Perlembagaan negara - DAP ke, Umno ke, siapa saja - perlu di syorkan hijrah. Mesti hormatkan Perkara2 sensitif dlm Perlembagaan berkenaan kedudukan Raja2 Melayu, agama Islam, Bahasa Melayu, Kedudukan Istimewa Bangsa Melayu, dll.

      Ingin dengar pendapat Tok jika setuju atau tidak, terima kasih.

      Padam
    2. ERRRRR....NANTI AKU PIKEK!

      Padam
  2. Untuk pengetahuan semua,bapa tok kedu adalah bekas pekerja ladang khinzir di p.pinang.bapa dia juga disyaki menyamar sebagai veteran atm.tok kedu pernah ditahan polis kes salahguna dadah dn liwat.beliau tulis komen dlm keadaan separuh sedar setelah kena 2 dos ganja mlm tadi.

    BalasPadam
  3. Mana nak boleh banding zaman BN dan PH, Bang?

    Selepas Najib bikin hutang negaca mencecah RM1 triliun, mana ada banyak duit nak buat itu ini.

    Rakyat kena kentut Najib ajer lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ADA AKU KESAH!

      Padam

    2. Duit rakyat RM2.6 bilium di curi nya. Dari 1MDB. Bedebah.

      Padam
    3. LAGI AKU TAK KESAH!

      Padam
    4. Kekeke...Alli Jaeger punyalah besar penyapunya..2.6b bukan duit rakyat bongok..Tu duit derma raja sauud.. selebihnya telh dpulangkan..ulas gunalh fakta,bukan guna fitnah..org sekarang dah Makin bijak,yg tak bijak 25% uneducated je...kekeke

      Padam
  4. Errrr.....kertas siasatan dah siap ker belum ????. Harap boleh selesai sebelum Pru15.

    BalasPadam
  5. Ini lah dinamakan Politik Rasis Mengkhinzir Buta. Untuk keterangan lanjut..minta Tok Terkedu ulas...sebab beliau memang pakar bab Rasis Mengkhinzir Buta ni....Yelah...beranak pun kat kandang khinzir.....Hehehekikikihahahakahkahkah

    BalasPadam